Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er dette fra Metamoji?

 

Når du testet Metamoji, får du slike "hull" der også? Eller som meg, hvor Metamoji fyller selv inn en "rett strek" mellom to punkter, gitt korteste strekning..

 

Begge mine bildeeksempler er fra onenote. Men det ser helt likt ut i Metamoji også.

 

Virker som om det er noe annet som skjer hos deg. Det er ikke verktøyet du bruker i programmet som forårsaker problemet ditt? Er det slik også i onenote for deg?

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Noen som opplever dette med pennnen?At streken brytes så jeg ikke får sammenhengende linjer?

attachicon.giftest onenote.jpg

 

Har forsøkt med omstart til ingen nytte.

 

Jeg har hatt det slik fra dag en (høsten 2014) i Surface Pro 3. Hadde jeg vært mer med meg hadde jeg returnert produktet den gangen.

 

Det var da som pokker og da. Da får jeg returnere den og få den fikset. Den pennen er for nyttig til at jeg ikke kan bruke den.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som opplever dette med pennnen?At streken brytes så jeg ikke får sammenhengende linjer?

attachicon.giftest onenote.jpg

 

Har forsøkt med omstart til ingen nytte.

 

Jeg har hatt det slik fra dag en (høsten 2014) i Surface Pro 3. Hadde jeg vært mer med meg hadde jeg returnert produktet den gangen.

 

Det var da som pokker og da. Da får jeg returnere den og få den fikset. Den pennen er for nyttig til at jeg ikke kan bruke den.

 

 

I dag ser jeg helt klart nytten, særlig i forbindelse med hurtige notater under møter. Men den gangen tenkte jeg ikke så mye over det og så vel maskinen mest som en ultra, ultralett desktop.

Lenke til kommentar

Det er også problemer noen ganger med at pcen henger seg helt opp og eneste måten å få den til å fungere igjen er en hard reset. 

 

Noen andre som opplever dette?

 

Mon tro om dette er noe maskinvareservice kan fikse også i samme slengen med pennen.

 

Edit:

Jeg forsøker en gjenoppretting og ser om ikke det kan løse problemene.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Ang. pennproblemet noen av dere har: Ikke opplevd dette verken på i5 eller i7 SP4. Det høres ut som tuppen deres er ute av posisjon. Prøv å ta inn og ut (aldri gjort dette selv, men det skal gå an). :)

Forsøkte å ta den ut og så inn igjen, men nei fortsatt samme problem.

 

Har fortsatt til gode å forsøke gjennoppretting. Må bare ta backup først å sikre at jeg ikke mister noe om uhellet skulle være ute.

 

Trenger fortsatt svar på hvor hvor onenote dokumentene ligger lagret.

Lenke til kommentar

jo men de ligger vel lokalt på pcen et sted også går jeg utifra.  Eller er jeg tvunget til å bruke onedrive?

Du er ikke "tvunget" til å bruke OneDrive. Men du "får lov til". Og det gjør OneNote vesentlig bedre, samt at alt automatisk er sikkerhetskopiert.

 

 

Er det OneNote-appen eller Office-programmet vi snakker om?

Hvis det er Office-programmet, kan du søke etter ".one"-filer.

 

Hvis det er app'en er det vel strengt tatt mulig å kopiere app-katalogen, du finner den her: "%LocalAppData%\Packages", og begynner nok med "Microsoft.Office.OneNote".

Lenke til kommentar

Prøvd å enten sjekke instillinger i onenote eller google?

  attachicon.gifonenote.PNG

Det var det første jeg gjorde. Da det ikke ga meg noen svar spurte jeg her ;)

 

 

jo men de ligger vel lokalt på pcen et sted også går jeg utifra.  Eller er jeg tvunget til å bruke onedrive?

Du er ikke "tvunget" til å bruke OneDrive. Men du "får lov til". Og det gjør OneNote vesentlig bedre, samt at alt automatisk er sikkerhetskopiert.

 

 

Er det OneNote-appen eller Office-programmet vi snakker om?

Hvis det er Office-programmet, kan du søke etter ".one"-filer.

 

Hvis det er app'en er det vel strengt tatt mulig å kopiere app-katalogen, du finner den her: "%LocalAppData%\Packages", og begynner nok med "Microsoft.Office.OneNote".

 

Jeg bruker onenote som fulgte med pcen.

 

Joda jeg er klar over fordelene med skylagring ;) Men jeg foretrekker å lagre filene mine lokalt. Kanskje jeg bare er vanskelig her som tviholder på å skulle klare dette uten synce filene med skydrive :p

 
Hadde jeg bare kunnet funnet nøyaktig hvor disse filene er plassert og hva jeg skal ta vare på slik at jeg senere manuelt kan plassere de tilbake igjen etter f.eks en formatering av maskinen. Har forsøkt google men finner ingen klare svar. Alle svar leder meg til mapper som ikke eksisterer. Denne f.eks: <username>\AppData\Local\Microsoft\OneNote\15.0\Backup Er ingen OneNote mappe under Microsoft hos meg.
 
Vanskelig dette skulle være da.
Lenke til kommentar

 

 

 

Noen som opplever dette med pennnen?At streken brytes så jeg ikke får sammenhengende linjer?

attachicon.giftest onenote.jpg

 

Har forsøkt med omstart til ingen nytte.

 

Jeg har hatt det slik fra dag en (høsten 2014) i Surface Pro 3. Hadde jeg vært mer med meg hadde jeg returnert produktet den gangen.

 

Det var da som pokker og da. Da får jeg returnere den og få den fikset. Den pennen er for nyttig til at jeg ikke kan bruke den.

 

 

I dag ser jeg helt klart nytten, særlig i forbindelse med hurtige notater under møter. Men den gangen tenkte jeg ikke så mye over det og så vel maskinen mest som en ultra, ultralett desktop.

 

Har dere forsøkt å bytte batteriene i pennen? Er den tilkoblet via Blåtann? Mener den fungerer også uten blåtann, men ikke like godt :)

Lenke til kommentar

Sync til skyen, deretter last ned notatene til din gammeldagse backup :)

Ja det ser vist ut til å være det enkleste selv om jeg ikke liker det. 

 

 

 

 

 

Noen som opplever dette med pennnen?At streken brytes så jeg ikke får sammenhengende linjer?

attachicon.giftest onenote.jpg

 

Har forsøkt med omstart til ingen nytte.

 

Jeg har hatt det slik fra dag en (høsten 2014) i Surface Pro 3. Hadde jeg vært mer med meg hadde jeg returnert produktet den gangen.

 

Det var da som pokker og da. Da får jeg returnere den og få den fikset. Den pennen er for nyttig til at jeg ikke kan bruke den.

 

 

I dag ser jeg helt klart nytten, særlig i forbindelse med hurtige notater under møter. Men den gangen tenkte jeg ikke så mye over det og så vel maskinen mest som en ultra, ultralett desktop.

 

Har dere forsøkt å bytte batteriene i pennen? Er den tilkoblet via Blåtann? Mener den fungerer også uten blåtann, men ikke like godt :)

 

Har ikke forsøkt byttet batteri enda. Har bestilt nytt batteri. De er på vei :) Ja den fungerer uten blåtann, testet nettopp. Men fortsatt samme problem med pennen.

 

Gir en rapport tilbake når jeg har fått gjennopprettet pcen. 

Lenke til kommentar

Ok har nå tatt en backup av notatene til onenote på skydrive, tror jeg... Men filen er bare på 1kb?? Den skal da være større enn dette vel? Står at det er en snarvei. Er dette filen jeg skal ta vare på? 

 

Skjermdump:

attachicon.gifonedrive.png

 

I utgangspunktet lagrer OneNote, både OneNote for Windows 10 og Office 2016, alt i OneDrive og kun online. Så det du ser er en link, ikke en fil. Dette for å utnytte alle synk og delingsmuligetene.  I tilegg ​bufrer OneNote 2016 (og kanskje også OneNote for Windows 10, for alt jeg vet...) notabøkene  i og med at jeg kan åpne mine selv om jeg er offline. Men hvor bufferkopiene lagres har jeg aldri sjekket.

 

Du kan tvinge OneNote 2016 til å lagre lokalt, f.eks i OneDrive, med synkron kopi, men da forsvinner ofte muligheten for å åpne filene på mobil og andre funksjoner.

 

I tillegg behandles filer generelt avhengig av hvordan du har satt opp OneDrive. Jeg har satt opp OneDrive til først å lete etter filen jeg vil åpne lokalt. Standardvalget er at OneDrive først ser etter filen online.

Endret av serpaul
Lenke til kommentar

 

Ok har nå tatt en backup av notatene til onenote på skydrive, tror jeg... Men filen er bare på 1kb?? Den skal da være større enn dette vel? Står at det er en snarvei. Er dette filen jeg skal ta vare på? 

 

Skjermdump:

attachicon.gifonedrive.png

 

I utgangspunktet lagrer OneNote, både OneNote for Windows 10 og Office 2016, alt i OneDrive og kun online. Så det du ser er en link, ikke en fil. Dette for å utnytte alle synk og delingsmuligetene.  I tilegg ​bufrer OneNote 2016 (og kanskje også OneNote for Windows 10, for alt jeg vet...) notabøkene  i og med at jeg kan åpne mine selv om jeg er offline. Men hvor bufferkopiene lagres har jeg aldri sjekket.

 

Du kan tvinge OneNote 2016 til å lagre lokalt, f.eks i OneDrive, med synkron kopi, men da forsvinner ofte muligheten for å åpne filene på mobil og andre funksjoner.

 

I tillegg behandles filer generelt avhengig av hvordan du har satt opp OneDrive. Jeg har satt opp OneDrive til først å lete etter filen jeg vil åpne lokalt. Standardvalget er at OneDrive først ser etter filen online.

 

Er det disse innstillingene du mener? Jeg har nå skrudd de av.

post-56355-0-41571200-1456469532_thumb.png

 

Hvis jeg kopierer alt innholdet på skydrive (hvor jeg antar at onenote filene ligger) har jeg da sikret meg filene slik at jeg senere kan legge de tilbake igjen der om jeg nå formaterer pcen?

post-56355-0-37090600-1456469543_thumb.png

 

Hvis noen kan peke på nøyaktig hvilke filer jeg skal kopiere blir jeg veldig takknemmelig her  :)

Lenke til kommentar

Hverken gjenoppretting av pc eller skifting av batteri på pennen løste problemet. 

 

Så da blir det å sende inn pcen til service. Forhåpentligvis så fikses også noen av de andre problemene jeg har hatt som at pcen heger seg opp og må startes på nytt for å fungere igjen og at touch skjermen noen ganger slutter å virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...