Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilltips tas fortsatt mot med takk! :)

 

 

Men, en annen ting: Når jeg skal sette ned oppløsningen på 4-ern, når jeg skal spille, til rundt 1300-tallet et sted, hvilken oppløsning er best? Altså, hvilken er optimal og gir best bilde?

 

​Takker! :)

 

Sjekk ut Duelyst. En slags Tactical RPG/Magic the Gathering-combo. Veldig kult og passer perfekt å spille på SP4. :) Er for øyeblikket i open beta.

 

http://www.duelyst.com

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilltips tas fortsatt mot med takk! :)

 

 

Men, en annen ting: Når jeg skal sette ned oppløsningen på 4-ern, når jeg skal spille, til rundt 1300-tallet et sted, hvilken oppløsning er best? Altså, hvilken er optimal og gir best bilde?

 

​Takker! :)

Tja, blir vel alle oppløsninger som du finner i 3:2 format det :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for spill- og skjermtips! :)

 

 

Jeg har så vidt startet King's Bounty (det første), XCOM: Enemy Unknown, og Civilization IV (har ikke 5-ern), og de fungerte bra så det ut til, det lille jeg fikk prøvde.

 

 

Men, jeg har, som jeg skjønner mange andre også har, problemer med min Surface.

 

Jeg ser at skjermen flimrer av og til (spesielt når det er mye hvitt).

Jeg har også hatt problemer med Windows Hello(?), så jeg har deaktivert ansiktsgjenkjenningen på starten.

Det er også tull når den slår seg av (altså skjermen blir mørk), da har jeg ofte problemer med å få den på igjen. Tar i hvert fall lang tid, og andre ganger må jeg ta en hard reset.

 

 

Andre her inne som har slike problemer? Er det noen som ikke har slike problemer i det hele tatt? Vil dette være maskinfeil og jeg bør bytte, eller er det kun software-relatert?

 

Takk! :)

Lenke til kommentar

Takker for spill- og skjermtips! :)

 

 

Jeg har så vidt startet King's Bounty (det første), XCOM: Enemy Unknown, og Civilization IV (har ikke 5-ern), og de fungerte bra så det ut til, det lille jeg fikk prøvde.

 

 

Men, jeg har, som jeg skjønner mange andre også har, problemer med min Surface.

 

Jeg ser at skjermen flimrer av og til (spesielt når det er mye hvitt).

Jeg har også hatt problemer med Windows Hello(?), så jeg har deaktivert ansiktsgjenkjenningen på starten.

Det er også tull når den slår seg av (altså skjermen blir mørk), da har jeg ofte problemer med å få den på igjen. Tar i hvert fall lang tid, og andre ganger må jeg ta en hard reset.

 

 

Andre her inne som har slike problemer? Er det noen som ikke har slike problemer i det hele tatt? Vil dette være maskinfeil og jeg bør bytte, eller er det kun software-relatert?

 

Takk! :)

 

At skjerme bli svart når du skal vekke Surfacen er en feil MS er klar over og det jobbes med saken. For meg nytter det å trykke wintast + P noen ganger, så våkner den til live igjen.

 

Hvilke problemer har du med Hello funksjonen? Hos meg fungerer den knirkefritt, ikke brukt PIN siden jeg fikk min Surface 4

Lenke til kommentar

Jeg lurer kanskje på om det var noe tull med nettet på skolen. Jeg mener å ha lest et sted at man måtte ha nettilgang for at Windows Hello skulle fungere? Akkurat nå fungerer det knirkefritt, forresten! :)

 

 

Men, hva med flimring? Er det noe dere opplever også? Ikke hele tiden, men av og til merker jeg det veldig.. Ser det vel best når det er mye hvitt på skjermen, men kan ikke si noe sikkert.

 

 

:)

 

 

Ellers oppdaget jeg at man kan, med Surface 4 tastaturet i hvert fall, kan bruke 3 fingrer til å dra i alle 4 retningene, for å se skrivebord, se aktive programmer og bla mellom åpne programmer. Det som er litt synd at man bare kan bla mellom de 2 siste, så hvis man har 3 eller flere programmer åpne, så vil ikke de bli med i rotasjonen.. Uansett fiffig! :)

 

Noen andre som har noen kule tips?

Lenke til kommentar

Det er også tull når den slår seg av (altså skjermen blir mørk), da har jeg ofte problemer med å få den på igjen. Tar i hvert fall lang tid, og andre ganger må jeg ta en hard reset.

Jeg opplever dette også. Det er ikke et så irriterende problem at jeg blir særlig bekymret over det, særlig siden jeg ser at andre også opplever dette. 

 

 

Takker for spill- og skjermtips! :)

 

Jeg har så vidt startet King's Bounty (det første), XCOM: Enemy Unknown, og Civilization IV (har ikke 5-ern), og de fungerte bra så det ut til, det lille jeg fikk prøvde.

Civilization 5 er optimalisert for berøringsskjerm så det fungerer etter det lille jeg har testet godt. Jeg hadde håpet at FTL skulle fungere på denne måten også med berøringsskjerm men det gjorde det altså ikke. Synd, for det kunne blitt veldig bra.

 

Kings Bounty var et godt tips. Skal legge det inn og fortsette på lagringene mine :) Samme med XCOM: Enemy Unknown. Må bare kjøpe meg det først, virker som et spill etter min smak.

 

Selv har jeg spilt mest Minecraft på min Surface i juleferien.

 

Jeg antar også at du liker Bone ;) Som en tegneserieinteressert så kan jeg anbefale Cover appen fra Microsoft Store. Har lagt inn flere av mine favoritter der, inkludert Bone.

 

 

En annen anbefaling jeg har er trådløse hodetelefoner med aktiv støyreduksjon. De har vært et veldig nyttig tilbehør helt siden jeg kjøpte Surfacen. Slipper blant annet å høre suset fra viften når man spiller. Selv har jeg disse: https://www.hifiklubben.no/hodetelefoner/denon-ah-gc20-tradlos-hodetelefon/

Lenke til kommentar

Takk for tips! :)

 

Jeg hadde visstnok Civ 5 allikevel, jeg så den bare ikke.. :p

 

 

 

Jeg sliter litt med flere ting.. Prøver å bruke Microsoft Edge som nettleser, siden så mange klager over Chrome og at den tapper Surface'n litt for minne.. Uansett. Jeg har nå importert bokmerkene mine fra Chrome, to ganger, men etter en restart eller litt tid, så er bokmerkene borte. Skjer dette dere?

 

 

Prøvde også å spørre i hardware-tråden, angående mus. Er det noen mus dere har/bruker som dere vil anbefale? Jeg tenker vel helst på en som kobles til via Bluetooth, så den ikke opptar USB-porten.. og ja, trådløs..

 

 

:)

Lenke til kommentar

 

Det er også tull når den slår seg av (altså skjermen blir mørk), da har jeg ofte problemer med å få den på igjen. Tar i hvert fall lang tid, og andre ganger må jeg ta en hard reset.

Jeg opplever dette også. Det er ikke et så irriterende problem at jeg blir særlig bekymret over det, særlig siden jeg ser at andre også opplever dette.

 

Dette har vel vært diskutert tidligere, men maskinen sliter med å våkne fra Sleep. For meg ga dette også trøbbel med Hello. Win+P funket en sjelden gang for meg, men nå har jeg skiftet fra Sleep til Hibernate og har få/ingen problemer.

Lenke til kommentar

Takk for tips! :)

 

Jeg hadde visstnok Civ 5 allikevel, jeg så den bare ikke.. :p

 

 

 

Jeg sliter litt med flere ting.. Prøver å bruke Microsoft Edge som nettleser, siden så mange klager over Chrome og at den tapper Surface'n litt for minne.. Uansett. Jeg har nå importert bokmerkene mine fra Chrome, to ganger, men etter en restart eller litt tid, så er bokmerkene borte. Skjer dette dere?

 

 

Prøvde også å spørre i hardware-tråden, angående mus. Er det noen mus dere har/bruker som dere vil anbefale? Jeg tenker vel helst på en som kobles til via Bluetooth, så den ikke opptar USB-porten.. og ja, trådløs..

 

:)

Jeg laget til en haug med bokmerker i Chrome før jeg innså at Edge var mye mer responsiv, men eksporteringen til Edge har fungert smertefritt for meg :) Usikker på hva ditt problem kan komme av.
Lenke til kommentar

Merkelig, det virker ikke i Edge og Word, men i Chrome og Spotify kommer skjermtastaturet automatisk opp når jeg klikker i et skrivefelt.

 

Forresten, blir tegningene/notatene man lager i OneNote automatisk lagret en plass? Fant de ikke på OneDrive :)

 

Edit: Måtte trykke på de tre strekene oppe til venstre, så på min notatblokk og deretter "Synkroniser alle notatblokker". Hvorfor har ikke dette skjedd automatisk? Og hvorfor kommer man inn i en light-versjon av OneNote når man trykker på pennen (har installert fullversjonen av OneNote, usikker på hvor mye mer nyttig den er, men).

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Testet 3DMark11 på min SP4 i7/16/256 nå for å sammenligne mine to modus "MAX performance" og "MAX battery", hvor sistnevnte er konfigurert til å bare oppnå 50 % av maks prosessorhastighet samt laveste mulige grafikk-frekvens. Dette for at jeg skal kunne ha rikelig med kraft når jeg sitter på kontoret, men samtidig kan få rikelig med batteritid når jeg er hjemme og bruker den til surfing og letter oppgaver :) Utifra 3DMark11-resultatene ser konfigureringen ut til å ha vært vellykket:

 

Score "MAX battery": 880

 

Score "MAX performance": 2082

 

Legger ved skjermbilde av begge resultatene :) Til sammenligning får en i5 SP4 på full pupp 1584 poeng.

post-35504-0-22856300-1453758453_thumb.png

post-35504-0-41719300-1453758488_thumb.png

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...