Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ringte MSFT store i dag og byttet fra 128gb/i5/4gb ram til 256gb/i7/8gb ram... :s

 

4k opp, men med tanke på verditap delt på tid, tror jeg at det vil lønne seg mest i det lange løp.

 

Frister veldig med en PRO3, men er litt skeptisk siden WIN9 kommer neste år. Det er ikke sikkert om det vil bli gratis å oppgradere og om det i det helle tatt vil støtte det? :S

Den vil nok støtte det, men spørsmålet er til hvilken grad.

 

Og helt ærlig, er jeg såpass fornøyd med nåværende 8.1, at jeg ikke helst ser det store oppgraderingsbehovet sånn praktisk sett, selv om nytt selvsagt er kult.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Gikk jo et rykte om at Windows 9 vil være gratis for Windows 7- og 8-eiere. Vi får vente og se. Jeg er også ganske fornøyd med Windows 8.1, men kommer nok til å oppgradere uansett.

Da er det bare to uker til den sendes ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg leser at Microsoft Norge har uttalt at de "garanterer" at alle som har forhåndsbestilt SP3, skal ha den innen 31. august. 31. august er en søndag, så da håper jeg virkelig den sendes før torsdag.

 

Under en uke igjen, da. :w00t:

Lenke til kommentar

Har kost meg med min i ett godt døgn nå. Den lever opp til forventningene!

 

Har visst en del å lære meg om Windows og touch (brukte 10 min på å klare å komme unna IE som jeg hadde satt til fullskjerm...), men tror dette blir bra. Eneste som skuffer litt er innsynsvinklene på skjermen som ikke er helt på Apple-nivå., sort får fort en fargetone om man ikke ser rett på.

 

Hadde visst misforstått hvordan benet funker. Men nå kan den brukes i alle vinkler, ingen forhåndsbestemte. Funker veldig bra.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Så sykt dyrt for selv den laveste versjonen av disse... Trenger selv egentlig bare et nettbrett, men ser ut til at jeg heller mer mot Samsung Tab S 10.5"... Noe som er litt kjipt siden full Windows hadde vært å foretrekke... :/

 

Finner i3 64gb til 6500-ish, men det blir litt dyrt tenker jeg. Hvis jeg først skal over fem tusen tenker jeg at jeg heller ville spyttet i og kjøpt en i7 med 256gb SSD og 8gb ram. Og det blir vel dyrt for meg, og ikke helt nødvendig enda.

Lenke til kommentar

Så sykt dyrt for selv den laveste versjonen av disse... Trenger selv egentlig bare et nettbrett, men ser ut til at jeg heller mer mot Samsung Tab S 10.5"... Noe som er litt kjipt siden full Windows hadde vært å foretrekke... :/

Skjønner ikke at folk mener det er dyrt. Denne konkurrerer med f.eks. HP Spectre, Samsung Ativ 9, Lenovo Yoga 2 Pro, Macbook Air. Alle er i samme prisklasse og høyere.

 

Men selvfølgelig, vil man ikke ha god byggekvalitet, god batteritid og god skjerm får man maskiner med i7 til under 4000 kr hos landets største forhandlere.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Jeg dropper i7, ikke fordi jeg ikke har pengene, men fordi jeg ikke helt ser behovet.

Samt det er mye ekstra penger i et allerede kostbart brett. Jeg hadde tidligere et SP1 brett som jeg likte veldig godt. Syntes aldri at det manglet hverken krefter eller ram til de oppgavene jeg kastet på det. Men jeg syntes skjermen var litt liten på det og at batteriet var litt snaut.

 

Det finnes med andre ord en middelvei hvis du trenger mer enn i3/64gb. Jeg syntes det er litt snaut å være låst til 64gb, selv om det funker fint.

 

Leste at Microsoft skulle begynne å sende ut brett i dag eller i morgen. Håper det stemmer så jeg har det før helgen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Gikk for i5 selv.

Har egentlig alt klart for SP3. Kjøpt meg ny PC-mus og mappe for å ha den i. Mangler bare maskinen ...

(Hvor har du lest at de skal sende i dag eller i morgen? Lenke?)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Takk for lenke. Microsoft Norge mente at den ville sendes 28., men det gir ikke noe mening hvis den også er i butikkene 28.

Da er det bare å vente på sendingsbekreftelse. :)

Lenke til kommentar

Jeg sitter fortsatt å teller på knappene om jeg skal "degradere" til i5/128gb/4 gb ram fra den bestilte i7/256gb/8gb ram.

 

Greier meg prosessor og lagringskapasitet-wise, men litt skeptisk på å bare ha 4 gb ram. Når det er så dyrt, er det jo kjekt å ha en som faktisk varer lenge og ikke må erstattes om 1 1/2 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...