Gå til innhold

Den lille Apple  iPhone 5 / 5S / 5C tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forresten, noen som har vært borti dette:

 

Jeg har koblet til hotmailen min på iPhone 5s IOS 7.0.3.

Hvis jeg leser mailen på pcen, også åpner Mail appen på telefonen står det at mailen ikke er lest. Så alltså jeg må lese det dobbelt opp. Også drar jeg fingeren ned for å oppdatere, men står fortsatt at den er ulest.. Og når jeg får veldig mange mailer i løpet av en dag, blir dette veldig irriterende tilslutt..

Lenke til kommentar

Hmm.. Må ærlig innrømme at dette med synkronisering mot kun et iTunes bibliotek osv er litt vanskelig og kan skape utfordringer. Jeg har full forståelse for hvorfor Apple er nøtt til å ha endel restriksjoner da de trossalt drifter et av verdens største butikker for salg av digital musikk, filmer og TV-serier osv.. Det å ikke sette restriksjoner åpner jo opp for en verden hvor personer fritt kan dele et helt iTunes bibliotek mellom alle og enhver, og da hadde nok Apple kunne sett langt etter gode avtaler med innholdsleverandører osv..

 

Men! Når man har et felles bibliotek i heimen, og vi er da bare to personer som skal dele dette og ikke noe av innholdet er kjøpt via iTunes i utgangspunktet så skaper det endel utfordringer.. For det første så har vi fem forskjellige maskiner, hvor vi helt skulle hatt autorisert iTunes på samtlige mot kontoene våre "just in case" da det er mest praktisk ettersom det kan være at vi må bruke en vilkårlig maskin innimellom. Taket for hva Apple tillater er jo å koble opp fem installasjoner av iTunes fra fem forskjellige systemer opp mot en Apple konto omgangen, så det går jo akkurat. Utfordringen her er jo at etter en re-installasjon av en maskin så teller jo plutselig som et nytt system så når vi nå har byttes begge våre MacBook Pro, vi har gått fra ren Windows 8.0 til 8.1 installasjon på være stasjonære og hatt en overgang fra Windows Server 2012 til Windows Server 2012 R2 på serveren så er jo kvoten på fem systemer overgått for lenge siden og du kan av en eller annen sinnsvak grunn kun nullstille antallet systemer som er knyttet opp mot en iTunes konto engang i året, ønsker du å gjøre det oftere enn dette så må du kontakte iTunes support og legge frem årsaken til at du ønsker å få gjort dette oftere også må de gjør det for deg..

 

Utfordring nummer to er jo at iTunes på en maskin kan jo kun være logget inn mot en Applekonto omgangen, og kan kun dele via "Home Share" over en konto av gangen. Så når vi nå har hele biblioteket vårt liggende på serveren så skulle vi jo helst ha koblet begge våre telefoner mot denne ene iTunes installasjonen men det skaper jo utfordringer i den forstand at for bruk av "Home Share" på nettverket så må kjæresten da logge inn med min Applebruker på sin iPhone og iPad ettersom det er min Applebruker som står logget inn via Home Share på serveren. Og hva synkronisering av bibliotek angår så går det jo fint å synkronisere to telefoner mot samme bibliotek, men når kjæresten nå legger til nye podcaster på sin telefon så synkroniseres dette via iTunes WiFi Sync over til serveren som tar det videre til min telefon så plutselig har jeg fått en 4-6 podcaster på min telefon som jeg overhode ikke har noen interesse av.

 

 

Virker nesten som at eneste måten å få dette løst på noen oversiktlig og praktisk måte er å klare, på en eller annen finurlig måte å få lagt inn to installasjoner av iTunes på serveren med samme biblioteket hvorav den ene er satt opp med madammen sin Applekonto og den andre med min, så får hennes enheter synkroniseres med den ene og den andre med mine. Burde jo ikke være så fryktelig vanskelig å få til og iTunes er jo et såpass lett og lite program at det er jo ikke noe problem å måtte kjøre det dobbelt men så vidt jeg har fått med meg, og så vidt jeg vet så er det ingen måte å få installert det dobbelt, ei heller få kjørt to samtidig i verken Windows eller OS X?

Lenke til kommentar

Jeg bestilte 5S Gull 16GB den 28.10 fra NetCom sin hjemmeside. Og da stod det 1-2 uker leveringstid. 31.10 så stod det 3-4 uker. Sendte mail til NetCom og spurte når jeg fikk den, ettersom de endret datoen dager etter jeg bestilte. De sa at de ventet på flere telefoner fra Apple og de hadde gitt NetCom 3-4 uker som leveringstid. Så jeg tror faktisk ikke den kommer før 3 ukers tid. Litt kjipt. :glare:

Lenke til kommentar

Hei

 

Vet dere hvor man kan få sett gullversjonen av iPhone i levende live rundt Oslo område / Akershus (øst)?

Eg har eit inntrykk av i år det hvit/sølv som er fargen som blir visst fram i butikkene. Eg vert innom ein del butikker i bergens området og kun sett hvit/sølv versjonen.

Kan vel tenkes at dette er noe som Apple bestemer.

Lenke til kommentar

Tror ikke Apple bryr seg om dette. Det er Gold som er mest solgt av fargene, så det kan være at de ikke har den inne? Personlig foretrekker jeg sort ramme rundt skjermen, og da er Space Gray eneste alternativ.

enig, sort ramme rundt skjermen er min favoritt også. Så det ble spacegrey på meg også. 2valget mitt var sølv/hvit, og champagne/hvit på siste plass.

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig aldri likt den sorte rammen rundt skjermen fra Apple. Synes den har litt "Toys`R Us" preg. Det er en av grunnene til at jeg velger hvit siden 4S. Det er også helt uforståelig at Apple har valgt å gi 5C sort fremfor hvit ramme rundt skjermen. Med hvit kunne de blitt stilige og fargesprakende i kontrast til hvitt, med sort får de virkelig et billig leketøy preg.

post-38451-0-94384800-1383399209_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...