Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Noen spørsmål:

 

Er det noen av dere som har prøvd både hvit og blå, og har noen tanker om skjermopplevelse (kontrast, lys) ut fra rammefarge? Har selv svart s2, og føler den er mye bedre å se på enn de hvite. Er usikker ift om jeg tør gå for hvit ramme rundt skjerm, eller om det rett og slett ikke spiller noen rolle siden den blå ikke er så altfor mørk heller.

 

Hvordan fungerer funksjonen med at telefonen vibrerer om det er varsler på den når dere løfter den opp? Er det like genialt som det virker ut fra reklamen om det?

 

Virker led-varsel-apper på denne telefonen? Kan man stille inn så det feks. er blått lys for fb-varsler, rosa for sms og grønn for anrop? Blinker ledlampa helt til man åpner varselet da? Hva om man har to forskjellige, kan man få begge fargene til å blinke feks. annenhver gang?

 

Og til slutt, er det noen som har funnet en heldekkende case (veske/etui med front) hvor det er hull foran så man ser ledlampen mens casen er lukket igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heide: Når det gjelder farge kommer det helt ann på hvem du foretrekker. Selv har jeg blå og syns den er helt flott :) Men ta en tur ned til butikken og titt på begge, se hvem du liker best.

 

Den vibreringen når du har på lydløs eller noe lignende funker ganske bra. Vibrer 2 ganger når du rører litt på den eller løfter den.

 

Led lyset kan du endre på selv ved å laste ned appen "Light flow lite" og endre på flere farger. Er nok flere apps som ligger ute, men har bare erfaring av den jeg foreslo.

 

det med etui/case vet jeg ikke, for har bare beskyttelsesfilm rundt den, for vil liker ikke å pakke inn en så fin telefon hehe.

Endret av TotallyUseless
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke skjermen jeg har sprekk i, men den sølv rammen rundt telefonen... får kontakte komplett om det kommer flere... :)

Jeg hadde også en sprekk i rammen, den startet som en liten sprekk, men utvidet seg etter hvert tvers over rammen. Jeg har levert telefonen til rep, så får vi se hvor lang tid det tar...

Lenke til kommentar

TotallyUseless: Tusen takk for svar! Jeg har ingen butikk i nærheten så jeg får sett de dessverre.

 

Angående led flow lite, hva skjer om du både har ubesvart anrop og en sms? Evt både et fb-varsel og sms? Varsles begge, eller har du satt opp noen slags prioritet på hvem som skal varsles? Led-lys er det jeg har savnet mest (det eneste faktisk ;) ) på S2, så jeg gleder meg veldig til å slippe av og på med skjerm. :)

 

Liker ikke å pakke inn selv, men jeg er så vanvittig klønete og slepphendt, så jeg har ikke noe valg. Skulle bare ønske jeg fant etui hvor led-lyset syntes.

Lenke til kommentar

Heidi: Det var litt kjedelig å høre, men om du ikke allerede har surfet litt på youtube og sett litt, legger jeg til denne linken i samme slengen der han viser begge farger: http://www.youtube.com/watch?v=dfOf7AluxxA

Tror ikke du vil ble skuffet uansett hvilken farge.

 

Hehe, det vet jeg faktisk ikke. Har ikke i grunn lagt meg så særlig opp i det, når ubesvart, meldinger osv blir blålilla.. Og i Light flow lite har du få muligheter. Jeg vet ikke om du får flere ved kjøpte versjonen. Men har endret når jeg mottar mail at det lyser orange, og når den er fulladet blir den grønn osv :)

 

Skjønner, uhell kan skje. Men sånn flip on cover virker ganske greit. Der har en venn av meg markert og kuttet opp liten del av der led lyset er hehe.

 

Lykke til med valget :)

Endret av TotallyUseless
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med en liten blue tooth dongle?

 

Den var genial, men hvor får man kjøpt sånn tro? Har prøvd å søke nå, men får ikke opp noenting. I "gamledager" hadde vi sånne klistremerker vi satte bakpå mobilen som blinket når man fikk eller sendte sms, pluss under samtale, men det var kun akkurat da signalene jobbet.

Lenke til kommentar

 

 

Den var genial,

 

Da er søket igang. skal holde denne posten oppdatert ettersom jeg kommer over noe (Trykket aldri post mens jeg holdt på med letingen så dette er alt jeg har å komme med om saken desverre)

 

 

til iphone,men FOR en ide!!!!

 

 

 

http://code.google.com/p/android-notifier/

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.damazio.notifier&hl=no

 

Ser ut som ett program til bruk på pc

 

 

 

Noen som har laget en greie, kanskje noen kunne tatt dette videre ?

 

 

Og her er det utført i realitet av HTC da,men kan de det så må det da gå ann for oss og ?

 

 

Lest litt videre og ser ut som denne greia er såpass begrenset at den ikke engang fungerer på alle htc telefoner :( Men igjen...kan htc gjøre det må det seriøst gå ann og få til på andre telefoner!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med den innebygde kalenderen?

 

Når jeg først har opprettet en hendelse kan jeg ikke endre hvilken kalender den er under (Min kalender, Samsung Calendar, Gmail osv.) eller tidspunkt for hendelsen.

 

Har samme problemet. Tror ikke dette kan endres. Mulig å bruke kalender apps, men har ikke funnet noen gode som er enkle. synes som om de fleste er så fulle av features at de blir ubrukbare i det daglige

Lenke til kommentar

Fuktskade på Galaxy S3, eller dårlig hardware?

Hei, jeg hadde hatt min S3 i knapt en måned da jeg ble overrasket av en kraftig regnskyll med telefonen i jakkelommen. Når jeg kom i hus 10min senere var telefonen "duggvåt" fordi jakken var blitt våt. Det slo meg aldri at dette kunne medføre noe skade. Et par dager senere oppdaget jeg at lyden ble "boblete" og støyfull. Det hjalp ikke særlig med handsfree. Etter litt ble lyden "bedre"; dvs støy men ingen "bobling".

Jeg leverte den til service (Deltaservice) og de konkluderte med at den var "væskeskadet" og ikke reparerbar. Jeg klaget på dette da jeg mener at den eneste gangen den har vært i kontakt med væske var denne ene gangen -noe jeg mener en telefon bør tåle. Jeg har hatt mange telefoner uten en eneste (væske-) skade og de har jeg behandlet langt mindre forsiktig enn jeg gjorde med denne splitter nye S3'en.

Klagen ble avvist både av CDON og Samsung -de henviser til Deltaservice og at fuktindikatoren her slått ut. De viser også et bilde av hovedkortet og noe hvitt "støv" som ligger mellom komponentene. Fikk i dag tilbake telefonen mot 363,- og jeg åpnet den og kikket på hovedkortet under mikroskop. Fant stedet med "hvitt støv" og påførte flussmiddel for å rense opp i det håp om at det er dette hvite støvet som forårsaker støyen. Brukte en fin nålpinsett som jeg skrapte forsiktig med mellom komponentene og oppdaget en kondensator med bare en lodding. Den er tydlig løs uten at jeg har forårsaket dette. Begynner også å lure på hva dette "hvite støvet" er for noe da jeg ikke lenger har tro på at det er fra fuktinntrengning. Noen forslag? Det sitter ganske fast og løsner kun når det skrapes. Har mistanke om at det er hardware feil og ikke pga fukt. Er litt i villrede hva jeg bør gjøre videre: Skal jeg fortsette renseprosessen og gå over loddingene (er sivilingeniør i elektronikk og har flere års erfaring med hw-utvikling og har avansert utstyr til dette), eller bør jeg ta klagen videre?

Er det andre som har opplevd totalhavari på sin Galaxy S3?

Er takknemlig for innspill!!

Mvh Olav

Endret av olavgund
Lenke til kommentar

Fuktskade på Galaxy S3, eller dårlig hardware?

 

 

Hmm... Du sier selv at du var ute i et kraftig regnskyll, telefonen ble duggvåt og du fikk kort tid etter dette problemer med den. Men så konkluderer du til slutt med at det ikke er fukt på telefon allikevel?

 

Det var vel ikke dette svaret du håpet på, men tviler på at du kommer noe særlig lenger med denne saken. Kan legge til at jo mer avanserte og tynne telefonene blir, jo mer sårbare blir de for ytre påvirkninger (som f.eks. fukt). Dessverre.

Endret av Superparanoid
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...