Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Min mor har en S3 som det har skjedd en del problemer med i det siste. Hun får ikke åpnet Google Play, den bare lukker seg 1 sek etter den blir åpnet, og når hun skrur på telefonen kommer det "Prosessene com.google.process.gapps har stoppet". Hun vil helst ikke ta en factory reset pga. det er en jobbtelefon med masse rart på. Noen som vet hva problemet kan være? Takk for eventuelle svar.

 

edit: tok til slutt en factory reset og det ordnet seg

Endret av b3ndik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ser jeg ikke hva som står i guidene dine, men det er ikke vanskelig:

  1. Slett Spotify dersom du har den på telefonen, slett også mappen hvor spotify lagrer offline sanger "/sdcard/android/data/com.spotify...."
  2. Last ned gammel APK og installer manuelt. Denne finner du sikkert link til på diverse forum, jeg fant på spotifyforumet.
  3. Start spotify, trykk meny på innloggingsskjermen, der kan du manuelt skrive inn stien til minnekortet /mnt/ExtSdCard (ellerno).
  4. Oppdater spotify via Google Play og synk musikk.

 

Hei.

Jeg får feilmelding når jeg forsøker å taste inn annen "path" enn standard /storage/sdcard0.

Byttet standard med /storage/extSDcard, og får "The path you entered does not exist".

 

Noen ide om hvor feilen kan ligge?

FYI, så installerte jeg apk'en som ble lagt ut her. (Takk forresten)

 

 

 

EDIT: Hvis man må ha roota telefonen for å få dette til, er nok forklaringa på problemet at min ikke er roota.

Endret av Akitu
Lenke til kommentar

Korrekt path er /mount/extSdCard/ (evt. /mnt/extSdCard/)

 

SD-kortet er tilgjengelig (var der jeg hadde apk'en og installerte).

Allikevel, med din nevnte path, så fungerer det ikke.

 

Men, som nevnt, dersom kravet er at en må ha rootet telefonen, er altså forklaringen på feilen sannsynligvis at jeg ikke har rootet ennå.

Lenke til kommentar

 

 

SD-kortet er tilgjengelig (var der jeg hadde apk'en og installerte).

Allikevel, med din nevnte path, så fungerer det ikke.

 

Men, som nevnt, dersom kravet er at en må ha rootet telefonen, er altså forklaringen på feilen sannsynligvis at jeg ikke har rootet ennå.

 

Ok. Bare så at du hadde skrevet extSDcard :-\

Lenke til kommentar

SD-kortet er tilgjengelig (var der jeg hadde apk'en og installerte).

Allikevel, med din nevnte path, så fungerer det ikke.

 

Men, som nevnt, dersom kravet er at en må ha rootet telefonen, er altså forklaringen på feilen sannsynligvis at jeg ikke har rootet ennå.

 

Prøv med /storage/sdcard1 eller /mnt/extSdCard.

 

Jeg bruker Solid Explorer som min file manager, å der går jeg inn på sdkortet og trykker egenskaper på en fil så vil filplasseringen stå.

Endret av KingCharming
Lenke til kommentar

Hei.

Jeg får feilmelding når jeg forsøker å taste inn annen "path" enn standard /storage/sdcard0.

Byttet standard med /storage/extSDcard, og får "The path you entered does not exist".

 

Noen ide om hvor feilen kan ligge?

FYI, så installerte jeg apk'en som ble lagt ut her. (Takk forresten)

 

 

 

EDIT: Hvis man må ha roota telefonen for å få dette til, er nok forklaringa på problemet at min ikke er roota.

 

Som andre nevner så må pathen være riktig, på min Samsung Galaxy S3 er korrekt path /mnt/extSdCard.

 

Og nei, du trenger ikke root.

 

/Espen

Lenke til kommentar

klxm!

Knappen du snakker om er å starte et 3G video anrop (ikke forveksle dette med chat programmers video - det er voip calls )

Video mobil operatør anrop over 3G ble vel mere eller mindre en flopp her til lands.

 

Takk for svar :) dvs at det ikkje er mulig å utføre eit videoanrop over 3G? Det er det eg savnar, å kunne foreta eit enkelt og greit video anrop utan nokon andre tilleggsprogram. Men men. Man må ha apps til alt i dag ....;) (huskar berre før med min gamle nokia, då kunne jo man foreta eit videoanrop utan noko problem, dog utan kvalitet...;)).

Lenke til kommentar

God kveld, god kveld.

Jeg har et spørsmål angående min S3.

 

Hvordan slår jeg på berøringstastenes lys (de to som lyser hvitt, tilbakeknappen og den andre) når man også trykker på skjermen? Lyset på disse tastene slår seg bare på hvis jeg direkte trykker på dem.

Har sett videoer, og min brors telefon var slik.

Så lurer på om noen kan forklare hvor på settings jeg kan fikse dette (ikke på skjerm og forlenge lysetiden, for den vet jeg). Tusen takk for all hjelp som jeg kan få!

Lenke til kommentar

Det finner du her: Innstillinger --> Skjerm --> Lysvarighet berøringstast --.> Alltid på (Standard er vel 1,5 sekunder)

 

Hehe, det vet jeg, men har ikke noe med problemet mitt å gjøre da dette har med lysvarighet å gjøre.

 

På min mobil så er problemet at disse berøringstastene IKKE lyser når jeg generelt bare tar på skjermen eller et program, noe de burde gjort når jeg ser på andre S3'er. Berøringstastenes lys fungerer helt fint hvis jeg trykker på de selv, men ikke hvis jeg trykker på skjermen, for eksempel et program.

 

Er det koblingsfeil på min mobil, eller har de oppdatert slik at dette er forandret?

Tusen takk for all hjelp jeg kan få!!

.

Lenke til kommentar

Hehe, det vet jeg, men har ikke noe med problemet mitt å gjøre da dette har med lysvarighet å gjøre.

 

På min mobil så er problemet at disse berøringstastene IKKE lyser når jeg generelt bare tar på skjermen eller et program, noe de burde gjort når jeg ser på andre S3'er. Berøringstastenes lys fungerer helt fint hvis jeg trykker på de selv, men ikke hvis jeg trykker på skjermen, for eksempel et program.

 

Er det koblingsfeil på min mobil, eller har de oppdatert slik at dette er forandret?

Tusen takk for all hjelp jeg kan få!!

.

 

Sånn oppfører min seg også.. men om jeg gjør som jeg beskrev her, så lyser disse 2 tastene så lenge skjermen er på.. og det var det jeg regnet med at du ville?

Og som sagt, meny valget er for lysvarighet for berøringstaster, og ikke skjermen.

 

*edit*

Jeg kjører min på standard innstillingene for dette, da jeg ikke har behov for at dem lyser hele tida.

Og da er det sånn her:

Skjermen av, tastene lyser ikke.. trykker jeg hjem knappen eller power knappen, begynner skjermen og tastene å lyse, men tastene slukker etter 1,5 sekunder.

Tar jeg på skjermen, tennes ikke tastene igjen.. men tar jeg på dem, så tennes dem.

 

Endrer jeg innstillingene som jeg beskrev, så holdes tastene belyst, så lenge skjerm lyset er på.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Sånn oppfører min seg også.. men om jeg gjør som jeg beskrev her, så lyser disse 2 tastene så lenge skjermen er på.. og det var det jeg regnet med at du ville?

Og som sagt, meny valget er for lysvarighet for berøringstaster, og ikke skjermen.

 

*edit*

Jeg kjører min på standard innstillingene for dette, da jeg ikke har behov for at dem lyser hele tida.

Og da er det sånn her:

Skjermen av, tastene lyser ikke.. trykker jeg hjem knappen eller power knappen, begynner skjermen og tastene å lyse, men tastene slukker etter 1,5 sekunder.

Tar jeg på skjermen, tennes ikke tastene igjen.. men tar jeg på dem, så tennes dem.

 

Endrer jeg innstillingene som jeg beskrev, så holdes tastene belyst, så lenge skjerm lyset er på.

 

Takk for svar.

Har funnet ut av det med lyset. Det var før Android oppdateringen 4.1.2 (tror jeg). Lyset på berøringstastene slo seg på med en gang man rørte skjermen, for eksempel et program, og skrudde seg av etter et par sek.

Dette ble forandret til de innstillingene du forklarte overfor, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...