Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som vet hvordan man gjør for å bruke S3 som "minnepenn" for avspilling av musikk koblet til stereoanlegg i bil via usb? Når jeg kobler til nå, så står det "unsupported device" eller noe sånt...

Bilen er en Mondeo titanium 2010 med Sony 6CD

Takker for alle tips :-)

 

Kan jo hende spilleren må støtte android??

Jeg byttet nylig spiller i bilen min, til en pioneer 2013 modell, og denne har android funksjoner (garanterer vel støtte frem til android 2.3 eller noe sånt.. hvorfor ikke nyere, aner jeg ikke).

Og da skal spilleren kunne skille mellom intern minne og minnekort, og spilleren min har også noe slags app mode.. usikker på hva det er.. men det kan brukes via bluetooth eller usb, etter hva jeg fant ut.. men som sagt.. aner ikke hva den gjør :p

Har ikke testet den selv, da jeg ikke har musikk på mobilen..

Men dama har spotify på sin (S2) og den kobler seg til anlegget i bilen via bluetooth, og der kan jeg bytte sang rett fra spilleren :) Den spiller også musikk som er lagret på telefonen.

Men har ikke prøvd via USB..

 

Men.. Har du prøvd å bytte modus på telefonen?

Veit man får opp 2 valg når den er koblet til en pc som ikke kjører kies.. mener å huske det ene er kamera modus, og det andre er media.. og da mener jeg å huske at media kjøres via en MTP protokoll.. og om spilleren ikke støtter det, så kan det være problemet.. mulig det funker i kamera modus, for da kjører den vel mer likt en usb minnepenn.. men dette er bare teorier.. du må nesten prøve selv :)

 

 

Men en annen ting.. er det mulig å slå av lyden som kommer når den er ferdig ladet??

Lader den om natta (ja, jeg veit sånt ikke skal lades om natta..) og har hendt et par ganger at jeg har våknet av den pop lyden, eller hva det var.. og denne blir gjentatt noen ganger også.. lang tid mellom hver gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men en annen ting.. er det mulig å slå av lyden som kommer når den er ferdig ladet??

Lader den om natta (ja, jeg veit sånt ikke skal lades om natta..) og har hendt et par ganger at jeg har våknet av den pop lyden, eller hva det var.. og denne blir gjentatt noen ganger også.. lang tid mellom hver gang.

 

Du kan jo bare aktivere "Blocking mode" i nedtrekksmenyen. Trykk og hold, eller gå inn i innstillingene for å konfigurere denne modusen nærmere.

Fungerer hos meg...

Lenke til kommentar

Ok, nå ryker snart S3 nr. 2 på hodet ut vinduet her. Den første røk som følge av NAND feil (noe verkstedet ikke ville godta så måtte ta den på forsikringen), kjøpte meg en S3 4G og nå har faen den begynt å kødde seg også. Den vil ikke gi notification på nye meldinger, og nå hører ikke folk meg i telefonen med mindre jeg tar på høytaller....

 

Slår du av støyreduksjon så hjeloer det mest sannsynlig på det siste problemet ditt (telefon - innstillinger - ekstra innstillinger - støyreduksjon)

Lenke til kommentar

 

Men dama har spotify på sin (S2) og den kobler seg til anlegget i bilen via bluetooth, og der kan jeg bytte sang rett fra spilleren :) Den spiller også musikk som er lagret på telefonen.

 

Men.. Har du prøvd å bytte modus på telefonen?

Veit man får opp 2 valg når den er koblet til en pc som ikke kjører kies..

 

 

Jeg får til å spille fra telefonen via bluetooth, men da må en sang startes fra telefonen. Får også opp info på selve radioen, men ikke i Converse skjermen som er i mellom instrumentene slik jeg får om jeg bruker usb-penn... Skifte sang fungerer også fra rattet.

Synes imidlertid lyden blir vesentlig dårligere over bluetooth enn via kabel, så det er en dårlig løsning for meg...

 

På denne telefonen får jeg ikke opp valg når den plugges til usb, innstilling på telefonen???

Lenke til kommentar

Denne?

I9300XXEMB5 Download (Thanks To SamMobile!)

Base Firmware: I9300XXEMB5 (4.1.2)

Region: Europe

Country: United Kingdom

Carrier: Unbranded

Build Date: 25 February 2013

Modem: XXEMB5

CSC: OXAEMB5

Change List: 996085

 

 

Finner ingen xxemb5 med nee

Info om siste officielle firmware fra sammobile.com

NEE er Nordic countries

 

Latest firmware info

GT-I9300 Galaxy S III

PDA: I9300XXEMB5

CSC: I9300NEEEMA1

Added: 2013-2-4

 

TEN er Telenor Norge

 

Latest firmware info

GT-I9300 Galaxy S III

PDA: I9300XXEMA2

CSC: I9300TENELL1

Added: 2013-0-27

Lenke til kommentar

Jeg bruker de ørepluggene som fulgte med S3. Er det verdt å kjøpe nye eller duger de bra?

 

Jeg synes de er ok. Bruker du equalizeren i f.eks. spotify, så får du grei nok lyd til slutt. Har også et par sennheiser av samme typen, som kosta 5-600. De har litt mer bass, men de medfølgende duger ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei! Tenkte å legge inn på en eller annen custom ROM og se om det er mulig å få S3-en enda litt mer snappy :) Spesielt det å gå inn på Kontakter føler jeg tar alt for lang tid (2-3 sek).

 

Er det noen som har testet noen forskjellige og har erfaringer? :) Ser at det ligger mange tråder ang. ROMs på XDA, men der er så ufattelig mye informasjon at da blir jeg bare sittende i flere dager.

 

Er det Cynogenmod 10.1 som er tingen? Har lest at det skal være litt dårligere bildekvalitet på kamerabildene på den kontra den originale ROM-en, men er det andre ting? :hmm:

 

Jeg kan varmt anbefale denne her:

 

temasek's UNOFFICIAL CM10.1 BUILD

 

Basert på CyanogenMod 10.1 Nightly (4.2.2)

og ja den har "crappy" kamera som alle andre ikke stock rom's fordi samsung ikke deler hverken framework eller kildekode.

 

Det sagt, så ser jeg ingen forskjell på bildekvaliteten hverken på telefonen eller pc'en

 

Jeg har selv kjørt den en stund nå og må si at det er den "snappieste" og mest stabile jeg har vært bort i.

Prøv også den Kernel han compilerer.

Med STweaks fra playstore kan du tweake det meste fra overklokking/undervolting av cpu og bus til ladestrøm og skjermen.

Med boeffla sound også fra play kan lydchippen tweakes for bedre lyd.

Dessuten er kombinasjonen temasek ROM+KERNEL det mest batterivennlige jeg har opplevd

Vender stadig tilbake til temasek fordi han er den beste utvikler og bryr seg om brukerne. Etter min mening :-).

 

Rom v.77

Kernel 190319-1832-cm10.1-i9300-linux3069-temasek.zip

Denne combo virker for tiden som den beste.

Lykke til :-)

Endret av klypen
Lenke til kommentar

Jeg får til å spille fra telefonen via bluetooth, men da må en sang startes fra telefonen. Får også opp info på selve radioen, men ikke i Converse skjermen som er i mellom instrumentene slik jeg får om jeg bruker usb-penn... Skifte sang fungerer også fra rattet.

Synes imidlertid lyden blir vesentlig dårligere over bluetooth enn via kabel, så det er en dårlig løsning for meg...

 

På denne telefonen får jeg ikke opp valg når den plugges til usb, innstilling på telefonen???

 

Får du ikke opp noe valg når du har koblet den til spilleren, og drar ned menyen?

Jeg var hos foreldrene mine her om dagen, og koblet mobilen til en pc uten kies, og når jeg dro ned menyen så kunne jeg velge usb modus.. da kunne jeg velge mellom media og kamera modus, media krevde som sagt en ekstra protokoll for å fungere.

Lenke til kommentar

Jo, fikk visst det på nedtrekksmenyen.

I kameramodus finner ikke stereoanlegget den, men i mediamodus så står det at den ikke støttes...

 

Må filformatet/mappestrukturen være på en spesiell måte mon tru...? Nå ligger sangene i en music mappe, generert av telefonen...

Lenke til kommentar

Jeg kan varmt anbefale denne her:

 

temasek's UNOFFICIAL CM10.1 BUILD

 

Basert på CyanogenMod 10.1 Nightly (4.2.2)

og ja den har "crappy" kamera som alle andre ikke stock rom's fordi samsung ikke deler hverken framework eller kildekode.

 

Det sagt, så ser jeg ingen forskjell på bildekvaliteten hverken på telefonen eller pc'en

 

Jeg har selv kjørt den en stund nå og må si at det er den "snappieste" og mest stabile jeg har vært bort i.

Prøv også den Kernel han compilerer.

Med STweaks fra playstore kan du tweake det meste fra overklokking/undervolting av cpu og bus til ladestrøm og skjermen.

Med boeffla sound også fra play kan lydchippen tweakes for bedre lyd.

Dessuten er kombinasjonen temasek ROM+KERNEL det mest batterivennlige jeg har opplevd

Vender stadig tilbake til temasek fordi han er den beste utvikler og bryr seg om brukerne. Etter min mening :-).

 

Rom v.77

Kernel 190319-1832-cm10.1-i9300-linux3069-temasek.zip

Denne combo virker for tiden som den beste.

Lykke til :-)

Hjertelig takk for svar! :) Skal sette meg ned i påsken og tweake litt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...