Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det går helt fint. Pleier se en serie og to på senga før jeg sovner. Har jo skjermen i armlengde fra øynene da, og synes det fungerer utmerket :)

 

Kan legge til at jeg har Tversity server på pcen hjemme, så har jeg tversity appen på mobilen. Såre enkelt å streme alt av filmer og serier fra pcen til mobilen :)

Endret av Skjo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Roting av S3 er enkelt, bruk CF-root (øker flash counteren). Det er den enkleste måten. For å få tilbake garantien følger dere denne guiden. Bruk Check Fus for å få stock ROM for å flashe i Odin framfor de linkene man må registrere seg for å se.

 

For å installere Jelly Bean så anbefaler jeg WanamLite da mye dritt er fjernet og noen modifikasjoner er lagt til for å forbedre brukropplevelsen. Følg guiden på siden for hvordan dere flasher det.

 

Kan forklare spesifikke ting litt bedre hvis det er noe som er uklart. Skriver på mobil så er litt stress å skrive så mye :)

Lenke til kommentar

Kanskje veldig dumt spørsmål, men hvordan er telefonen og se film på? Føler min iPhone 4 blir i det minste laget.

Om du ønsker en telefon som er digg å se film på, er S3 telefonen for deg, for å si det slik. Har sett alle The Big Bang Theory-sesongene på min S3, og den gjør en veldig god jobb!

Den hendige funksjonen "utendørs synlighet" gjør at det også er lettere å se film utendørs også :)

Lenke til kommentar

Kanskje veldig dumt spørsmål, men hvordan er telefonen og se film på? Føler min iPhone 4 blir i det minste laget.

Om du ønsker en telefon som er digg å se film på, er S3 telefonen for deg, for å si det slik. Har sett alle The Big Bang Theory-sesongene på min S3, og den gjør en veldig god jobb!

Den hendige funksjonen "utendørs synlighet" gjør at det også er lettere å se film utendørs også :)

Hvor finner du den funksjonen?

Lenke til kommentar

Kanskje veldig dumt spørsmål, men hvordan er telefonen og se film på? Føler min iPhone 4 blir i det minste laget.

Om du ønsker en telefon som er digg å se film på, er S3 telefonen for deg, for å si det slik. Har sett alle The Big Bang Theory-sesongene på min S3, og den gjør en veldig god jobb!

Den hendige funksjonen "utendørs synlighet" gjør at det også er lettere å se film utendørs også :)

Hvor finner du den funksjonen?

Under avspilling, aktiver menyen. Gå inn på innstillinger og aktiver derfra :)

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen :) Har ikke skaffet meg S3 enda, men tenker å gjøre det. Ang. filmer så har jeg jo iPad, men er ikke alltid jeg drar den med meg over alt og på lengre reiser så er det greit å ha både en iPad og S3en som backup :)

 

Hvordan er batteritiden under filmer? Kan egentlig ikke huske å ha sett så mye film på iPhonen min så vet ikke helt hvordan den er der, men tenkte det ville være rundt det samme (?).

Lenke til kommentar
Er på utkikk etter ei beskyttelses veske eller noe lignende til min S3. Ønsker da noe i skinn eller plastikk som beskyter HELE telefonen (inkludert skjermen) for støv og riper., og eventuelle slag Denne skal kun brukes på jobb., hvor jeg for det meste går med telefonen i lomma. Derfor er det viktig at beskyttelsen ikke blir for stor og at den er lett/går fort å ta av å på.

Flip-cover og "belteveske" er ikke et alternativ.

 

Jeg snublet over Belkin Pocket CaseTeknikmagasinet (fysisk butikk) igår. Jeg kommer til å kjøpe den neste gang jeg går forbi. Har hatt originalt flipcover siden juni, og er egentlig fornøyd med det, men har lyst til å prøve denne patenten en periode.

 

Da har jeg hentet Belkin Pocket Case, og den virker solid og fin. Gir den beste beskyttelse telefonen kan få. Praktisk med kredittkortlomme i tillegg. Som beskyttelse kun til jobb-bruk (kontor) ville jeg foretrukket flipcoveret, da det er lekkert og praktisk. Til annet/kombinert bruk tror jeg jeg kan like denne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Jeg kunne ihvertfall se på film og serier i ca 3 (sikkert mere) timer under en flytur og 1 og en halv time buss. Da hadde jeg på strømsparing for å spare på batteriet da du klarer deg bra med strømsparing til filmer. Hørte også på musikk i rundt 2 timer. Startet flyturen med ca 80% batteri og når jeg kom fram til hotellet så var det fremdeles batteri på mobilen.

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Fikk telefonen tilbake nå med splitter ny skjerm uten pixelfeil og grønne streker og lurer på om jeg skal roote den.

 

Det har seg slik at jeg har fått telefonen fra jobb så jeg har ikke rootet den enda (i påvente av å sende den på service), men jeg lurer fortsatt på: Kan jeg roote telefonen og legge inn stock rom, og så fullstendig reversere prosessen i tilfelle den må på service? Altså at det ikke er mulig å se at den er rootet, slik at ikke service stedet kan si at "hei, dette må du betale for selv fordi garantien er røket pga. root!". Videre lurer jeg på om noen faktisk har vært borti dette? Jeg kan aldri se for meg at de faktisk gidder å bruke tid på å se om telefonen har vært det hvis man f.eks skal bytte skjerm som i mitt tilfelle.

 

Hadde også satt stor pris på om noen har enkle guider til S3 rooting (reversibel sådan, uten økning av flashcounter) siden jeg ikke har gjort dette siden jeg hadde HTC.

Nå har jeg ikke all verdens erfaring, siden jeg kjøpte telefonen på fredag, men jeg har byttet fram og tilbake mellom en del ROMs og det er en flash counter som teller hvor mange ganger du har gjort slike "ulovligheter".

Det går fint an å resette denne til 0 igjen med appen som heter Triangle Away. Etter det jeg har forstått så skal dette være greit nok mtp. service og slikt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Det holder ikke med Triangle Away, du må flashe stock recovery og rom i Odin. Noe den guiden jeg linket til lenger oppe på siden hjelper deg med.

 

Flash counteren øker ikke ved flashing av rom i CWM (ClockworkMod recovery), bare når du flasher uoffisiell i Odin/Heimdall.

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

MTK: Så rettere sagt, så kan man trygt roote stock romen/FWen, installere custom ROM med CWM, og i tilfelle service, flashe en offisell stock ROM (RUU?) og unroote?

 

Det er altså kun warrany void hvis du faktisk flasher uoffisielle roms/fws?

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Samma hvilken ROM du flasher så bryter du garantien pga flashing, men så lenge du bruker Triangle Away for å nullstille flash counteren og deretter flasher offisiell ROM via Odin så skal det være umulig å bevise at du har hatt custom ROM eller recovery.

 

Bruker du Check Fus riktig så ender du opp med en .tar.md5 fil på over 1GB som skal kunne flashes i Odin der det står PDA, akkurat som når du rooter med CF-root.

Lenke til kommentar

Hvordan er batteritiden under filmer? Kan egentlig ikke huske å ha sett så mye film på iPhonen min så vet ikke helt hvordan den er der, men tenkte det ville være rundt det samme (?).

 

Den er veldig batterigjerrig under videoavspilling, sammenlignet med browsing.

Jeg kunne ihvertfall se på film og serier i ca 3 (sikkert mere) timer under en flytur og 1 og en halv time buss. Da hadde jeg på strømsparing for å spare på batteriet da du klarer deg bra med strømsparing til filmer. Hørte også på musikk i rundt 2 timer. Startet flyturen med ca 80% batteri og når jeg kom fram til hotellet så var det fremdeles batteri på mobilen.

 

Ok, flott. Takk for svar begge to :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...