Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare elske DayZ: Sprang rundt "nyspawnet" langt oppi ingemannsland etter å ha blitt forfulgt av zombier i et godt kvarter. Klarer omsider å finne en vei og springer tilbake mot sivilisasjonen. Etter å ha sprunget i nesten enda et kvarter hører jeg ut av ingen plass et "ZIP" .. Og ka-bang, ned i bakken går jeg - steindau. Hvem pokker gjør sånt? :p

 

Ps. Hva er egentlig beste måten å komme seg unna om man får aggro av zombier når man nettopp har spawnet (ergo, ingen våpen)?

Endret av The Stig
Lenke til kommentar

Løp i så bratte oppover bakker at fyren din automatisk begynner å gå, snu deg litt til siden, så du løper skrått oppover, løp så i sikksakk slik at zombien(e) må gå "rett" opp etter deg. Spurt igjennom byggninger eller løp "igjennom" grantrær - type så tett inntil stammen du kommer.

 

Dette er de mest effektive metodene jeg vet om, ihvertfall.

Lenke til kommentar

Ps. Hva er egentlig beste måten å komme seg unna om man får aggro av zombier når man nettopp har spawnet (ergo, ingen våpen)?

Er man i en by kan man bare løpe rett gjennom en bygning eller løpe rundt eit hjørnet og deretter crouch sånn at zombien verken kan se deg eller høre deg. Er man i skogen kan man rett og slett løpe inn i en busk(Ikkje alle busker det funker på) eller du kan finne en bratt oppover bakke og løpe sikk sakk Endret av Hobsten
Lenke til kommentar

Løp i så bratte oppover bakker at fyren din automatisk begynner å gå, snu deg litt til siden, så du løper skrått oppover, løp så i sikksakk slik at zombien(e) må gå "rett" opp etter deg. Spurt igjennom byggninger eller løp "igjennom" grantrær - type så tett inntil stammen du kommer.

 

Dette er de mest effektive metodene jeg vet om, ihvertfall.

Når du har løpt opp den bratte bakken og zombiene er et stykke unna deg, snu 180 grader og spurt ned bakken FORBI zombiene igjen. De vil da forsøke å følge ditt tempo ned bakken, falle, og dø. Morsomste å se på i spillet, og meget effektivt.
Lenke til kommentar

Noe av det som er morsomt med DayZ er jo at ting tar tid. Det gjør at når du endelig finner noe, blir du ekstra glad for det.

Hvis du finner et heli-crash rundt hver sving så mister det sin "epicness". Nå er jo DayZ ganske skakkjørt fortiden med tanke på all hacking etc. Fra man dør, til man er fult equipt med alt av utstyr tar ikke lange tiden, med tanke på alle teltene og andre spillere som har fult av utstyr du kan loote.

Lenke til kommentar

the stig, du burde begynne og spille lingor island! Mye bedre en cherno mappet. Mye mer loot, vehicles osv! Og north prison er det fult av gear vær gang! Bare ett lite eksempel.

Du skal lete etter heli crash:

Cherno: gå i 4-5 timer

Lingor: spawnet, gikk 5 min. fant 2 stykker

Dette vil du neppe oppleve på vår server, om du ikke har ekstremt flaks, noe som skjer på Chernarus også. Vi er en hel gjeng som har spilt i flere dager og har funnet ett helikopterkrasj til sammen.

 

 

 

Noe av det som er morsomt med DayZ er jo at ting tar tid. Det gjør at når du endelig finner noe, blir du ekstra glad for det.

Hvis du finner et heli-crash rundt hver sving så mister det sin "epicness". Nå er jo DayZ ganske skakkjørt fortiden med tanke på all hacking etc. Fra man dør, til man er fult equipt med alt av utstyr tar ikke lange tiden, med tanke på alle teltene og andre spillere som har fult av utstyr du kan loote.

 

Litt enig med deg. Nå er det selvsagt endel mer loot på Lingor Island, men synes ikke det gjør så mye. Det er fortsatt moro å spille. Har spilt Chernarus såpass mye, så for min del var det forfriskende med et nytt kart.

 

Om du er lei hacking og gear-inflasjon, anbefaler jeg en privat server. Tror SE 9 og 10 er bra, vi begynner også å få god dreis på OurDayZ (for det meste folk fra diskusjon.no).

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...