Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

http://www.nightstalkers.cz/en_index_dn.php?menu=en_dn_popis Sjekk ut denne folkens, et fantastisk map som er/skal komme til DayZ, noen som har testet det. Utifra bildene så det utrolig bra ut, elsker landskapet og at det snø! Noen som vet om det kommer til DayZ Commander, sånn som eg forsto det var det bare ut til nedlastning så langt, eg orker ikke dette mappe styret. Gjør man en feil så er alt fucket:p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.nightstal...enu=en_dn_popis Sjekk ut denne folkens, et fantastisk map som er/skal komme til DayZ, noen som har testet det. Utifra bildene så det utrolig bra ut, elsker landskapet og at det snø! Noen som vet om det kommer til DayZ Commander, sånn som eg forsto det var det bare ut til nedlastning så langt, eg orker ikke dette mappe styret. Gjør man en feil så er alt fucket:p

Er ikke det der singleplayer campaign?
Lenke til kommentar

http://www.nightstal...enu=en_dn_popis Sjekk ut denne folkens, et fantastisk map som er/skal komme til DayZ, noen som har testet det. Utifra bildene så det utrolig bra ut, elsker landskapet og at det snø! Noen som vet om det kommer til DayZ Commander, sånn som eg forsto det var det bare ut til nedlastning så langt, eg orker ikke dette mappe styret. Gjør man en feil så er alt fucket:p

Fett! Endelig et map som ser bra ut!

 

http://www.youtube.com/watch?v=S2Mgjgzntak

 

EDIT: Etter å ha sett bilde av mapet så ser det ekstremt lite ut, så kommer nokk ikke til å bli noe bra lell. :(

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Du vet ikke hvordan du stiller grafikken i et PC spill?? :p

Du kan ikke ha spillt PC spill før? Options > Video

Du vet ikke hvordan du stiller grafikken i et PC spill?? :p

Du kan ikke ha spillt PC spill før? Options > Video

 

Jeg vet at det går det var bare hvor jeg gjorde det siden første gangen jeg spawna var jeg inni game men brukte å stille på det uttafor game før jeg starta

 

Jeg fant ut at det var Escape kanppen og det :)

Lenke til kommentar

Mitt intrykk av DayZ er kjempe bra men det er en liten hake

 

Jeg har en sugen pc der jeg må spille på laveste grafikk og laveste i allt selv når dette er satt ned lagger det løitt og det går ikke smooth nok til å få skøtte zombier uten å bomme 8 skudd med makarov før du treffer med 1

 

Ellers så vnter jeg på standalone der jeg innen den tid har spart opp nok til en ny PC :D

 

Første dagen jeg spillte fnt jeg en hacker som hadde hacka inn alle våpen i spillet med masse ammo og sånn

 

Tok ikke noe siden jeg var redd for å bli banna :p

Endret av Jonna4
Lenke til kommentar

LOW settings er ikke nødvendigvis det riktige for å få mest ytelse Jonna

 

Sinnsvakt fett!

Da skal jeg prøve dette

Kan det eventuelt løse problemet jeg har beskrevet tidligere i denne tråden?

"Forresten, er det noen som vet hvordan man kan få 60fps?

Jeg får aldri 60fps, selv med alt på "Very low" sammen med oppløsning på 1920x1080. Ligger vel på rundt 30-50fps. Kan ikke skjønne dette da jeg har følgende maskinvare:

Prosessor: AMD Phenom 965 @ 3.6GHz Quad-Core

Hovedkort: MSI 890FXA-GD70

Minne/RAM: Kingston 16 GB DDR3 RAM

Skjermkort: Radeon HD5870 1GB DDR5

OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

I tillegg til helt nyeste drivere på alt som er."

Det har heller ikke mye å si om jeg setter alt på fullt, det er omtrent samme fps på very low og very high.

Er dette kun pga at spillet ikke klarer flere kjerner ordentlig?

Kjøp deg intel og Nvidia... de er det beste rådet noen kan gi deg. Spesiellt mtp Arma3 som står for døren.(physX)

 

Men.. alikavel. Om du ikke har funnet ut dette enda så kan man jo si at ArmA oppfører seg veldig annerledes enn andre spill. For det første så lastes ikke alt inn i minne som det for eksempel gjør med BF3 og det er en veldig god grunn for dette....ArmA er et PC spill og et veldig stort PC spill mtp Chernarus og alle objektene som er der (les trær) Terrenget og det du ser rundt deg blir lastet til minne fra HDD og enkelte ganger streames det nærmest. Derfor vil en SSD være en god oppgradering for dette spillet, eller eventuellt at du lager en Ram-drive og legger visse filer på den. Nå merkes ikke et så ekstremt godt i Dayz fordi viewdistance er cappet på omkring 1500 m elns og du beveger deg ikke særlig fort ved å løpe.

 

Du har 1 gb på skjermkortet ditt så du burde velge high(+) på videomem, texturedetail henger delvis sammen med videomem så om du får mye rare grafikk feil så burde du sette texture detail på det samme som videomem. Post processing kan du skru av om du ikke er veldig glad i effekten den gir. Det som tar ressurser nå er lys og skygge og her må du prøve deg litt frem, men husk på at Arma ikke alltid er så veldig "logisk" satt sammen. Å skru alt på low betyr ikke mer FPS nødvendig vis. En anne ting å huske på er å spille på en god server, en server som har gått i la oss si 2 døgn vil vise deg rubber banding og hakking av både spillere og AI's. Jeg ville anbefalt deg en av Norway serverne fordi dem har kyndige admins og driftere.

 

For å finne den optimale settingen for din bruk ville jeg gått til Armaholic.com og sett under Downloads for å finne en benchmark. Å gjøre innstillinger på grafikken direkte på server og i Dayz (som forøvrig er i Alpha stadiet) vil gi deg for mange variabler. Så test enten med benchmark eller kampanjen eller editor lokalt på din egen maskin. Husk å gjøre testen 2 ganger på samme område, det samme gjelder benchmark. Test nummer 1 vil være den gangen Arma2 laster fra HDD og gang nummer 2 vil være når det du ser er i ram. Eventuellt kan du kjøpe deg et billig physx støttet kort og kjøre det på si. Og en ting til.. det er slett ikke uvanlig å spille Arma på lav FPS.

Her er noen startup parameters som kan hjelpe.

 

Her er en annen hjelpe tråd som viser litt om grafikk innstillinger

Endret av Green_Monster
Lenke til kommentar

Har lest på andre innlegg. Der står det at det er veldig lav aktivitet på DayZ. Er dette sant eller var det bare en periode (som nå er forhåpentligvis over) der det var lite folk?

 

Det er i bunn og grunn helt dødt i forhold til når det begynte å bli populært. Umulig å finne norske servere som er fulle, før var det enormt med servere og masse folk på alle. Hackere har nok mye av skylden her da spillet har vært helt umulig å spille pga hackere på samtlige servere. Det er noen private servere, f.eks "ourdayz 2" som er med passordbeskyttelse på, hvor hackerproblemet er neglisjerbart.

 

Forhåpentligvis vil det ta seg opp litt når spillet kommer som standalone, jeg håper det, for spillet er veldig artig! :)

Lenke til kommentar

Har lest på andre innlegg. Der står det at det er veldig lav aktivitet på DayZ. Er dette sant eller var det bare en periode (som nå er forhåpentligvis over) der det var lite folk?

 

Det er i bunn og grunn helt dødt i forhold til når det begynte å bli populært. Umulig å finne norske servere som er fulle, før var det enormt med servere og masse folk på alle. Hackere har nok mye av skylden her da spillet har vært helt umulig å spille pga hackere på samtlige servere. Det er noen private servere, f.eks "ourdayz 2" som er med passordbeskyttelse på, hvor hackerproblemet er neglisjerbart.

 

Forhåpentligvis vil det ta seg opp litt når spillet kommer som standalone, jeg håper det, for spillet er veldig artig! :)

Vi som har kjøpt eller kjøper Arma 2 og Arma 2 Opperation Arrowhead kommer vi til å kunne spille sammen med de som kjøper standalone eller må vi også kjøpe standalone får å kunne spille med dem? Men hvor mange pleier det å være daglig/ på det meste inne på OurDayZ 2 og hvordan kommer man inn? leste en plass at det er blitt Whitelist. Er det vanskelig å komme inn på serveren da?

Lenke til kommentar

advarsel! ikke kjøp warz punga akkurat ut 30dollar for denne rykende ferske hundedritten! bare å laste ned uppdateren kan ta deg alt fra et minutt til en dag, når du skal laste ned uppdate til uppdateren kommer det en feilmelding som sier at du har brannmuren aktivert selv om den ikke er det. så når du har brukt hele dagen på og uppdate en uppdater begyner du og laste ned. men neida tro om igjen fordi da du har så mye som 44mb igjenn så får du en feilmelding: failed to download uppdate try later.

og da du søker dette på forumene dissine er det MAAAANGE som ber om hjelp på dette, men neida ingen devs svarer eller hjelper! WarZ er bullshit og har ikke vært i development i to år. skaperene burde stenge serverene og gi pengene tilbake!! MAXIMUM RAGE engaged!!!!!! BLARGH!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...