Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Fuktskade på Galaxy S3, eller dårlig hardware?

 

 

... Men så konkluderer du til slutt med at det ikke er fukt på telefon allikevel?

 

 

 

Hvilken krets hører kondisen til? Antar at du har forska på det og resonert deg fram til om det er relevant i forhold til opplevd feil. Noen kondensatorer har minimal innvirkning på kretser, men det vet du sikkert.

 

Hvis jeg skulle rense min mobil etter fuktskade, hadde jeg brukt rikelig med "vigon" og plassert den så i et varmeskap eller en pose med ris i 3+ dager. Vi bruker vigon for å rense mye rart inkl flussrester. Meget effektivt middel.

 

Edit pga:Skriveleifer.

 

Nei det er nok bare en avkoplingskondensator og minimal innvirkning :) Sjekket ikke kretsen noe nøyere, kan det ha vært en Motorola krets? Satt helt i fronten v/blits og kamera. Du ser såvidt logoen. Poenget mitt var mer at det kan være andre feil på kortet enn denne ene..

Uansett, jeg renset opp mellom banene med flussmiddel og en fin pinsett. Blåste bort rester og lot det lufttørke under en vifte noen timer (flussmiddelet lå åpent til). Skrudde den sammen igjen og den fungerte.

Sitter likevel med en dårlig følelse av at dette ikke er riktig av Samsung og at telefonen umulig kan eller skulle ha tatt skade av den ene hendelsen... Vel-vel.

 

Takk for tipsene! Jeg skal ta ta det med meg. Selv bruker jeg Silicagel til å tørke opp større ting, men ris er jo også veldig bra! Vigon har jeg ikke hørt om -skal sjekke det ut!

Mvh Olav

 

Har problemer med å forstå dette med at du bruker flussmiddel for å rense opp, er vel å fjerne flussmiddel som normalt er målet når en renser et kort.

 

Synes overflaten på kretskortet til telefonen din ser ut som et katastrofeområde, ser ut til å være mye urenheter der. Håper ikke alle S3 ser ut som dette.

 

Vigon A201 er et av de mest brukte rensemiddlene for kretskort.

 

Jeg jobber også med elektronikkutvikling, litt oppfølging av produksjon blir det også ved introduksjon av nye produkter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med sykt treg lading på min S3 nå. Den har ladet fint fram til jeg brukte en iPhone lader framfor s3 laderen. Etter det bruker den ca en time på å lade opp 10% når jeg bruker den orginale laderen.. Andre som har opplevd denne problematikken.

Vel tror du nevner problemet selv. Lite smart å bruke en iPhone lader på S3. Dette grunnet forskjellig spenning, volt osv på laderen enn den som følger med S3

 

Tull. Begge bruker USB lader. Standard 5VDC. Alle USB ladere kan brukes om hverandre. Selve laderen er faktisk bygget inn i telefonene. Det vi kaller for en "lader" er egentlig bare en 5V strømforsyning.

 

Det er en sannhet med modifikasjoner .. ikke alle "ladere" eller usb ladere som noen vil kalle det leverer samme strømstyrke .. de kan gjerne gi 5volt, men når det gjelder strømmen vil noen gi f.eks 500mA mens andre gir 1000mA.

Lavere mA vil gi lenger ladetid.

 

Edit : Nå vet ikke jeg hva en iphone lader gir av strømstyrke .. men om den bare gir f.eks 500mA eller 750mA så vil den lade tregere enn s3 laderen som gir 1000mA.

 

Det eneste som påvirkes er ladetiden. Laderen er uansett fortsatt bygget inn i telefonen. USB'en skal bare forsyne med strøm og 5VDC spenning.

Lenke til kommentar

Noen enkel måte å få mindre skrift, både generelt og på nett (Chrome). Virker dårlig på diskusjon.no blant annet.

Har standard skrifttype og størrelse på veldig liten uten at det hjalp nevneverdig. Tipper det er Samsung og TouchWiz sin feil da det fungerte utmerket på Nexusen.

 

Kommer fra Galaxy Nexus, så kjedelig med større skjerm men mindre innhold (tekst).

Lenke til kommentar

Joda, den blir mindre men ikke i nærheten av hva den blir på Nexus. Er det forskjellige oppløsninger på skjermene? Om jeg åpner m.facebook.com på både S3 og Nexus, så ser jeg mer på Nexusen...

 

Rettelse: Teksten er mindre på Nexusen, men ser totalt litt mer innhold på S3.

Kanskje det bare er den ekstra skjermstørrelsen som "lurer" meg. Kun brukt S3 i noen timer, etter 9 mnd med Nexus.

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar

Det finnes jo telefoner som faktisk tåler litt vann. Sikkert en god ide å velge en slik om man oppbevarer den fuktig innimellom.

Forvtet å sse den knust:p. Men den tullingen må lære seg å vaske klær:p. Maskinen var jo for full

 

 

Fuktskade på Galaxy S3, eller dårlig hardware?

 

 

... Men så konkluderer du til slutt med at det ikke er fukt på telefon allikevel?

 

 

Her er den løse kondensatoren:

https://dl.dropbox.com/u/5059430/Samsung/Samsung3.jpg

Dere kan se at det manger loddeøre på venstre kant. Men mangler det også en kondensator på den 4.plassen? Det er totalt en rekke på 8 kondensatorer hvorav den 4. "mangler"... Hadde ikke stusset på det haddet det ikke vært for at den første er løs.

 

Her kan dere se at den faktisk ikke er loddet på venstre kant (vil ikke bevege for mye på den så den løsner på høyre kant):

https://dl.dropbox.com/u/5059430/Samsung/samsung.wmv

 

Ikke helt som det skal være!

 

Du kn regn med å å problmer etter å ha åpnet dn selv. Er kun autoriserte vrksteder som har lov å åpne den. Feks de kan kylle på deg, at du ødla innmaten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...