Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Endte opp med å bestille den dyreste modellen. Har spart siden Surface 1 kom på markedet. Dyrt. Men håper det er verdt det. Behovene mine skulle tilsi at den vil bli godt brukt.

 

Fikk tilsendt Type cover på fredag. Ble litt overasket siden jeg hadde forventet å få den i samme sendingen som Surface.

 

Er også litt nysgjerrig på om jeg kan kjøre enkle VR applikasjoner med den i Oculus DK2. Low poly scener som jeg selv lager i Unity og Social VR applikasjonen Convrge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som ønsker kortleser og usb-hub i ett kan dette være et alternativ: http://m.ebay.com/itm/High-Speed-USB-3-0-Hub-3-Port-2-SD-Card-Reader-Data-Transferring-Computer-Laptop-/121487958107

 

Min fungerte fint i de to minuttene jeg har prøvd den i alle fall...

Den så hendig ut?? Har folk andre tilbehørstips til Surface? :) Docken skulle jeg gjerne hatt, men synes 1500 eller hva det var blir litt mye. Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Da var SP4-en i hus. Knallmaskin :) Veldig positivt overrasket over tastaturdekselet også.

 

Har et spørsmål ang. tilkobling av ekstern skjerm. Så at noen hadde problemer med at den eksterne skjermen ikke ble helt skarp, og det har jeg også. Har koblet en 24" Dell med 1920x1080 oppløsning via displayport til DVI, men det er rett og slett ubehagelig å se på den eksterne skjermen - alt er småblurry. Kan dette ha noe med at jeg bruker en billig Ebay-kabel, eller er det noen innstillinger jeg kan endre for å få det skarpt? :hmm:

 

Edit: Finnes det f.eks. trådløs overføring av bildet? Det gjør vel antageligvis ikke skaleringsproblemet noe bedre, men.

Endret av 2bb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stilig! Har ikke HDMI-inngang på dataskjermen på jobb, kun DVI. I tillegg er USB-inngangene i andre enden av dataskjermen, så da fungerer vel ikke det helt på jobb, men (går vel kanskje med HDMI-til-DVI-adapter + USB-forlenger). Har du Surface Pro 3/4? Blir det isåfall mindre blurry? :)

Lenke til kommentar

Jeg har SP3, og den bruker størrelsen på skjermen du kobler til. I tillegg er det en app for å justere over/underscan. Jeg mener jeg har testet med en HDMI-til-DVI-overgang mot en projektor og at det fungerte. Har ikke testet mot en skjerm, men ser ikke hvorfor det ikke skulle fungere.

 

USB er kun til for strøm, du kan bruke en batteripakke eller en klassisk 5V adapter (akkurat som Chromecast).

Lenke til kommentar

Okei, vet du oppløsningen/forholdet på din eksterne skjerm? SP3/4 har 3:2, og med eksterne skjermer som har 16:9 ser det ikke ut som det finnes en god løsning for å få den eksterne skarp (ifølge et kjapt Google-søk). 

 

For hvis det finnes en løsning slik at skjermen blir skarp, så må jeg få bestilt den dongelen du linket til asap :) Hvis ikke kommer jeg nok ikke til å bruke ekstern skjerm i særlig grad, ble småsvimmel av bluren.

Lenke til kommentar

Jeg har Samsung 27 ", HDMI og 1920 x 1080. Noen ganger blir bildet uskarpt når jeg setter min Surface Pro 3 i docken, men da logger jeg bare av og på igjen for å få bildet skarpt.

 

Miracast har jeg ikke fått til å fungere. Min Surface Pro 3 og min Sony TV finner hverandre men tilkoblingen mislykkes hver gang. Dog har jeg aldri testet noen dongle. For skjermspeiling skal heller ikke det være nødvendig på en TV som har Miracast.

Endret av serpaul
Lenke til kommentar

To dager på rad har jeg lagt SP4-en ned i sekken, gått hjem, for så å merke at den er glovarm nede i sekken. Når jeg nå tok den opp og sjekket oppgavebehandler er det spesielt 4 prosesser som bruker mye CPU-kraft (til sammen 75 %!):

 

"System Setting Broker" bruker 20-25 % (!) og

"Windows Driver Foundation", "System" og "Tjenestevert: Lokalt system (begrenset nettverk)" bruker alle rundt 10-15 % hver.

 

Hva skjer? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...