Gå til innhold

Vi har prøvd Wii U (WiiU)


Anbefalte innlegg

GIr blanke F om Wii U er svakere en PS4/Xbox 720, det er spillene som teller.

Hver generasjon har Sony og Nintendo levert, spesielt PS2, GameCube, PS3 og Wii, en haug med eksklusive. Microsoft har ikke levert på 2 generasjoner pga mangel på eksklusive spill.

 

Så det er ikke noen vits med lanseringen av Wii U i det hele tatt?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GIr blanke F om Wii U er svakere en PS4/Xbox 720, det er spillene som teller.

Hver generasjon har Sony og Nintendo levert, spesielt PS2, GameCube, PS3 og Wii, en haug med eksklusive. Microsoft har ikke levert på 2 generasjoner pga mangel på eksklusive spill.

 

Så det er ikke noen vits med lanseringen av Wii U i det hele tatt?

 

AtW

GIr blanke F om Wii U er svakere en PS4/Xbox 720, det er spillene som teller.

Hver generasjon har Sony og Nintendo levert, spesielt PS2, GameCube, PS3 og Wii, en haug med eksklusive. Microsoft har ikke levert på 2 generasjoner pga mangel på eksklusive spill.

 

Så det er ikke noen vits med lanseringen av Wii U i det hele tatt?

 

AtW

 

Går det ann å svare så dumt :eek:

Selvfølgelig skal Wii U komme, men ikke forvent deg monsterkraft i den, spillene for meg som gjelder. Er eksklusiver som ikke dukker opp på PC jeg kjøper konsoller for!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Supert syntes det var merkverdig skrevet :hmm:

Jeg er klar over at en redaktør sitter på et større ansvar når det gjelder kvalitet på teksten, men ville bare slenge inn at du kanskje bør jobbe litt (eventuelt mye) med det du også.

Endret av thormario
Lenke til kommentar

Wii U klarer seg sikkert bra i neste generasjon fordi det ikke finnes noen alternativer før 2014. Den blir tross alt kraftigst på grafikksiden når den kommer, så hvorfor velge noe annet?

Tingen er jo at det ikke er noen grunn til å velge noe som helst, fordi det ikke er snakk om en ny konsollgenerasjon. Personlig står jeg nok over denne, inntil videre.

 

Lenke til kommentar

GIr blanke F om Wii U er svakere en PS4/Xbox 720, det er spillene som teller.Hver generasjon har Sony og Nintendo levert, spesielt PS2, GameCube, PS3 og Wii, en haug med eksklusive er å finne her.Microsoft har ikke levert på 2 generasjoner pga mangel på eksklusive spill som ikke er Halo/Gears/forza/kinect eller XBLA.Folk kan like XBLA/Kinect/Move/PSN minispill men det gjør ikke jeg fordi noen av dem er gøy kun i 1 time.... Noen er gøy i 3 minutter og det er sløs av penger når slike spill er over 40kr+++

 

I følge denne lista (http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_games_exclusives_(seventh_generation)#Microsoft_Xbox_360) så stiller PS3 og Xbox relativt likt hva antall ekslusive titler angår. At du ikke liker spillene på XBLA og PSN betyr ikke nødvendigvis at de er dårlig.

Men den enkleste løsninger er også den beste. Kjøp en av hver konsoll og nyt favorittspillet ditt på din måte.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

All sturingen hver gang det er nynorsk... Legger såvidt merke til det selv. Fortsett med det!

 

Men hvordan er responsen i touchskjermen? Det er jeg spent på. Er den som på DS, altså resistiv? Eller er den kapasitiv?

Ser for meg at det blir mye heidunrande trykking, og da burde den være god.

Hørte òg på GT.com at det ikke er multitouch, og DET var en kjempenedtur for meg. Det fjerner mange muligheter.

Synd at det skal bli sånn i 2012.

 

Tore

Jeg kan svare litt på dette.

Hvordan touch det er vet jeg ikke, men de har IKKE multi-touch. Grunnen til dette var det ekstremt store hoppet i pris. De var enige at multi er bra, men mener de ville miste flere på prisen enn at den ikke har den ene funksjonen.

 

Hvor mye dyrere den ville bli sa de ikke noe om. Det er i det miste et tegn på at WiiU ikke kommer til å koste 2 biler og en sykkel, som PS3 når den først kom ut.

 

Alt jeg vil ha fra dem nå (annet en maskinen, seff) er dato og pris.

Lenke til kommentar
Wii U klarer seg sikkert bra i neste generasjon fordi det ikke finnes noen alternativer før 2014. Den blir tross alt kraftigst på grafikksiden når den kommer, så hvorfor velge noe annet?
Tingen er jo at det ikke er noen grunn til å velge noe som helst, fordi det ikke er snakk om en ny konsollgenerasjon. Personlig står jeg nok over denne, inntil videre.

Konsol kirgen i seg selv er spennende nok, Microsoft brukte over 10 milliarder dollar for å komme seg inn på markeded, dvs før de begynte å tjene penger, begynner å snakke om ganske mye penger.

 

Nintendo starter neste runde, hvor lenge til de andre svarer, er MS lekkete dokument reelt eller en bløff for å forvirre de andre.

 

Kampen begynner å bli hardere når vi nærmer seg jul i år, wii U mangler noe viktig, spill, dette er relativt viktig for en spill konsol.

Så lenge virker tredjepart utviklere negative siden de ikke vet om den selger, Nintendo må gjøre noe veldig fort.

 

Sony og MS har litt bedre tid, dvs ett år. For mange vil valge være kjøp wii U til jul og en ekstra konsol om 3-4 år, snakker vi 2014 release er dette det beste valget.

Spillet er i gang, hvor mange kommer til finalen, detter en ut kan Apple, Google eller Valve bestemme seg for å spille.

Lenke til kommentar

Må si meget MEGET skeptisk på nintendo. De sier at de har lært av ting de gjør feil. Men ser ikke noe forbedring. Tror dette kan bli som Wii, mangen konsoller rundt i verden som står kalde. Eneste grunnen jeg behold Wii'en min var at foreldrene mine elsket Wii Sport. (og softmodding)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...