Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar sjansen på å spørre her.

 

Blir en iPhone utslitt - får dårligere kapasitet. Har en nr 4 - godt holdt, men i det siste går alt ekstremt seint. Bare det å gå innpå meldinger tar vinter og vår.

 

Det er så håpløst at det er like før en 5 S bestilles.

 

Er det slik at de har begrenset leve/ bruks - tid - tross godt tatt vare på. (Den er dog svært mye brukt - til absolutt alt mulig).

Lenke til kommentar

4 (uten S) er nok ingen racer lenger, den begynner å bli gammel. Jeg har oppgradert 4'ere for flere kolleger til 7.0.x, og det har funket greit, men det kommer an på forventningene. Prøv med en full reset, og legg inn de appene du bruker manuelt (ikke fra backup). Dersom den fortsatt er for treg for deg, er det på tide å bytte den ut :-)

Lenke til kommentar

Spm ang spotlight-søk:

Når jeg søker etter ett bestemt ord/navn/setning, så kommer det opp forslag til mld jeg finner det jeg søker etter i. Men når jeg da velger meldinga, så får jeg bare opp slutten på mld-samtalen, og ikke den ene meldinga jeg vil se.

 

Skal det være slik? Eller er det noen måte å fikse det på?

Lenke til kommentar

Spm ang spotlight-søk:

Når jeg søker etter ett bestemt ord/navn/setning, så kommer det opp forslag til mld jeg finner det jeg søker etter i. Men når jeg da velger meldinga, så får jeg bare opp slutten på mld-samtalen, og ikke den ene meldinga jeg vil se.

 

Skal det være slik? Eller er det noen måte å fikse det på?

Vel, er ikke sånn hos meg vertfall. Sikker på at ordet du søker etter, ikke befinner seg nedersti den meldinga?

Viss ikke har ikke jeg flere forslag vertfall

Lenke til kommentar

Tar sjansen på å spørre her.

 

Blir en iPhone utslitt - får dårligere kapasitet. Har en nr 4 - godt holdt, men i det siste går alt ekstremt seint. Bare det å gå innpå meldinger tar vinter og vår.

 

Det er så håpløst at det er like før en 5 S bestilles.

 

Er det slik at de har begrenset leve/ bruks - tid - tross godt tatt vare på. (Den er dog svært mye brukt - til absolutt alt mulig).

 

Har også en iphone 4 liggende (ungene bruker den til netflix og spill) og opplever den som utrolig treig. Jeg tror rett og slett den er utdatert, ikke utslitt..

Lenke til kommentar

4ern er supertreg på alt i iOS7. Ble du værende på tidligere iOS så kan den fungere greit nok. 4S fungerer fortsatt greit på iOS7.

 

Virkelig idiotisk at man ikke kan nedgradere/resette telfonen til tidligere OS bare for å ha den som en brukbar musikkspiller, sportstracker osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Finnes det noen mulighet til å få en notify / melding el. når eplehuset får inn hvite iPhone 5S 16GB? Jeg har ved en feil fått sort/slate og når jeg skulle bytte var de utsolgt for nevnte. De ville heller ikke reservere en hvit til meg når de kom inn igjen så jeg måtte hele tiden følge med på nettsidene fikk jeg beskjed om :(.

 

Får ikke pakket opp og brukt telefonen for da får jeg ikke byttet til hvit. Hvis jeg kun bryter platikken på esken så får jeg ikke bytte fikk jeg beskjed om.

 

EDIT:

Samt en annen ting. Et par av dere har kjøpt en gjennomsiktig siliconskin, har dere link til den? Kan liksågodt kjøpe noe slik mens jeg venter :).

Det var også et par som hadde kjøpt en rimelig fin type lommebok sak å ha den i. Link?

Lenke til kommentar

Har også en iphone 4 liggende (ungene bruker den til netflix og spill) og opplever den som utrolig treig. Jeg tror rett og slett den er utdatert, ikke utslitt..

Har også en iphone 4 liggende (ungene bruker den til netflix og spill) og opplever den som utrolig treig. Jeg tror rett og slett den er utdatert, ikke utslitt..

Jeg forstår.

 

Både kona og jeg har ca 2,5 - tre år gamle iPhone 4. Begge synes den siste tiden at svært mange ting går i sirup. At det svikter eller en sjelden gang slår seg helt av.

 

Jeg får også inntrykk av at den på en måte er utslitt. Det har liksom kommet veldig på den siste tiden.

Det siste operativsystem gjorde det ikke noe bedre.

 

Hadde liksom håpet den holdt til kanskje nr 6 kom.

 

Men 2-3 år er kanskje tålig levetid, eller? Synes jo de er dyre.

Lenke til kommentar

4ern er supertreg på alt i iOS7. Ble du værende på tidligere iOS så kan den fungere greit nok. 4S fungerer fortsatt greit på iOS7.

 

Virkelig idiotisk at man ikke kan nedgradere/resette telfonen til tidligere OS bare for å ha den som en brukbar musikkspiller, sportstracker osv.

Ja det er jo helt håpløst siden den funka bedre på det gamle. Salgstriks - man gjør seg jo litt avhengig av det - og krever jo noe som funker.

 

iPhone 5s - er en drøm i forhold??

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva dere kjører eller gjør med deres iPhone 4 telefoner, min lillesøster har min gamle iPhone 4 64GB som er datert helt tilbake til lanseringen i Norge og denne fungerer helt fint med iOS 7.1 (BETA) og hun har ingen nevneverdige problemer med den. Har ikke alle fancy animasjoner som min iPhone 5S og starter jo applikasjoner og diverse i et helt annet (les tregere) tempo osv men oppleves på ingen måte som noen udugelig telefon og er så absolutt fult brukanes enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan jo også ha noe å gjøre med utslitt NAND flash på telefonen, det er jo ikke noe ukjent tema at dette kan slites ut om det slettes og skrives for mye til og fra, har vell en forventet levetid på type 2-5 år på tradisjonelle SSD for PC og bærbare så er vell ikke umulig at ved heftig bruk eller om man er litt uheldig at dette kan begynne å synge på siste verset og resultere i degradert ytelse. Skal jo helst være minimum 10% leding lagring også før ytelsen på NAND flash blir redusert en god del.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...