Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Uff, blir bare mer og mer skuffet.

 

For det første laget jeg og to andre en camp (en buss, en S1203 og en Ural samt telt med 3 AS50, 3 M107, 4 FAL og en FAL m/ scope, 3 ghillies osv og mye annet snadder) hvor vi alle ble kicked fra serveren. Før det skjedde ble en av oss teleportert til en random plass og ble skutt av en hacker. Etter det gikk serveren offline og vi har ikke sett den på tre dager.

 

På en annen server fant vi mirakuløst nok et helikopter som vi brukte flere timer på å reparere. Til slutt fikk vi alt til å fungere og begynte å lage en ny base/camp i nord. Vi fant 3 Crashed Heli sites og mye bra loot da plutselig jeg (piloten) ble kicket ut av serveren uten noen åpenbar grunn, mens vi fløy i luften. Det stod bare "You were kicked off the server". Jeg skrek på Skype om å gå i pilotsetet eller ejecte. Kompisen min ejected og døde og helikopteret er mest sannsynlig hvor vi sist savet den. Jeg logget inn med en gang etterpå og fant hverken helikopter eller liket til kompisen. Jeg sprang deretter inn i en skog hvor jeg plutselig ble drept. Hørte hverken skudd fra high-powered våpen eller silenced, kreperte bare plutselig hvor jeg satt i buskene av en gran.

 

Det føles ut som det er vanskelig å få bygget noe langsiktig på dette spillet. Det kommer ihvertfall VELDIG an på serveren, virker det. Utrolig surt, for dette spillet her potensial til å nå sykt langt. Jeg får trøste meg med at det er Alpha, dog jeg tror det er mer Admin/Server-feil enn selve spillet.

 

Ble en wall of text dette, men måtte bare få det ut.[/rant]

Ouch, føler at tapet på nesten alt i teltet, ATV og motorsykkelen min er ingenting i forhold til dette. Føler med deg! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ugh..

 

Spawnet rett ved Cherno. Er noob så visste ikke hva byen var for noe, men begynte å styre rundt. Heldigvis for meg var det ingen andre der (noe som tydeligvis er ganske sjeldent). Løp rundt i en god halvtime og fant utelukkende crowbars, så jeg byttet til en annen server. Har nå funnet meg en sånn Alice backpack, en crossbow, en makarov og diverse ammo, m.m. Men, klarte selvfølgelig å aggroe noen zombies, og er nede på 3,7k blood, og skjermen klikker helt.

 

Googlet litt og fant ut at det var hospital i nærheten, lette en stund og fant det til slutt, bare for å finne ut at det er vinduer foran. Mer google, og jeg fant ut at jeg måtte knuse vinduene. Mer google, og jeg finner ut at vinduene er bugged og at det kun er det helt til venstre som kan knuses. Da har jeg allerede tømt magasinene mine.

 

Sigh

 

Får finne meg en tom server i morgen, dra et eller annet sted, finne et magasin og dra tilbake.

Lenke til kommentar

Hehe, hadde en ganske morsom session med kompisen min nå. Vi var først på forskjellige servere på NWA, så kom det 4 kiser som dreiv å sneik seg rundt, mens han lå på toppen av brannstasjonen, han drepte 2 av de men blei selv snipa så han logga ut fordi han trudde han døde(så vel sandglasset). Men når han logga inn igjen på en annen server så lå han på samme sted med 5k blod og var besvimt, så jeg kom meg til han og fikk lappa han sammen igjen.

Deretter bestemmer vi oss for å bevege oss sørover. På vei over flystripa finner vi 2 heli crash sites(var ikke så mye spennende annet enn en DMR og FN FAL). Vi tenkte også at vi kunne stikke innom barracksen lengst sør. Mens vi kravla bortover kom det en fyr løpende rett forbi oss. Det var helt mørkt så han så oss tydeligvis ikke. Fikk skutt han, men liket hans forsvant. Regner med at han brukte ALT+F4. Deretter finner vi en V3S stappfull med bildeler, brus og div. andre ting rett ved der hvor vi skjøt han. Så tenker at han vi skjøt hadde kjørt til NWA for å samle gear til en klan eller noe.

Takket være den bilen tok det 5 minutter å komme seg til elektro.

Var ganske morsomt, og har alt jeg trenger nå. Har bl.a både DMR og FN FAL.

 

Er det forresten noen som kan uttale seg om hvordan DMR fungerer i forhold til f.eks AS50 mot mennesker? Ser på dayz-wiki at begge har high på power, men AS50 knerter zombier på et skudd, mens DMR må bruke 2.

Lenke til kommentar

Jeg sliter veldig med å finne det gode gearet, her om dagen spilte jeg i 6 timer og fant Lee Enfield etc. Selv om jeg var på flyplassen og så etter "the good stuff"

 

Brannstasjoner har gode muligheter for å spawne våpen som:

AKM/AK74/forskjellige varianter av AK

MP5

M4/M16

Div. shotguns bedre en double barrel

M9/G17

Og noen andre.

Ellers så er det verdt å sjekke ut militærtelt og deerstands.

Men for det beste av det beste så er det barracks ved NWA og heli crash sites som er the shit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...