Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

soleis: Det gjør den nok ikke da kjøleløsningen er ganske fobedret - ved normal bruk har jeg enda ikke opplevd at den blir varm, heller ikke at viften har startet, men tydeligvis er det noen prosesser som Microsoft ikke har helt kontroll over. En restart løste problemet, men skulle gjerne visst den bakenforliggende grunnen og hvordan jeg kan gjøre slik at det ikke skjer igjen. Litt tungvindt å slå maskinen helt av hver gang jeg skal ha den i sekken :)

 

Moskus: Men det kan jo ikke bare være at skjermen er slått på i sekken siden den bruker 75 % CPU-kraft. Mystisk.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Okei, vet du oppløsningen/forholdet på din eksterne skjerm? SP3/4 har 3:2, og med eksterne skjermer som har 16:9 ser det ikke ut som det finnes en god løsning for å få den eksterne skarp (ifølge et kjapt Google-søk). 

 

For hvis det finnes en løsning slik at skjermen blir skarp, så må jeg få bestilt den dongelen du linket til asap :) Hvis ikke kommer jeg nok ikke til å bruke ekstern skjerm i særlig grad, ble småsvimmel av bluren.

 

Har både SP4 og den offisielle docken. Kjøpte meg 2x Mini DP til DVI da skjermene på jobben ikke har displayport. Hadde problemer med å få bilde på alle skjermene, men det gikk til slutt.

Problemet mitt var at når jeg fikk bilde på de to ekstra skjermene ble bildet rart som du sa, men også at det manglet ca 3-4 cm på høyre side på begge skjermene. Har du opplevd dette? Vil unødig måtte kjøpe nye adaptere og skjermer for å fikse dette, var dyrt nok fra før av.

En enkelt skjerm rett i SP4 fungerer tilsynelatende helt fint.

Lenke til kommentar

Har kun testet med en skjerm (har ikke dockingen), men da blir ikke skjermen avkuttet, bare uskarp. Ditt problem tror jeg du kan fikse i de avanserte skjerminnstillingene, men skjermen kommer sikkert fortsatt til å være blurry.

 

Opplever også at enkelte eldre program blir blurry på hovedskjermen. Hvorfor skjer dette? Har det med skjermoppløsningen/skaleringen å gjøre dette også?

Lenke til kommentar

Hei

 

Har kjøpt meg en SP4 i5 8GB 256. Har hørt enkelte si at viften så godt som aldri slår inn, men jeg opplever stadig at viften slår inn ved å ha f.eks et par Edge faner oppe mens jeg surfer. Den står som regel på og settes bare i hvilemodus når den ikke brukes. Andre som har tilsvarende erfaring, eller er den "lydløs" hos dere?

Lenke til kommentar

Hei

 

Har kjøpt meg en SP4 i5 8GB 256. Har hørt enkelte si at viften så godt som aldri slår inn, men jeg opplever stadig at viften slår inn ved å ha f.eks et par Edge faner oppe mens jeg surfer. Den står som regel på og settes bare i hvilemodus når den ikke brukes. Andre som har tilsvarende erfaring, eller er den "lydløs" hos dere?

Slår aldri inn ved vanlig surfing her.

Har en SP4 i5 4 gb

Så det må være noen prosesser som enten henger, eller som den jobber med.

Sjekket oppgavebehandling?

Lenke til kommentar

orjanl: Bare ved surfing har jeg ikke opplevd at viften har kommet på enda. Faktisk bare når jeg oppdaterte via Windows Update i går har jeg hørt viften, men så har jeg ikke brukt den til så tunge oppgaver enda.

 

Og angående oppdateringen: TAKK MS! Endelig ble touchpaden brukendes. Nå er det ikke en forsinkelse før musen reagerer når jeg treffer touchpaden, og heller ikke forsinkelse ved to-fingers skrolling. Dette var utrolig irriterende og jeg skulle akkurat til å bestille meg en trådløs mus for å slippe å bruke touchpaden. Kanskje jeg er litt bortskjemt siden jeg har brukt MacBook Air/Pro de siste 5 årene, men etter oppdateringen ble faktisk touchpaden på SP4-en så å si på høyde med MacBook-ene sin. Det viser bare hvor viktig det er med software-optimalisering, og siden dette er både hw og sw fra MS så forventer jeg faktisk at det skal fungere oppimot perfekt. 

Lenke til kommentar

Hei

 

Har kjøpt meg en SP4 i5 8GB 256. Har hørt enkelte si at viften så godt som aldri slår inn, men jeg opplever stadig at viften slår inn ved å ha f.eks et par Edge faner oppe mens jeg surfer. Den står som regel på og settes bare i hvilemodus når den ikke brukes. Andre som har tilsvarende erfaring, eller er den "lydløs" hos dere?

Opplever det ganske ofte, ofte nok til at jeg vurderer å angre på kjøpet. Ingen åpenbar grunn at vifta skal gå igang, men den gjør det for det.

 

Merkelig nok spinner den aldri opp når jobber i photoshop eller illustrator, men kan plutselig sette igang når den står uten noe oppe. Ingen høye temperaturer, ingen høy last, vifta bare spinner.

 

 

Den har også endel trøbbel med at den går i sort, uten at jeg klarer vekke den igjen. Skjermen er "på" men viser bare sort bilde, klarer ikke vekke den igjen.

Lenke til kommentar

Takk for tipsene. Det som er litt snodig hos meg er at viften kan begynne å spinne opp mens jeg kun sitter og surfer i Edge, mens andre ganger da jeg ser youtube video i 4k, har spotify i bagrunnen, samt flere faner, da er den lydløs. Kan ikke se noe spesielt med tanke på prosesser som kjører. Siste oppdatering er også på plass. Får følge litt med fremover og se om jeg finner noen fellesnevner....

Lenke til kommentar

Har mine problemer med min SP4 jeg også. Vil ikke våkne opp fra dvale, skjermen kommer på men ingenting vises.

Vet det jobbes mye med skjermdriverene for tiden, da det er en del trøbbel der, kom vel ut en oppdatering nå nettopp som skulle hjelpe på at skjermdriveren ble resatt.

Men en ting jeg er 100% sikker på, så er at det kommer til å bli bedre når de får vidreutviklet driverene til SP4 :)

Lenke til kommentar

Har hatt Pro 4 i litt over en uke nå og jeg har problemer med fargede prikker på skjermen, noe som rett og slett virker som "rendering-feil"(det er ikke døde piksler) Har oppdatert til den nyeste driveren, men det ser ikke ut til å hjelpe. Prikkene minner litt om tegn på overoppheting(hadde et liknende problem med min Wii som gav en slik prikkeeffekt) Det ironiske er at det ikke er noe tegn av denne effekten når jeg spiller i fullskjerm.

 

Har googlet rundt, men jeg har foreløpig ikke sett noen andre med samme problemet. Burde jeg sende den inn og få en ny(skal uansett ringe MS support etter siste eksamen i morgen)

Lenke til kommentar

Har hatt Pro 4 i litt over en uke nå og jeg har problemer med fargede prikker på skjermen, noe som rett og slett virker som "rendering-feil"(det er ikke døde piksler) Har oppdatert til den nyeste driveren, men det ser ikke ut til å hjelpe. Prikkene minner litt om tegn på overoppheting(hadde et liknende problem med min Wii som gav en slik prikkeeffekt) Det ironiske er at det ikke er noe tegn av denne effekten når jeg spiller i fullskjerm.

 

Har googlet rundt, men jeg har foreløpig ikke sett noen andre med samme problemet. Burde jeg sende den inn og få en ny(skal uansett ringe MS support etter siste eksamen i morgen)

 

Høres ut som driver-feil, spesielt mtp at du ikke har artifacts ved f.eks. fullskjerm video.

Lenke til kommentar

 

Har hatt Pro 4 i litt over en uke nå og jeg har problemer med fargede prikker på skjermen, noe som rett og slett virker som "rendering-feil"(det er ikke døde piksler) Har oppdatert til den nyeste driveren, men det ser ikke ut til å hjelpe. Prikkene minner litt om tegn på overoppheting(hadde et liknende problem med min Wii som gav en slik prikkeeffekt) Det ironiske er at det ikke er noe tegn av denne effekten når jeg spiller i fullskjerm.

 

Har googlet rundt, men jeg har foreløpig ikke sett noen andre med samme problemet. Burde jeg sende den inn og få en ny(skal uansett ringe MS support etter siste eksamen i morgen)

 

Høres ut som driver-feil, spesielt mtp at du ikke har artifacts ved f.eks. fullskjerm video.

 

Det virker litt sånn. Tenkte jeg skulle laste ned Half-Life 2 og teste med det for å se hvordan 3D spill funker og om jeg får problemer der(har bare spilt Fez og Undertale så langt)

Lenke til kommentar

 

 

Har hatt Pro 4 i litt over en uke nå og jeg har problemer med fargede prikker på skjermen, noe som rett og slett virker som "rendering-feil"(det er ikke døde piksler) Har oppdatert til den nyeste driveren, men det ser ikke ut til å hjelpe. Prikkene minner litt om tegn på overoppheting(hadde et liknende problem med min Wii som gav en slik prikkeeffekt) Det ironiske er at det ikke er noe tegn av denne effekten når jeg spiller i fullskjerm.

 

Har googlet rundt, men jeg har foreløpig ikke sett noen andre med samme problemet. Burde jeg sende den inn og få en ny(skal uansett ringe MS support etter siste eksamen i morgen)

 

Høres ut som driver-feil, spesielt mtp at du ikke har artifacts ved f.eks. fullskjerm video.

 

Det virker litt sånn. Tenkte jeg skulle laste ned Half-Life 2 og teste med det for å se hvordan 3D spill funker og om jeg får problemer der(har bare spilt Fez og Undertale så langt)

 

Forsøkt å avinstallere gpu-drivere og evt laste de ned rett fra Intel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...