Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Prøver meg igjen. Noen vet hvor bra battertid S3en har kontra iPhone 4?

 

S3 er litt bedre enn iPhone4s, mest fordi den har et bedre og større batteri, men har dog større skjerm som stjeler mye strøm.

Test fra youtube: http://www.youtube.com/watch?v=P62628a76Gc

 

Kommer selvsagt med på hvordan du bruker den og ikke minst om du har god dekning. Sitter du i en murkjeller en hel dag så går batteriet raskt uansett mobil.

 

Stortsett har jeg personlig 4 døgn på min S3. Rekorden er 7 døgn, da med strømsparing på, svært lite spilling, noen få tlf-samtaler og sms`er, litt Wifi på jobb og kvelden, aldri mobildata på.

 

Ok, takk for godt svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant en liten app som heter Call Confirm, den popper opp en "Do you want to call xxxxxxxxxxxxxxxxxxx" når jeg trykker på et nummer eller noen i contacts. Måtte finne noe sånt fordi jeg ringte folk random i kontaktlista mens jeg blar i kontaktlista hele tida. Så det "viruset" vil ikke virke på meg heller.

 

Call confirm burde vert påbudt for alle som bruker handsfri til mobilen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Hei. Har et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.

 

Jeg har nå roota telefonen og er superbruker, men problemet er at jeg ikke kommer inn i clockwork recovery. Jeg kommer bare inn i standard android recovery.

 

Det ser ut som om telefonen har overwritet clockwork recovery.

 

Jeg prøvde å installere clockwork recovery via rom manager, men det virka heller ikke.

 

Noen som har tips til å installere clockwork recovery på nytt?

Brukte du CF-root eller noe annet? Det er alltid fint å vite.
Lenke til kommentar

Lurer på om det er noen som har en App/Widget som kan lage linker til sider på hjemskjermene.

 

Altså at man kan trykke på et ikon (som må kunne byttes ut med noe som er selvlaget) så kommer man for eskempel til skjerm 3.

 

Noe som vet om noe som kan gjøre nytten?

 

PS: Vet at noen launchere støtter denne funksjonen men trenger dette til Go Launcher.

Lenke til kommentar

Tro meg, jeg gikk ifra S2 til Nexus og hadde hatt nexus om Chess ved et uhell kastet den istedenfor å fikse den.

 

ANYWAY, S2 gav jeg til min bror i sommer og når jeg var hjemme tilfeldig dagen etter at jeg fikk S3 fra studielivet tok jeg å sammenlignet.

 

Om ikke setningen " dag og natt" rettferdiggjør disse to mobilene så mangler jeg ord, syntes alltid at S2 var litt knirkete og var noe som manglet, men når du holder denne her i hånden (med glimrende lysstyrke synes jeg) så er det bare å ta seg i å smile.

Lenke til kommentar

Tro meg, jeg gikk ifra S2 til Nexus og hadde hatt nexus om Chess ved et uhell kastet den istedenfor å fikse den.

 

ANYWAY, S2 gav jeg til min bror i sommer og når jeg var hjemme tilfeldig dagen etter at jeg fikk S3 fra studielivet tok jeg å sammenlignet.

 

Om ikke setningen " dag og natt" rettferdiggjør disse to mobilene så mangler jeg ord, syntes alltid at S2 var litt knirkete og var noe som manglet, men når du holder denne her i hånden (med glimrende lysstyrke synes jeg) så er det bare å ta seg i å smile.

 

Hehe. Takker og bukker! :)

Lenke til kommentar

Lurer på om det er noen som har en App/Widget som kan lage linker til sider på hjemskjermene.

 

Altså at man kan trykke på et ikon (som må kunne byttes ut med noe som er selvlaget) så kommer man for eskempel til skjerm 3.

 

Noe som vet om noe som kan gjøre nytten?

 

PS: Vet at noen launchere støtter denne funksjonen men trenger dette til Go Launcher.

 

Apex Launcher har dette.

Lenke til kommentar

http://www.dinside.n...msung-telefoner

 

"Kan nullstilles ved å klikke på ei lenke

Det holder nemlig å få en Samsung-bruker til å klikke på en lenke eller besøke en side der den nevnte koden er innebygd (eller man kan lage en QR-kode som gjør et kall til dette telefonnummeret, for eksempel). Telefonen vil da forsøke å ringe dette nummeret, som igjen resulterer at den blir nullstilt. Boom."

 

 

http://www.zdnet.com...set-7000004771/

 

EDIT: La til en link.

Denne exploiten ble heldigvis oppdaget og fikset av Samsung for en tid tilbake. Det var bare "nyheten" om exploiten som eksploderte litt på nett i går.. :p

 

Så folk med de siste oppdateringene installert, kan føle seg helt trygge. :)

 

Edit: Kilde: http://www.androidpolice.com/2012/09/25/video-most-galaxy-s-iii-devices-are-not-vulnerable-to-ussd-wiping-exploit-it-was-already-fixed-in-an-update/

Endret av Smurstafa
  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.dinside.n...msung-telefoner

 

"Kan nullstilles ved å klikke på ei lenke

Det holder nemlig å få en Samsung-bruker til å klikke på en lenke eller besøke en side der den nevnte koden er innebygd (eller man kan lage en QR-kode som gjør et kall til dette telefonnummeret, for eksempel). Telefonen vil da forsøke å ringe dette nummeret, som igjen resulterer at den blir nullstilt. Boom."

 

 

http://www.zdnet.com...set-7000004771/

 

EDIT: La til en link.

Denne exploiten ble heldigvis oppdaget og fikset av Samsung for en tid tilbake. Det var bare "nyheten" om exploiten som eksploderte litt på nett i går.. :p

 

Så folk med de siste oppdateringene installert, kan føle seg helt trygge. :)

 

Edit: Kilde: http://www.androidpo...d-in-an-update/

 

Aah, typisk media :roll:

Lenke til kommentar

Orker ikke skumme gjennom hele tråden, men vurderer denne selv om jeg synes prisen er litt i stiveste laget. Hvordan er batterilevetiden om man skrur av 3G, ikke bruker wlan annet enn når man surfer og ringer kanskje 10 min, 5 sms,5 bilder og 30 min på opera mini om dagen? Kanskje vanskelig å si, men kan hende noen andre her har noe det samme bruksmønsteret som meg.

Lenke til kommentar

Orker ikke skumme gjennom hele tråden, men vurderer denne selv om jeg synes prisen er litt i stiveste laget. Hvordan er batterilevetiden om man skrur av 3G, ikke bruker wlan annet enn når man surfer og ringer kanskje 10 min, 5 sms,5 bilder og 30 min på opera mini om dagen? Kanskje vanskelig å si, men kan hende noen andre her har noe det samme bruksmønsteret som meg.

 

Prøver meg igjen. Noen vet hvor bra battertid S3en har kontra iPhone 4?

S3 er litt bedre enn iPhone4s, mest fordi den har et bedre og større batteri, men har dog større skjerm som stjeler mye strøm.

Test fra youtube: http://www.youtube.com/watch?v=P62628a76Gc

Kommer selvsagt med på hvordan du bruker den og ikke minst om du har god dekning. Sitter du i en murkjeller en hel dag så går batteriet raskt uansett mobil.

Stortsett har jeg personlig 4 døgn på min S3. Rekorden er 7 døgn, da med strømsparing på, svært lite spilling, noen få tlf-samtaler og sms`er, litt Wifi på jobb og kvelden, aldri mobildata på.

 

*snip*

En av de føste OTAene forlenget batteritiden betraktelig, så kom en som forkortet den, og så kom en som gjorde den lang igjen Men med de versjonene som fungerte som de skulle holdt S3en min i ca. 2-3 dager ved normal, aktiv bruk.

What in the... what?! :O

Min S3 holder i MAKS én dag. Altså fra morgen til kveld - ikke 24 timer - men den holder som regel fra jeg står opp til jeg legger meg, dersom jeg ikke bruker den veldig aktivt, og den er på 100% når jeg våkner i syvtiden. Jeg har irritert meg en del over denne dårlige batteritiden (ved aktiv bruk må den som regel lades litt også utpå kvelden før jeg hopper til sengs), er det noe galt med telefonen min? WiFi skrus av og på ved bruk, men blir nok ofte stående en del på, datatrafikk er som oftest alltid på.. men også strømsparing er alltid påslått, og likevel tappes telefonen så fort som den gjør!

Med 100% i 6 tiden når jeg står opp holdt den, med de gode firmwarene vel og merke, minst 36 timer. Den holdt fint 48, men da ville jeg ofte hatt utladet telefon før jobb. I helger med lite bruk holdt den fint fredag morgen - søndag kveld før lading. Daglig bruker jeg minst 2t surfing/musikk/video på tog, samtaler med kunder på jobb og mye facebook både på jobb og etter jobb samt spilling på dass

MEN, med de firmwarene som f.eks den som den ble shippet med så holdt telefonen som du sier kun fra morgen til kveld, i beste fall. Såvidt jeg husker så var den siste OTAen ganske brukbar, den som kom for bare en uke eller to siden.

 

1d og 7t 50% batteri på jelly bean med stock kernel.

Har du Jelly Bean?

Batteri: 1d og 8t med 75% batteri!

Ja, og 100% lystyrke fordi jeg setter pris på den gode skjermen.

Lenke til kommentar

Nei, batteri-levetid er veldig omdiskutert i denne tråden. Så det var mye klaging på dårlig levetid de første månene, men det ser ut som at de fleste er fornøyd nå. Jeg hadde min s3 i en uke før jeg sendte den inn, og jeg var veldig positivt overasket etter å ha lest hvor missfornøyd alle var. Fikk ikke brukt telefonen til og ringe med siden sim-kortet ikke ble registrert, men den ble mye brukt til surfing, spilling og musikk.

 

Gleder meg utrulig masse til den kommer tilbake! Var ett sann helvette å gå tilbake til min gammle htc hero :p

Lenke til kommentar

hei, jeg har aldri skrevet her før så her we go

 

Jeg har hatt telefonen helt siden den kom ut, i blå farge. Det jeg er overrasket over er at alle sier at den er så kjapp og responsiv, men slik opplever jeg den ikke så lurer på om det er bare min mobil eller om alle android telefoner er sånn.

 

Den er treig, ikke alt skje med en gang. Når jeg f.eks går fra låseskjerm til start skjerm, så ser jeg hvordan ikonene holder på å lastes inn/vises en etter en. Veldig sjeldent at hele skjermbilde kommer opp med en gang uten "halting". Har også endret Touchwiz til Go launcher, men synes med touchwiz var det kjappere enn go launcher. Mange ganger opplever jeg også at jeg taster inn tlf nr og trykk på ring så skjer det ingenting i flere sekunder. Da prøver jeg å slå inn nr igjen og så ser jeg at nå begynner telefonen å ringe. Det samme om jeg bare trykker på en allerede eksisterende mobil. Noen ganger skal jeg trykke på flere ganger og så skjer handling med forsinkelse. Opplever også dårlig lyd under samtaler selvom lyden er slått på max.

Har gått inn på settings--&--#62; utvikleralterntiver--&--#62;tving gpu gjengivelse og satt den på 2d, satt størrelse på vindusanim. og arminasjonsstørrelse ved overgang, begge på 0,5x. Ingenting av det hjelper. Fjernet aktivering av S-voice ved hjemmetasten osv. Prøvd alt, men alt føles fortsatt litt hakkete. Er Android rett og slett så dårlig? har nyeste oppdatering BLH3

 

Takk på forhånd

Send den inn Endret av cosm0
Lenke til kommentar
Jeg satte et widescreen-bilde som startskjerm. Hvordan får jeg slik at når jeg scroller til siden, så vil jeg se mer av bildet? (Hvis dere skjønner :p )
Bruker du Touchwiz? Usikker på om det går då
Tror ikke det?! Har ikke lastet ned noe ihvertfall.

Walpaperwizardi på playstore:)
Lenke til kommentar

Fikk telefonen tilbake nå med splitter ny skjerm uten pixelfeil og grønne streker og lurer på om jeg skal roote den.

 

Det har seg slik at jeg har fått telefonen fra jobb så jeg har ikke rootet den enda (i påvente av å sende den på service), men jeg lurer fortsatt på: Kan jeg roote telefonen og legge inn stock rom, og så fullstendig reversere prosessen i tilfelle den må på service? Altså at det ikke er mulig å se at den er rootet, slik at ikke service stedet kan si at "hei, dette må du betale for selv fordi garantien er røket pga. root!". Videre lurer jeg på om noen faktisk har vært borti dette? Jeg kan aldri se for meg at de faktisk gidder å bruke tid på å se om telefonen har vært det hvis man f.eks skal bytte skjerm som i mitt tilfelle.

 

Hadde også satt stor pris på om noen har enkle guider til S3 rooting (reversibel sådan, uten økning av flashcounter) siden jeg ikke har gjort dette siden jeg hadde HTC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...