Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Rart problem og ifølge ett raskt googlesøk så virker det ut som flere sliter med det samme. Håper derfor at noen her har tips å komme med. Rekker ikke å lese så mye selv enda, pga oppussing, småbarn og slikt.

 

Har en S3 med Sandisk 32GB Ultra Class 10 : http://www.netshop.no/Avdelinger/MOBIL_GPS/Minne-Mobiltelefon/Micro-SD/Sandisk/Sandisk-MicroSDHC-Ultra-32GB-m-adapter-Minnebrikke-til-mobiltelefoner,-class-10-54682-p0000190550.aspx

 

Her om for ett par uker siden så begynte den å melde at Micro SD kortet er tomt eller har ett ukjent filsystem. Den begynte også mase veldig om at at SD kort var løst ut, men den mounter den igjen med en gang. Av og til så ser jeg filene ok som ligger der, og av og til så bare er det feil filformat/tom melding.

Som regel så er kortet utilgjengelig!

 

Har prøvd å formatere kortet, har også prøvd å kjøre factory reset på telefonen med all arbeid med oppsettet det betyr. Har sjekket at kortet sitter ok i også.

 

Tviler på at kortet er defekt, siden det kommer å går og har gjort det lenge.

 

Kjører stock firmware, siste versjon.

 

Så håper at noen at tips å komme med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan ta en titt på maildroid :)

Problemet mitt er tidligere nevnt i tråden, og det er at på nettbrettet så synkroniseres mail på en litt annen måte.

Jeg bruker hotmail konto, og kjører windows live mail på pc'n, på nettbrettet bruker jeg e-post klienten som fulgte med, og om jeg har lest mail på pc'n, så vises dem som lest på nettbrettet ved synkronisering, og jeg har også tilgang til alle mapper :)

 

På mobilen så viste den mail som ulest, og jeg fikk heller ikke tilgang til alle mapper.

Prøvde så hotmail programmet, dette viser mail som lest, men har ikke tilgang til alle mapper, og det er litt tungvint å bruke.

 

På nettbrettet synkroniseres mail automatisk når jeg starter programmet (har slått av auto henting ellers, for å spare strøm), og jeg har kjapp tilgang til alle mapper, og det er også en synkroniserings knapp lett tilgjengelig :)

 

 

Prøvde nå maildroid før jeg postet dette innlegget, men det så enda værre ut syntes jeg :p hehe..

Men prøvde å sette opp mailen manuelt, med instillingene fra nettbrettet.. Og nå ser ting ut til å fungere med mail programmet som fulgte med.

 

Fant også ut hvordan jeg fikk tilgang til mapper :)

Tror egentlig det med mapper, var så lett som at jeg hadde fått satt på den "Kombinert visning" funksjonen.. for da forsvant mappene.

 

Men fikk du e-post du leste på telefonen markert som lest på server? Hvordan? :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men fikk du e-post du leste på telefonen markert som lest på server? Hvordan? :-)

Leser jeg det som er i inbox (evt andre mapper også), og trykker på sync knappen, så blir det vist som lest på server :)

Men om jeg sletter mail, så blir dem flyttet til slettet, men da er dem merka som ulest.

 

Så, man må liksom trykke på sync knapen, men den ligger jo veldig synlig i mail programmet :)

Er mer tungvint om man må åpne 1-2 menyer før man finner den :p hehe.. men har man på autohenting, så vil jeg tro det blir merka som lest, neste gang mobilen henter mail.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart problem og ifølge ett raskt googlesøk så virker det ut som flere sliter med det samme. Håper derfor at noen her har tips å komme med. Rekker ikke å lese så mye selv enda, pga oppussing, småbarn og slikt.

 

Har en S3 med Sandisk 32GB Ultra Class 10 : http://www.netshop.n...0000190550.aspx

 

Her om for ett par uker siden så begynte den å melde at Micro SD kortet er tomt eller har ett ukjent filsystem. Den begynte også mase veldig om at at SD kort var løst ut, men den mounter den igjen med en gang. Av og til så ser jeg filene ok som ligger der, og av og til så bare er det feil filformat/tom melding.

Som regel så er kortet utilgjengelig!

 

Har prøvd å formatere kortet, har også prøvd å kjøre factory reset på telefonen med all arbeid med oppsettet det betyr. Har sjekket at kortet sitter ok i også.

 

Tviler på at kortet er defekt, siden det kommer å går og har gjort det lenge.

 

Kjører stock firmware, siste versjon.

 

Så håper at noen at tips å komme med.

Ikke akkurat tips, men det er et kjent faktum at S3 spiser minnekort.. Min har begynt å klage på at minnekortet ikke er satt i hver gang jeg legger telefonen på bordet. Ble til slutt så irritert at jeg bare tok ut hele kortet..

Lenke til kommentar

Leser jeg det som er i inbox (evt andre mapper også), og trykker på sync knappen, så blir det vist som lest på server :)

Men om jeg sletter mail, så blir dem flyttet til slettet, men da er dem merka som ulest.

 

Så, man må liksom trykke på sync knapen, men den ligger jo veldig synlig i mail programmet :)

Er mer tungvint om man må åpne 1-2 menyer før man finner den :p hehe.. men har man på autohenting, så vil jeg tro det blir merka som lest, neste gang mobilen henter mail.

 

Dersom jeg leser en e-post i det medfølgende e-post-programmet på telefonen, og trykker synkroniser etter på, vises de fortsatt som ulest på hotmail.com. Du må vell ha endret en innstilling? :)

 

Jeg bruker to e-post-kontoer. En for skole, og hotmailen. Gjør det at jeg ikke har mulighet til å huke av "kombinert visning"? Finner ikke det valget noen plass.

 

Thanks! :)

Lenke til kommentar

Merkelig det da, men jeg bruker aldri hotmail.com sida.. på laptopen kjører jeg windows live mail programmet, men vil ikke tro dette har noe å si.

Jeg valgte å sette opp mailen manuel, med exchange, og brukte følgende oppsett (hentet fra nettbrettet):

 

Domene\brukernavn:

\[email protected]

 

Passord:

mitt passord

 

Exchange server:

dub-m.hotmail.com

 

SSL er avkrysset, og klient sertifikat er ikke avkrysset

 

Ellers er alt av synkroniserings alternativer avkrysset på listen ved server instillinger (e-post, kontakter, kalender og oppgave).

 

Men har du oppgradert hotmail kontoen til outlook konto? Usikker på om dette har noe å si men.. Det fungerte på nettbrettet både før og etter oppgradering til outlook.

Mobilen skaffet jeg etter oppgradering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, har oppgradert til outlook. Bør det da stå outlook i adressen i exchange server feltet? Har troen på denne metoden forresten. Har ikke forsøkt å sette det opp som exchange før. Skal teste litt senere :-)

 

Edit: Ser ut til at det funker! I exchange server-feltet skulle det stå slik som du skriver.

Edit2: Funka helt perfekt. Takk for hjelp :-)

Endret av Ein23
Lenke til kommentar

Rart problem og ifølge ett raskt googlesøk så virker det ut som flere sliter med det samme. Håper derfor at noen her har tips å komme med. Rekker ikke å lese så mye selv enda, pga oppussing, småbarn og slikt.

 

Har en S3 med Sandisk 32GB Ultra Class 10 : http://www.netshop.n...0000190550.aspx

 

Her om for ett par uker siden så begynte den å melde at Micro SD kortet er tomt eller har ett ukjent filsystem. Den begynte også mase veldig om at at SD kort var løst ut, men den mounter den igjen med en gang. Av og til så ser jeg filene ok som ligger der, og av og til så bare er det feil filformat/tom melding.

Som regel så er kortet utilgjengelig!

 

Har prøvd å formatere kortet, har også prøvd å kjøre factory reset på telefonen med all arbeid med oppsettet det betyr. Har sjekket at kortet sitter ok i også.

 

Tviler på at kortet er defekt, siden det kommer å går og har gjort det lenge.

 

Kjører stock firmware, siste versjon.

 

Så håper at noen at tips å komme med.

 

 

Jeg hadde samme problemet, og leverte inn telefonen. Fikk den tilbake etter en uke, og da var minnekortleseren skiftet. Har ikke hatt noen problemer etterpå.

Lenke til kommentar

Ja, har oppgradert til outlook. Bør det da stå outlook i adressen i exchange server feltet? Har troen på denne metoden forresten. Har ikke forsøkt å sette det opp som exchange før. Skal teste litt senere :-)

 

Edit: Ser ut til at det funker! I exchange server-feltet skulle det stå slik som du skriver.

Edit2: Funka helt perfekt. Takk for hjelp :-)

 

Bra det fungerte for deg også :)

Merkelig at mobilen ikke fant dette selv, med tanke på at nettbrettet gjorde det.

Mulig det har noe med android versjonen å gjøre??

Nettbrettet har jo rein android 4.2.2, og det fungerte like fint på 4.2.1 også.

Lenke til kommentar

Fikk nesten litt sjokk i går.

6 dager etter at jeg leverte inn telefonen med NAND feil i butikken var den tilbake i butikken igjen.

Da har butikken brukt 2 dager før de har sendt den inn.

 

Veit ikke om det hjalp saken min litt at jeg ba dem skrive kommentar om NAND feil, eller om de bare har hatt lite å gjøre om dagen..

I butikken var det ikke noen som hadde hørt om NAND feilen engang.. :p

Er uansett veldig fornøyd nå! :)

Nytt hovedkort og greier.

Rooting og testing av ROM igjen i mårra. :D

Lenke til kommentar

Har to problemer med mobilen min, håper at noen kan hjelpe meg.

 

1 - Mobilen min lader jævlig TREG!!!! Den synker dersom jeg bruker og lader den samtidig, må slå av og la det stå over natt hvis jeg vil ha 80%. 100% tar ca 10timer.

 

 

2 - Jeg follower mange russere på instagram uten at jeg har gjort det. Hvordan får jeg slutt på det?

Lenke til kommentar

Hvilken lader er det du bruker Fox? Hvis du lader via USB fra en PC så er ladestrøm ca 500mA, kanskje mindre på en laptop. Helst bør en bruke en lader som leverer 1A eller mer.

Prøv evt en annen lader eller kabel. Sjekk også at tilkoblingen på telefonen ser OK ut. Er det møkk eller irr der, så vil det bli lademotstand.

Endret av Jan Skrotnes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når eg koplar til Kies får eg beskjed om at der er ny firmware oppdatering. Eg prøvar å oppdatere, men når det er 100%, og der kjem opp om samsung (...) får lov å gjere endringar osv, og eg trykker ja/godta, lukkar heile Kies seg og ingenting meir skjer. Når eg prøvar på nytt, skjer akkurat det samme Kva har dette seg?

 

No gjekk det plutselig :)

Endret av klxm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...