Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Har et problem med min S3, har vært uheldig å kjørt over den med hjulaster, telefonen er i funksjon bortsett fra skjermen problemet mitt er at jeg gjerne skulle hatt ut noen bilder på den før den går i skuffa/forsikring, funker å koble til usb kabel men kommer ikke opp noen filer siden telefonen er "låst", prøvd å laste ned kies også men det sier at jeg må låse opp skjermen først...

 

 

Er det noen som har en løsning på hvordan man kan få ut bildene på telefonen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et problem med min S3, har vært uheldig å kjørt over den med hjulaster, telefonen er i funksjon bortsett fra skjermen problemet mitt er at jeg gjerne skulle hatt ut noen bilder på den før den går i skuffa/forsikring, funker å koble til usb kabel men kommer ikke opp noen filer siden telefonen er "låst", prøvd å laste ned kies også men det sier at jeg må låse opp skjermen først...

 

 

Er det noen som har en løsning på hvordan man kan få ut bildene på telefonen?

 

Så lenge telefonen fungerer.. så kan du vel bruke en usb otg adapter.. og koble til ei mus.

På denne måten får du mulighet til å låse den opp og velge tilkoblings modus for usb, evt bare sende over via bluetooth ;)

 

Kjøpte selv en otg kabel på ebay for 20-30kr.. finnes nok i butikker i norge også, men da til en litt høyere pris tipper jeg..

 

Evt om du har en usb kabel til overs, kan du jo lage selv.. trenger micro usb hann i ene enden (så den passer i telefonen, og vanlig usb hunn i andre, så du kan koble til musa evt senderen til ei trådløs mus.

 

Når den er tilkoblet, skal du få opp en musepeker på skjermen :)

Lenke til kommentar

Så lenge telefonen fungerer.. så kan du vel bruke en usb otg adapter.. og koble til ei mus.

På denne måten får du mulighet til å låse den opp og velge tilkoblings modus for usb, evt bare sende over via bluetooth ;)

 

Kjøpte selv en otg kabel på ebay for 20-30kr.. finnes nok i butikker i norge også, men da til en litt høyere pris tipper jeg..

 

Evt om du har en usb kabel til overs, kan du jo lage selv.. trenger micro usb hann i ene enden (så den passer i telefonen, og vanlig usb hunn i andre, så du kan koble til musa evt senderen til ei trådløs mus.

 

Når den er tilkoblet, skal du få opp en musepeker på skjermen :)

 

Bra tips men desverre er skjemen også død, ser ikke noe på den :hm:

 

har forresten funnet ut av den låsinga, gikk på samsung dive sin side hvor man kan spore telefonen osv, fikk låst opp skjermen der faktisk :w00t:

 

så fikk hentet ut bildene fra kamera mappa, men da oppstod et annet problem nemlig:

 

hadde en mappe under downloads mappa (default mappe hvor all nedlasting ligger) som het .nomedia for å forhindre at bilder og videoer i den ble vist i galleri, problemet et bare at med et punktum først i mappenavnet så er den mappa sjult, fant den ikke når jeg browset telefon mappene.

 

Har Rootet telefonen så har prøvd å laste ned root filutforsker til pcen, men selvfølgelig så hadde jeg ikke "debugging" aktivert på instillingene så fant ingen enheter ved hjelp av disse root browserene :confused:

Lenke til kommentar

Bra tips men desverre er skjemen også død, ser ikke noe på den :hm:

 

har forresten funnet ut av den låsinga, gikk på samsung dive sin side hvor man kan spore telefonen osv, fikk låst opp skjermen der faktisk :w00t:

 

så fikk hentet ut bildene fra kamera mappa, men da oppstod et annet problem nemlig:

 

hadde en mappe under downloads mappa (default mappe hvor all nedlasting ligger) som het .nomedia for å forhindre at bilder og videoer i den ble vist i galleri, problemet et bare at med et punktum først i mappenavnet så er den mappa sjult, fant den ikke når jeg browset telefon mappene.

 

Har Rootet telefonen så har prøvd å laste ned root filutforsker til pcen, men selvfølgelig så hadde jeg ikke "debugging" aktivert på instillingene så fant ingen enheter ved hjelp av disse root browserene :confused:

 

 

FInnes det ikke måter å vise innhold på tv/skjerm da ? med en hdmi kabel eller noe ? eller viser den kanskje bare video og bilder den kanskje

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Vet dealextreme selger HDMI adaptere som dem påstår skal fungere med telefonen.. men har aldri prøvd noen selv..

Disse er vel billigere enn originalen, men leveringstid er jo noe annet..

 

Trodde du bare hadde fått ødelagt touch skjermen, derfor jeg tipset om OTG adapteren ;)

 

Men skal du bruke HDMI adapter så bruker vel denne usb porten, og da mister du vel muligheten til å bruke OTG adapter samtidig.

Og hvis hverken skjerm eller touch funker, så har du nok et problem :p hehe

 

Men om du tør, så kan du kjøpe ny skjerm på ebay, og bytte selv?

Finner garantert guide på youtube eller google :)

Lenke til kommentar

Er det et program jeg kan laste ned som gjør at jeg kan se hva slags programmer som kjører og "stjeler" strøm? Hver gang jeg legger meg tømmer jeg minnet, men fortsatt bruker telefonen 10-20% om natten. Når jeg sjekker batterihistorikkdetaljer ser jeg at den har vært aktiv flere ganger.

Lenke til kommentar

Noen flere her som sliter med wifi problemer etter opptatering?

 

Telefonen nekter å koble til nettverk, og kan plutselig bestemme seg for å restarte når dama slår av wifi. Den fungerer noen få ganger på skolenettet, og aldri hjemme..

 

Fungerer dog når den finner ett nytt nettverk, i ca 10 min. Prøvde å endre channel, kryptering og navn på ruteren hjemme og da fikk hun nett i 1 time før den klikka. Noen som har noen løsninger? Hun ønsker ikke å tilbakestille til fabrikkstandar..

Lenke til kommentar

Er det et program jeg kan laste ned som gjør at jeg kan se hva slags programmer som kjører og "stjeler" strøm? Hver gang jeg legger meg tømmer jeg minnet, men fortsatt bruker telefonen 10-20% om natten. Når jeg sjekker batterihistorikkdetaljer ser jeg at den har vært aktiv flere ganger.

BetterBatteryStats regnes som et av de beste programmene til å feilsøke batteriproblemer. Tror det koster et par kroner, men det er vel verdt pengene :-)

Har brukt det lenge, og har det alltid kjørende i bakgrunnen i tilfelle noe skulle henge seg!

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

Er det et program jeg kan laste ned som gjør at jeg kan se hva slags programmer som kjører og "stjeler" strøm? Hver gang jeg legger meg tømmer jeg minnet, men fortsatt bruker telefonen 10-20% om natten. Når jeg sjekker batterihistorikkdetaljer ser jeg at den har vært aktiv flere ganger.

Kjører Tasker for å spare strøm. Om natten slår den av alt mulig automatisk. Den kan være verdt å teste ut. Ved siden av kan den også gjøre en hel del andre saker automatisk.

 

Trond

Lenke til kommentar

Vet dealextreme selger HDMI adaptere som dem påstår skal fungere med telefonen.. men har aldri prøvd noen selv..

Disse er vel billigere enn originalen, men leveringstid er jo noe annet..

 

Trodde du bare hadde fått ødelagt touch skjermen, derfor jeg tipset om OTG adapteren ;)

 

Men skal du bruke HDMI adapter så bruker vel denne usb porten, og da mister du vel muligheten til å bruke OTG adapter samtidig.

Og hvis hverken skjerm eller touch funker, så har du nok et problem :p hehe

 

Men om du tør, så kan du kjøpe ny skjerm på ebay, og bytte selv?

Finner garantert guide på youtube eller google :)

 

Ja mulig det, men blir litt dyrt for å kun få ut disse bildene, telefonen er nemlig bøyd i nedkant og hjemtasten er rimelig skeiv, tror ikke man kan bytte skjerm på telefonen å få den til å passe bra igjen, hjullasteren veier tross alt en god del tonn så er bare imponert over at alt bortsett fra skjermen fungerer :omg:

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nylig en Samsung Galaxy S3. Er rimelig fornøyd med den så langt. Men jeg har et problem med å spille av youtube videor via "netbrowseren". Om jeg prøver å starte en youtube video via noen av browserene (Default+chrome), så står bare videoen og loader, uten at den starter. Men om jeg starter youtube appen, så funker det helt fint.

 

Problemet er, at via youtube appen, så blir kvaliteten automatisk ræva, om en kjører via 3G, mens på youtube.com, via browseren, kan en kjøre videoen i HD.

 

Men det merkelige er, at jeg ikke får startet youtube videoer via browserene hverken på Wifi eller 3G, mens Gamespot.com, IGN, VG og alle andre videoer ruller flytende, i HD, både på 3g og Wifi.

 

Så hva kan problemet mitt med å få startet youtube videor via browseren være?

 

 

Edit* Fikk til å skifte over på HQ i youtube appen, og det funker smurfint, selv på 3g. Men det går fremdeles ikke an å spille youtube videor via browseren, hverken på Wifi eller 3g

Endret av NinjaGaiden
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...