Gå til innhold

Vi har prøvd Wii U (WiiU)


Anbefalte innlegg

Blir cba å lese artikler som er på nynorsk. Hvorfor kan dere ikke skrive artiklene deres på bokmål isteden for nynorsk som kun en liten del av landet har som hovedmål. Er som alle med dialekt skulle skrevet på sin dialekt. Hadde blitt moro å sitte på forumet her da ja gitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nynorsk er ikke en dialekt,men ett av landets offisielle målformer. Så det kan ikke sammenlignes med dialekt, for mye syting rundt dette her hver eneste gang det dukker opp en artikkel på nynorsk.

 

Ellers når det kommer til Wii U er jeg ikke imponert eller overbevist på noe som helst måte. For oss som ikke er interessert i Mario 90 og vennene hans er det ikke så mye å hente her, enda.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Blir cba å lese artikler som er på nynorsk. Hvorfor kan dere ikke skrive artiklene deres på bokmål isteden for nynorsk som kun en liten del av landet har som hovedmål. Er som alle med dialekt skulle skrevet på sin dialekt. Hadde blitt moro å sitte på forumet her da ja gitt.

 

+1

 

Leste første avsnitt før jeg ikke orka mer. Blir rett og slett en ulest artikkel.

 

Om ikke annet...hold alle artikler til 1 målform. Om det skulle blitt nynorsk så gjerne for meg, finnes nok av andre sider å lese. Blanding av målformene gjør hele hw.no til et dårligere sted å besøke rett og slett. Er vel i bunn og grunn ikke mange nyhetsmedier som blander målform (bortsett fra NRK hvor det er lovpålagt), og det er det vel en grunn til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lurer på, hvorfor de på WiiU Pro kontrolleren, for så vidt Wii Classic kontrolleren også, har knappene på høyre siden slik? Jeg vet den samme formasjonen er på SNES-kontrolleren, men, hadde det ikke vært mye bedre om A- og B-knappene var plassert som på N64 kontrolleren, med tanke på at man skal holde denne kontrolleren ganske likt? Tanken min er at det gjerne er A- og B-knappene som benyttes mest, og siden tommelen kommer skrått opp når man holder kontrollen slik det er tenk. Skal man kunne ha tommelen over begge knappene der, må man man jo holde den skjevt.

 

Jeg ble skuffet over dette da jeg kjøpte classic kontrolleren til wii. Tenkte å bruke det når jeg skulle spille eldre nedlastede NES spill. Den er aldri blitt brukt. Bruker da mye heller wiimote og nunchuck.

Endret av Finholt
Lenke til kommentar

Går det å bruke de gamle Wii-spillene på denne? Har en del, og hadde vært greit å sette bort den gamle konsollen når den nye kommer på plass :)

 

Ja de fleste Wii spill skal det gå å spille på Wii U.

 

Supert.

 

Noen grunn til at ikke alle virker?

 

Lurer også på om det er HDMI som gjelder på WiiU? Begynner å bli mange HDMI-enheter nå. Finnes det HDMI splittere eller noe slikt (vet om forsterkere med HDMI, men har ok stereo uten HDMI og ønsker ikke å forandre på det oppsettet :) )?

Lenke til kommentar

Går det å bruke de gamle Wii-spillene på denne? Har en del, og hadde vært greit å sette bort den gamle konsollen når den nye kommer på plass :)

 

Ja de fleste Wii spill skal det gå å spille på Wii U.

 

Supert.

 

Noen grunn til at ikke alle virker?

 

Lurer også på om det er HDMI som gjelder på WiiU? Begynner å bli mange HDMI-enheter nå. Finnes det HDMI splittere eller noe slikt (vet om forsterkere med HDMI, men har ok stereo uten HDMI og ønsker ikke å forandre på det oppsettet :) )?

 

Alt jeg vet er at de fleste Wii spill vil fungere på Wii U. Det er vel noen spill som har ekstrautstyr etc som kanskje ikke vil fungere. Det finnes HDMI splittere så det er ikke noe problem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sagt det før og sier det igjen. Dersom det er et så vanvittig problem å lese artikkler på nynorsk så har man jo flere valg.

 

1. Hopp over artikkelen. (men da går du glipp av noe fordi Øystein er en dyktig og engasjert skribent)

2. Bruk mer tid på språkopplæring enn diskusjon.no

3. Bruk et halvt år av ditt liv på å reise rundt i land med BNP = 12,- kroner

4. Ta en bolle.

 

Sett nå for faen heller pris på de som deler av sin kunnskap og engasjement.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sagt det før og sier det igjen. Dersom det er et så vanvittig problem å lese artikkler på nynorsk så har man jo flere valg.

 

1. Hopp over artikkelen. (men da går du glipp av noe fordi Øystein er en dyktig og engasjert skribent)

2. Bruk mer tid på språkopplæring enn diskusjon.no

3. Bruk et halvt år av ditt liv på å reise rundt i land med BNP = 12,- kroner

4. Ta en bolle.

 

Sett nå for faen heller pris på de som deler av sin kunnskap og engasjement.

 

Det er ikke noe problem å lese nynorsk. Det er bare jævlig irriterende dialekt/skriftsspråk og det gir ingen mening at lille Norge skal ha 2 offisielle skriftsspråk. Tenk all den tiden i grunnskolen vi kunne brukt på noe nyttig som mer realfag eller andre/tredje språk isteden for å sløse alle disse timene fordi en promille av Norges befolkning skal på død og liv skrive på sin dialekt. Stupid shit.

 

Men ja jeg skal gjøre punkt 1, 2 og 4. Punkt 2 bruker jeg på et skikkelig språk som spansk, tysk eller japansk. God bolle også forresten.

Lenke til kommentar

God bolle til deg også :)

 

Mitt innlegg var sikkert godt over gjennomsnitt hva flåsete angår, men jeg ble litt fortvilt over mye energi noen velger på å bruke på noe som...for meg fremstår som en bagatell.

 

Men som dedikert gamer så leser jeg det meste av artikkler jeg kommer over, uansett om de er på bokmål, sidemål, engelsk, svensk etc. Det er jo infoen om spillet jeg er ute etter :) Dessuten er dialekt utrolig sjarmerende i mine øre. (ja, nynorsk også). Det handler om identitet og troverdighet. Og jeg tror vi hadde fått langt flere gode artikkler om skribenter fikk uttrykkt seg med sin lokale dialekt, eller språkform.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...