Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

starter opp på beachen igjen med nothing. helt jævlig. Er laaangt nede nå, og vet ikke om jeg orker mer.

 

Tror ikke dette er spillet for deg om du blir helt ødelagt når du dør med mye items.

 

Etter noen timer så er gnisten tilbake igjen, er bare at jeg har uflaks daglig. I går så hadde jeg nettopp fikset opp en bil så restarter serveren seg etter 5 mins kjøring. Jaja, får vel prøve igjen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var faktisk utrolig kjipt å lese om nerfingen. En av de kuleste delene ved dette spillet er jo at hvert skudd kan være katastrofalt og hver kule er gull verdt.

 

Der forsvant det og jeg venter bare på at DayZ skal bli mer som en vanlig FPS, men med åpent kart og zombier.

Lenke til kommentar

Det var faktisk utrolig kjipt å lese om nerfingen. En av de kuleste delene ved dette spillet er jo at hvert skudd kan være katastrofalt og hver kule er gull verdt.

 

Der forsvant det og jeg venter bare på at DayZ skal bli mer som en vanlig FPS, men med åpent kart og zombier.

det er jo bare noen tweaks her og der, tipper de stiller tilbake men ikke like mye.
Lenke til kommentar

Hvor er den enkleste plassen og finne ghillie? Har enda ikke kommet over den enda. :(

 

Ghillies spawner ikke i spillet. Last ned 1.7.2.4, så spawner de. Letteste plassene å finne de på er supermarkets, apartments og de røde murbyggene.

 

Det var faktisk utrolig kjipt å lese om nerfingen. En av de kuleste delene ved dette spillet er jo at hvert skudd kan være katastrofalt og hver kule er gull verdt.

 

Der forsvant det og jeg venter bare på at DayZ skal bli mer som en vanlig FPS, men med åpent kart og zombier.

det er jo bare noen tweaks her og der, tipper de stiller tilbake men ikke like mye.

 

Det er utviklerene av ARMA2 som har nerfet våpenene, ikke utviklerene av DayZ. Om Rocket var med på å få inn disse endringene er fortsatt uvist, men mye klaging fra communityet sier at det vil bli fikset.

 

Etter min mening så er det kun Lee Enfield og .50 riflene som burde nerfes. Lee Enfielden kan ta 9k damage, .50 cal riflene kan ta 10k damage. 1shot/kill ødelegger mye av balansen i spillet.

Lenke til kommentar

Hvor er den enkleste plassen og finne ghillie? Har enda ikke kommet over den enda. :(

 

Ghillies spawner ikke i spillet. Last ned 1.7.2.4, så spawner de. Letteste plassene å finne de på er supermarkets, apartments og de røde murbyggene.

 

Det var faktisk utrolig kjipt å lese om nerfingen. En av de kuleste delene ved dette spillet er jo at hvert skudd kan være katastrofalt og hver kule er gull verdt.

 

Der forsvant det og jeg venter bare på at DayZ skal bli mer som en vanlig FPS, men med åpent kart og zombier.

det er jo bare noen tweaks her og der, tipper de stiller tilbake men ikke like mye.

 

Det er utviklerene av ARMA2 som har nerfet våpenene, ikke utviklerene av DayZ. Om Rocket var med på å få inn disse endringene er fortsatt uvist, men mye klaging fra communityet sier at det vil bli fikset.

 

Etter min mening så er det kun Lee Enfield og .50 riflene som burde nerfes. Lee Enfielden kan ta 9k damage, .50 cal riflene kan ta 10k damage. 1shot/kill ødelegger mye av balansen i spillet.

enig der, syntes at .50 cal burde drepe om det er i torso eller hodet, fordi du er ganske garantert død på orgentlig om du fær en .50 cal i magen. men om du treffer benene syntes jeg det burde være sån 5-6k dmg.
Lenke til kommentar

Det var faktisk utrolig kjipt å lese om nerfingen. En av de kuleste delene ved dette spillet er jo at hvert skudd kan være katastrofalt og hver kule er gull verdt.

 

Der forsvant det og jeg venter bare på at DayZ skal bli mer som en vanlig FPS, men med åpent kart og zombier.

La oss ikke glemme at dette spillet egentlig er en mod den er ikke ferdig,

Trur bare fyrn tester ut ting,

 

Han tenkte sikkert på de filmene hvor folkene skyter en evighet på zombiene uten at de dør,

Bare at der gikk de tregere og gikk ikke sikk sakk... :p

Lenke til kommentar

ja det var meg det :D hehe stussa litt på hvorfor jeg ikke ble truffet, regnte med at du bare sugdte til og skyte xD stakk fere fort? siden jeg prøvde og flanke dere men da var dere jo borte :(

 

Vel ja jeg suger generelt i Day Z, men de skuddene var ment å skremme ja :D Vi trakk oss taktisk tilbake med en gang dere forsvant bak stenene og la oss til vest for airstrip og dekket den i tilfelle dere skulle raide den. Etter en times tid raidet vi den og stakk vestover.

Lenke til kommentar

Mange av våpenene i spillet har blitt nerfet:

 

So, with the final 1.62 patch being released, quite a few weapons had their damage nerfed. I just finished updating the [1] weapon comparison chart at DayZDB, but here's a quick list of what changed.

Makarov: 889 damage, down from 2000

G17, M9, M9 SD, PDW, MP5A5, MP5SD6, Bizon PP-19 SD: 889 damage, down from 1389

Revolver, M1911: 1389 damage, down from 4500

M1014, Remington 870, Double-barreled: slugs do 4500 damage, down from 6722

Lee Enfield: 6722 damage, down from 12500 (audible range 162m, down from 234m)

AK-74, AKS-74U, AKS-74 Kobra: 2722 damage, down from 3555

Sidearms are super weak now. Here's to hoping rocket increases their damage again in a DayZ patch.

 

Lee Enfield er ikke lenger 1shot/kill, håndpistolene trenger 14(!) skudd for å drepe, og MP5en og Bizonen ble enda mere rævva en den var.

 

Er det noen som har oversikt over hvor mye dmg en zombie kan ta tilsammen og hvor mye dmg en kule gjør i kroppen kontra headshot? Og er det forskjell på de forskjellige zombiza hvor mye de tåler?

 

Jeg har skutt flere etter denne patchen med Makarov og det tok IKKE 14 kuler pr stk, da hadde jeg vært zombie selv for lengst :p Mulig jeg traff med noen tilfeldige hodeskudd men da skal det vel som regel bli registrert i Debug monitoren (eller er det bare om de dør av hodeskuddet?)

 

Sry for mange spørsmål men det er mye man må til bunns i her :)

Lenke til kommentar

ja det var meg det :D hehe stussa litt på hvorfor jeg ikke ble truffet, regnte med at du bare sugdte til og skyte xD stakk fere fort? siden jeg prøvde og flanke dere men da var dere jo borte :(

 

Vel ja jeg suger generelt i Day Z, men de skuddene var ment å skremme ja :D Vi trakk oss taktisk tilbake med en gang dere forsvant bak stenene og la oss til vest for airstrip og dekket den i tilfelle dere skulle raide den. Etter en times tid raidet vi den og stakk vestover.

haha artig, vi gjorde akkurat det samme, bare vi gadd ikke å raide alikavel når vi fant adminsene sin camp ^^
Lenke til kommentar

Kommer 1.7.2.4 i kveld? Ser at alle norske servere har oppdatert.

 

Du kan laste ned 1.7.2.4 nå.

 

"This update has been subjected to only closed testing with around 50 players, it is released to players who want to help check if this is a good update under capacity"

"Please do not grab this update, and then QQ because you can't find a server. Install to a new @dayz mod folder and use when servers become available"

Oh and a goodie that wasn't mentioned in the changelog (directed at the server owners):

"If you do not have battleye enabled your server will not run, and will report this to the central server for blacklisting. "

http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/48329-hotfix-build-1724-rolling-update/

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

Spillet burde ha noe jeg velger og kalle "drifter zombies".

 

Altså et helt nettverk av veier hvor zombiene beveger seg over hele landskapet, ikke i fast runder i et veldig begrenset område. Det ville gitt spillet mer spenning, er i helt fredelig og trygt i skogen. Litt for trygt.

 

Trenger ikke være enorme mengder, men noen få. Så kan man heller ikke ligge timesvis og snipe på en plass og være helt trygg, spesielt ikke om skudd avfyres. Det vil også gjøre at spillere vil være mer forsiktige med lyd, da det ikke er lurt å skyte zombies da det tiltrekker flere, og ikke minst spillere.

+1

En av de beste forslagene eg har sett sålangt. Er veldig enig med at det er litt for trygt i skogene. Rocket forklarte jo at grunnen til at zombies skulle få muligheten til å klatre i stiger var jo fordi han syns man aldri burde føle seg trygg. Eg ser store muligheter for at dette kan legges til i en patch i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen her på forumet som kaller something mcsquirt? Isåfall, slutt å være hore å server hopp når dere skal angripe. :) Bare pussyboys som gjør sånt :p

 

EDIT: Tenkte jeg kunne høre deres andres mening om saken med det samme.

 

Vi er en gjeng som har en base med alt vi trenger for å overlever og mer enn så, vi er omsider blitt oppdaget av en gjeng med andre overlevende. Saken er den at, det virker som hver gang vi dreper dem, serverhopper de, slik at de kan komme seg nært oss før de har tenkt å angripe. Hva synes dere om den slags feig møkkataktikk?

Endret av SuprMats
Lenke til kommentar

Noen her på forumet som kaller something mcsquirt? Isåfall, slutt å være hore å server hopp når dere skal angripe. :) Bare pussyboys som gjør sånt :p

 

EDIT: Tenkte jeg kunne høre deres andres mening om saken med det samme.

 

Vi er en gjeng som har en base med alt vi trenger for å overlever og mer enn så, vi er omsider blitt oppdaget av en gjeng med andre overlevende. Saken er den at, det virker som hver gang vi dreper dem, serverhopper de, slik at de kan komme seg nært oss før de har tenkt å angripe. Hva synes dere om den slags feig møkkataktikk?

 

Kvalmt.. Er på grensen/over grensen til ghosting/serverhopping...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...