Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Noen som vet om det går an å fjerne den meldingen i notifikasjonsfeltet som maser om ny oppdatering? Hvorfor er det ikke lenger valgfritt å laste ned og installere ny programvare? Jeg gidder ikke oppdatere før jeg vet at ikke den føkker opp telefonen. Angret bittert da jeg oppdaterte min S2 tidligere, batteritiden blei dårlig, og wi-fi hang seg opp hele tiden etterpå. Det tok lang tid før det kom en ny oppdatering som fikset problemet.

Endret av Ronny M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite spørsmål:

Når jeg hadde GS1 med OneCall kunne jeg skifte mellom Network Norway og Telenor, men med GS3 kan jeg ikke det. Har lagt inn innstillingene til OneCall og da mener jeg den bruker Network Norway (uavhening av om det er tregt), og skifter kun om Telenor er eneste tilgjengelige. Hvor jeg bor er Network Norway veldig tregt, er det mulig å tvinge telefonen til å alltid bruke Telenor?

 

Når kan vi forvente oss oppdatering til Jelly Bean på denne telefonen?

 

Stor takk for svar:-)

Lenke til kommentar

... og selv om jeg er på nett (både wifi og mobilt virker) så får jeg beskjed om "Kan ikke koble til nettverket" når jeg trykker: Innstillinger - Om enheten - Programvareoppdatering - Oppdater.

 

Har for sikkerhets skyld fjernet krysset i Wifi only...

 

Er det bare meg som har dette problemet?

Skjer også med meg noen ganger når skjekker om det har kommet nye oppdateringer. For meg fikser det seg ved at jeg trykker mange nok ganger på "oppdater" knappen.
Lenke til kommentar

er det mulig å tvinge telefonen til å alltid bruke Telenor?

 

Settings - More settings - Mobile networks - Network operators

Så er det bare å velge "N Telenor"

 

Nå beskriver du hvordan jeg gjorde det på GS1 - og det fungerte fint. Men etter å ha fulgt denne guiden her så dukker det bare opp OneCall som opsjon. Jeg antar den skifter i bakgrunne hvis NetworkNorway forsvinner helt, men jeg ønsker å bare bruke Telenor - som jeg for øvrig vet har dekning her jeg bor.

Lenke til kommentar

Nå beskriver du hvordan jeg gjorde det på GS1 - og det fungerte fint. Men etter å ha fulgt denne guiden her så dukker det bare opp OneCall som opsjon.

 

Og i siste punktet i beskrivelsen, trykker du på nettverksoperatører og ikke tilgangspunktnavn? Der skal du ikke få opp OneCall som et alternativ, men NetworkNorway, så det du skriver tyder på at du har trykket feil.

 

Det du får opp der bør være uavhengig av sim-kort osv. Jeg hadde OneCall inntil for 2 uker siden (nå har jeg Chess), og jeg kunne til og med velge NetCom (uten å kunne ringe) om jeg ville. Gjorde det for å sjekke signalstyrke før jeg valgte å bytte til NetCom-nettet.

 

Hvis du fortsatt ikke får opp alle nettene kan det være noe galt med din telefon. Prøv isåfall å sette inn et annet simkort hvis noen kan låne deg et, og gjør samme søk.

Lenke til kommentar

Dy§no

 

Har du lest dette i OneCall mobilnett informasjonen.

http://www.onecall.n...isk-dekning.php

 

PRL (Prefered Roaming List)

http://en.wikipedia....ed_Roaming_List

 

 

Poenget er at du skal ha det nettverket med "best" forhold

Og i PRL listen er "Network Norway" sikkert satt til prefered (SIM standard fra OneCall) - sikkert mht til roamingavtaler/pris sett fra OneCall's sin side.

 

Hvis du "vil ha" Telenor kjøper du abonnement hos de - dette da de har eget nettverk og ikke som OneCall som kjøper/roamer på andre nettverksoperatørers GSM/3G nettverk.

Vi har tre mobil operatører med sine egne nettverk i Norge : Netcom/Telenor/NetworkNorway

 

Man må skille mellom SIM provider og Network GSM/3G provider.

 

Edit : "Enkel forklaring"

-

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@euphoria.

Ja jeg trykker på nettverksoperatører, og der får jeg bare opp to opsjoner hvor begge er OneCall.

 

@syar2003

Poenget er at du skal ha det nettverket med "best" forhold

Og i PRL listen er "Network Norway" sikkert satt til prefered (SIM standard fra OneCall) - sikkert mht til roamingavtaler/pris sett fra OneCall's sin side.

 

Men det er også poenget mitt. Med Galaxy S (1) kunne jeg «tvinge» den til å alltid bruke Telenor, slik at Network Norway aldri ble brukt. Flere jeg kjenner inkludert meg selv opplever det som raskere, og det er enda større tilfelle hvor jeg bor nå. Med Galxy S3 så har jeg ikke lengre denne muligheten til å tvinge den til å bruke Telenor.

Fra infoen:

«Vi benytter oss av Network Norways dekning i de områdene hvor Network Norway har bygget eget mobilnett. I tillegg benyttes Telenors mobilnett der hvor Network Norways eget nett ikke dekker.

...

Telefonen din veksler automatisk mellom de 2 nettene og du kan oppleve at det står Telenor, Network Norway eller One Call i displayet.»

Mao. Telefonen vil velge NetworkNorway dersom den har dekning, selv om dette er dårligere enn Telenor i samme området. Bare hvis NetworkNorway uteblir så vil den falle tilbake på Telenor. Ettersom det er dekning med NetworkNorway her jeg bor, men som er bøtte tregt, så bruker den ikke Telenor som skal ha veldig god deking her (=godt signal). Det går så tregt til tider at telefonen mister mye funksjonalitet.

 

Men du har rett i at jeg bør vurdere å bytte til Telenor, bare så synd de er dyrere.

Lenke til kommentar

Her er siste nytt om JB. De ser ut til å nærme seg et ferdig produkt nå.

http://www.androidauthority.com/new-galaxy-s3-jelly-bean-firmware-leaks-i9300xxdli5-release-date-final-android-4-1-1-update-not-available-download-113393/

Jeg la inn JB for noen uker siden, men den versjonen krasjer innimellom. Skal bli fint å få en mer stabil versjon snart.

Lenke til kommentar

Her er siste nytt om JB. De ser ut til å nærme seg et ferdig produkt nå.

http://www.androidau...ownload-113393/

Jeg la inn JB for noen uker siden, men den versjonen krasjer innimellom. Skal bli fint å få en mer stabil versjon snart.

 

Denne versjonen er veldig stabil, har ikke kræsjet én gang. Dessuten er batterikapasiteten bra både ved vanlig bruk og surfing. Du finner den her:

 

http://www.sammobile.com/2012/09/09/i9300xxdli5-%E2%80%93-galaxy-s-iii-android-4-1-1-jelly-bean-test-firmware/

Lenke til kommentar

Noen som har et forslag til hvilket program jeg kan bruke for å flytte over apper til sd kortet?

Noen som har et forslag til hvilket program jeg kan bruke for å flytte over apper til sd kortet?

Noen som har et forslag?

 

App2SD - https://play.google....ne.app2sd&hl=en

Har prøvd den, men klarte ikke å flytte over appene til sd kortet med denne.

 

 

Ikke alle applikasjoner er flyttbare, det er du kjent med ?

Lenke til kommentar

help needed

Facebook Sync is a special feature on the Galaxy S III that will bring all of your Facebook albums to the gallery, so you’ll have quick access to all your favorite photos. It also brings all of your Facebook events to your calendar, so you’ll never worry about missing an event again. Once you download the Facebook app, you will see a second Facebook account option. This is the traditional Facebook setup where you are able match your phone contacts with your Facebook friends.

Denne synkingen får jeg ikke til å fungere, den fungerte de første dagene, men så gikk jeg på facebook.com og fjernet veldig mye søppel som jeg hadde på applikasjonsenteret (lot samsungmobile bli der - ikke at dette skal ha noe å si?)

 

Uansett hver gang jeg prøver å synke så ber den meg om å logge på facebook så gjør jeg det."logg inn hvis du vil bruke mobilen din med samsungMobile" ---&--#62; "En feil oppsto med samsungmobilke --&--#62; prøv igjen senere.

 

Om jeg trykker "ok" så kommer jeg på full HTML-versjon av face hvor fanen står "konfigurer din facebook-konto"

-----------

Noen som har en formening om åssen dette kan bli løst? Veldig irriterende og har prøvd å fjerne logg/facebook app -- rebottet - relogget men med samme resultat. Med meg så virker det som jeg må aktivere noe på facebook som jeg kanskje har fjernet men igjen; noen som vet noe mer om dette?

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Min teori var rett : Det var noe admin-instillinger på selve facebook, men noen som vet åssen man får skjønt /manuelt gå inn og gi samsungmobile tillatelse?

 

http://www.simplydro...mobile-351.html

 

Edit: Jeg fant ut av det; Skriver det her i tilfelle folk opplever det samme: Dumme dumme Chrome/nettleseren redirectet meg til full HTML side for redigering hvor det of course ikke finnes mobile-apper så jeg måtte "tvinge alternativ innlogging til facebook-mobile" for å få opp tillattelser for facebook photo synk .. JESUS - mestringsfølelse! <3

 

Daniel 1 - 0 Internett

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...