Gå til innhold

GTX 570 til 120Hz monitor? Eller hvilket kort anbefales til 120Hz?


00005

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal han selge et 7970 kort med tap for så å kjøpe to 670, når han bare kan kjøpe et ekstra 7970, hvis han ikke allerede har to stk. 7970 fra før?

 

Fordi at Nvidia kortene er generelt sett bedre kort. Crossfire gir dessuten masse microstuttering, noe Nvidia SLI ikke gir. Dette har sweclockers gjort en grundig test av.

 

I tillegg vil arni90 ha bort PhysX. Det forstår jeg godt, siden han ikke har det på sitt Radeon kort. Men med Nvidia kort så får han det.

 

Så derfor mener jeg at arni90 helt sikkert ville bli mye mer fornøyd med en Nvidia løsning. Jeg synes ikke det virker som han er helt fornøyd med sitt 7970. Men mulig jeg tar feil.

PhysX er CANCER!

Jeg er ikke pro-AMD, men jeg er til en viss grad anti-Nvidia når det kommer til Nvidias måter å hjelpe med å implementere "forbedringer" som PhysX.

 

 

Ja, jeg vet alt dette. Men det er som det er, ikke sant? Og når ting er som de er, så er det vel bedre å ha PhysX på kortet sitt enn å ikke ha det? :)

Nei, du bidrar til problemet med din holdning og hjelper Nvidia med å fortsette med denne idiotiske praksisen. Det kan på mange måter sammenlignes med hva Apple holder på med med patentkrigene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

arni90, så du mener at jeg heller skal sitte uten PhysX når jeg faktisk har muligheten til å ha det?

For all del bruk det hvis du ønsker og kan, jeg er generelt ikke så voldsomt fan av spill der PhysX blir brukt voldsomt siden det for det meste er både distraherende og utrolig urealistiske effekter.

Poenget er at å påstå det er et pluss at Nvidia driver med utestengning av grafikkvalg i spill for alle andre enn Nvidia er rimelig dust.

 

Hvor mange år tror du det går før Intel har en IGP istand til å matche GTX 560 Ti i spill? Med den hastigheten de har nå vil det ikke ta så veldig mange år, og neste generasjon med konsoller blir nok et stykke unna 560 Ti i ytelse.

 

EDIT:

@Trådstarter, beklager at denne tråden ble full grønn/rød-krig, GTX 570 er fortsatt nok for å spille de fleste spill med 120 fps, men forvent å måtte skru ned en del på grafikkdetaljene.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

arni90, så du mener at jeg heller skal sitte uten PhysX når jeg faktisk har muligheten til å ha det?

For all del bruk det hvis du ønsker og kan, jeg er generelt ikke så voldsomt fan av spill der PhysX blir brukt voldsomt siden det for det meste er både distraherende og utrolig urealistiske effekter.

Poenget er at å påstå det er et pluss at Nvidia driver med utestengning av grafikkvalg i spill for alle andre enn Nvidia er rimelig dust.

 

Hvor mange år tror du det går før Intel har en IGP istand til å matche GTX 560 Ti i spill? Med den hastigheten de har nå vil det ikke ta så veldig mange år, og neste generasjon med konsoller blir nok et stykke unna 560 Ti i ytelse.

 

Jeg er helt enig i at det er teit at AMD/ATI blir utestengt fra å kunne kjøre PhysX effektene i endel spill. Men igjen, det er nå sånn det er. Og da bør man bare gjøre det beste utav det.

Lenke til kommentar

Så det anbefales minst et GTX 670. Hva med GTX 580-590, eventuelt også i SLI? Er det slik at 670 har 1 GPU, mens 580-90 har 2, hvordan spiller det inn?

 

GTX 590

 

 

GeForce_GTX_590_no_thermal.jpg

 

 

 

GTX 670

 

 

151753-5.jpg

 

 

 

Bare "ser"(?) puslete ut i forhold.

Lenke til kommentar

Da går jeg for 670. Sist jeg kjøpte et skjermkort var det et FX 5700. Har skjønt at ting har forandret seg en god del siden det. Takk for hjelpen.

 

Edit: Ser du ikke er noe spesielt fan av Nvidia, Arni90, men har jeg et alternativ til 670? Hvis vi snakker samme pris, rundt 3.500,-, og ytelse?

Endret av 00005
Lenke til kommentar

Da går jeg for 670. Sist jeg kjøpte et skjermkort var det et FX 5700. Har skjønt at ting har forandret seg en god del siden det. Takk for hjelpen.

 

Edit: Ser du ikke er noe spesielt fan av Nvidia, Arni90, men har jeg et alternativ til 670? Hvis vi snakker samme pris, rundt 3.500,-, og ytelse?

Jeg er ikke fan av AMD heller, GTX 670 er det beste valget du kan gjøre om du kjøper et high-end kort som ikke skal vannkjøles i dag.

 

EDIT:

Fan er en forkortelse for fanatiker forresten, jeg anser ikke meg selv som noe annet enn PC-fanatiker når det kommer til spill.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Det med vannkjøling, mener du da at hvis kortet ikke er tilstrekkelig, at man kan overklokke det når den tid kommer og at det vil holde til fremtidige spill? Og i dag holder det som det er.

 

Jeg skal se litt på 7970 også. Jeg har bestemt meg for i5-2500K, jeg vil gjerne overklokke prosessoren, og eventuelt skjermkortet. Litt off-topic, men hvilket hovedkort passer best til å overklokke i5-2500K med 670 eller 7970?

Endret av 00005
Lenke til kommentar

Det med vannkjøling, mener du da at hvis kortet ikke er tilstrekkelig, at man kan overklokke det når den tid kommer og at det vil holde til fremtidige spill? Og i dag holder det som det er.

 

Jeg skal se litt på 7970 også. Jeg har bestemt meg for i5-2500K, jeg vil gjerne overklokke prosessoren, og eventuelt skjermkortet. Litt off-topic, men hvilket hovedkort passer best til å overklokke i5-2500K med 670 eller 7970?

Vannkjøling gjør man om man har lyst på mindre støy og høyere overklokker, det er ikke noe særlig mer fremtidssikret.

 

Gå for 3570k, den er bedre på alle måter enn 2500k. Kvalitet på hovedkort har ingenting å si på overklokking lenger, hele Northbridge er lagt på CPUen og overklokking foregår kun med multipliere. Det eneste som har noe å si er at hovedkortet har P67, Z68 eller Z77-chipset, selv ikke strømforsyning har noe å si lenger siden Intels prosessorer er så ekstremt effektive uansett om de er overklokket eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liten info her for 00005. Hvis du kjøper Z77 hovedkort med Ivy-bridge, og går for Gigabyte Windforce 3x GTX 670 eller 680, så vær klar over at det er en bug på disse kortene som ser ut til å kun slå ut når de brukes sammen med Z77 hovedkort og Ivy Bridge.

 

Det som skjer er at det ikke funker i PCI-E 3.0 uten at skjermkortdriveren kræsjer hele tiden og maskinen blir helt ustabil. Løsningen er å bruke PCI-E 2.0. Det fikser problemet helt og holdent.

 

Dette er kun verifisert med overnenvte Gigabyte kort og kombinasjonen jeg nevnte her.

 

Anbefaler deg, 00005 til å gå for ASUS GTX 670 Direct CU II 'non TOP' (Du kan klokke selv) istedet. Da dette veldig stillegående og ikke har slike problemer som nevnt over her.

 

Dette var bare en liten info, om du skal går for GTX 670.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så på Gainward GTX 670 "Phantom", men det var bare fordi kjølingen var penest på Phantom =P Er det mulig å overklokke Gainward Phantom også(+ Minus problemene over)? Hvis ikke virker jo forslaget ditt som det mest sannsynlige for meg. Takk for tipset.

Endret av 00005
Lenke til kommentar

Jeg så på Gainward GTX 670 "Phantom", men det var bare fordi kjølingen var penest på Phantom =P Er det mulig å overklokke Gainward Phantom også? Hvis ikke virker jo forslaget ditt som det mest sannsynlige for meg. Takk for tipset.

Phantom-kjøleren fra Gainward er nydelig i min mening, den tar litt mer plass, men er fortsatt SLI-vennlig (i motsetning til enkelte DirectCU II-modeller som tar opp tre spor) og bråker svært lite i forhold til kjøleevnen.

 

Alle grafikkort kan overklokkes, bare vær klar over at den "vanlige" måten å overklokke på ved å justere klokkefrekvenser og spenning ikke fungerer med de nye GT 600-kortene fra Nvidia takket være Kepler Boost som justerer spenning og klokkefrekvens opp og ned etter temperaturer og strømforbruk, du kan endre innstillinger så det kun er temperaturer som endrer klokkefrekvens og spenningen er "låst" til maksnivå.

 

Takket være Kepler Boost er det heller ikke slik at alle nye Nvidia-kort yter 100% likt, du kan kjøpe 2 stk 670 TOP og de vil yte litt (opp til 2-3% virker det som) forskjellig.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg så på Gainward GTX 670 "Phantom", men det var bare fordi kjølingen var penest på Phantom =P Er det mulig å overklokke Gainward Phantom også(+ Minus problemene over)? Hvis ikke virker jo forslaget ditt som det mest sannsynlige for meg. Takk for tipset.

 

Kun Gigabyte kortene jeg nevnte over her hvor jeg har observert problemet jeg nevnte.

 

Du kan overklokke Phantom akkurat som alle andre GTX 670. Jeg ville ikke gått for Phantom GTX 670, da det faktisk er basert på det kortere referance GTX 670 PCB. Kjøleren er heller ikke noe særlig effektiv sammenlignet med Gigabyte Windforce eller Direct CU II. Winforce og Direct CU II bruker i tillegg ikke referansedesign. De har bedre spenningsregulering og bedre kjølere. Er også meget stillegående.

 

Hadde det ikke vært for problemet jeg nevnte med Gigabyte kortene, så kunne det nesten blitt likt mellom Gigabyte og ASUS. Men pga det anbefaler jeg ASUS kortet. ASUS kortet har i tillegg en kul bakplate.

 

Jeg så på Gainward GTX 670 "Phantom", men det var bare fordi kjølingen var penest på Phantom =P Er det mulig å overklokke Gainward Phantom også? Hvis ikke virker jo forslaget ditt som det mest sannsynlige for meg. Takk for tipset.

Phantom-kjøleren fra Gainward er nydelig i min mening, den tar litt mer plass, men er fortsatt SLI-vennlig (i motsetning til enkelte DirectCU II-modeller som tar opp tre spor) og bråker svært lite i forhold til kjøleevnen.

 

Alle grafikkort kan overklokkes, bare vær klar over at den "vanlige" måten å overklokke på ved å justere klokkefrekvenser og spenning ikke fungerer med de nye GT 600-kortene fra Nvidia takket være Kepler Boost som justerer spenning og klokkefrekvens opp og ned etter temperaturer og strømforbruk, du kan endre innstillinger så det kun er temperaturer som endrer klokkefrekvens og spenningen er "låst" til maksnivå.

 

Takket være Kepler Boost er det heller ikke slik at alle nye Nvidia-kort yter 100% likt, du kan kjøpe 2 stk 670 TOP og de vil yte litt (opp til 2-3% virker det som) forskjellig.

 

ASUS GTX 670 Direct CU II tar bare opp 2 slotter, akkurat som Phantom kortet. Phantom GTX 670 har en dårlig kjøler (Og mer bråkete) sammenlignet med Direct CU II og Windforce 3x. Phantom kortet er også basert på en mer underlegen GTX 670 referanse PCB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...