Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Beklager om det har blitt spurt om allerede, men er det noen andre som sliter voldsomt med at det dukker opp en varselstrekant hver bidige gang man åpner telefonen? Den handler om dataroaming, og forteller meg at "du har mistet datatilkoblingen fordi..."

 

Noen som har en løsning på dette? Jeg har naturligvis ikke på mobilnettet hele tiden, og har heller ikke tenkt å ha det på kontinuerlig kun for å slippe den dumme trekanten ;p

Endret av Ascari
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min blå s3 i går! Er superfornøyd! Bestilte fra elkjøp da jeg så at varenummeret var "I9300BLACK", så trudde jeg kanskje den skulle være svart (selv om det sto blå i parentes), men det har ikke så mye å si. Den er vakker uansett! :dribble:

 

Har lest mange av sidene i denne tråden, men ikke alle, så har noen spørsmål.

 

1. Jeg bestilte med tele2, men det nye sim-kortet blir ikke aktivt før onsdag. Kan jeg da klippe mitt talkmore-kort til og fungere til s3'en, eller må jeg låse opp operatørlåsen? (Er det med koden *#7465625# jeg ser om den er låst btw? Fordi da står det "Ikke registrert på nettverk")

 

2. Nå som det har gått en stund og flere har prøvd noen caser, hvilke anbefaler dere? Har sjekka ut en silikoncase, men den var sykt glatt! Vil helst ha noe beskytter skjermen.

 

3. Hvilke apps "må du ha" til den deilige s3'n? Har noen must som spotify, chrome, advanced task killer, fb,.

 

Må også si at jeg er ganske fersk når det kommer til android. Har en HTC hero med android 2.6, men den er så sykt treg at jeg ikke har brukt den til annet enn å ringe og sende sms. Spotify av og til.

For det første bør du ihvertfall holde deg unna Task killers! ...ellers vil den snart bli som den gamle Hero'en din ;)

 

Takk for advarselen! etter og ha lest litt, avinstallerte jeg den med en gang.

 

Noen som vil anbefale meg å roote? Eneste grunnen jeg har for å gjøre det er og fjerne app's jeg ikke bruker. Det er jo ikke så mange heller såe.. Noen som kan komme med andre gode grunner for en noob å roote?

 

 

EDIT: Jeg fant ingen annet grunn enn at jeg kan skryte og kjøre app's fra minnekortet:) Får se om jeg rooter når jeg blir lei av telefonen (hah, lissom :tease: )

 

Grunner til og roote: http://www.mobilen.no/artikler/android-skolen_del_4/101018

Endret av KingCharming
Lenke til kommentar

Flere enn meg som er plaget av at capacitive knappene er alt for sensitive? Særlig når jeg bruker telefonen i landskapsmodus er det lett å komme borti en av knappene på grunn av at "rammen" på telefonen er ganske liten å holde i. Ganske irriterende, skulle ønske at det fantes en måte å enten regulere sensitiviteten på knappene eller disable dem helt og bruke onscreen knapper istedet. Noen som har tips her?

Lenke til kommentar

Flere enn meg som er plaget av at capacitive knappene er alt for sensitive? Særlig når jeg bruker telefonen i landskapsmodus er det lett å komme borti en av knappene på grunn av at "rammen" på telefonen er ganske liten å holde i. Ganske irriterende, skulle ønske at det fantes en måte å enten regulere sensitiviteten på knappene eller disable dem helt og bruke onscreen knapper istedet. Noen som har tips her?

 

Har personlig ikke det problemet men kan hende et deksel som beskytter fronten av mobilen kunne gitt tilstrekkelig avstand til de knappene..?

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke vente mer på JB, så jeg har bestemt meg for å flashe eller hva det heter på fagspråket.

 

Hvilken anbefaler dere at jeg legger inn på min S3?

Jeg ville gått for nyeste test FW, evt. Android Revolution som er basert på samme, men fjernet bloatware og annet tull

 

Når jeg legger inn dette, kan jeg legge tilbake den offisielle FW? Jeg har ikke lyst til å gjøre noe som kan ødelegge telefonen :)

Lenke til kommentar

Spotify skrur seg av med ujevne mellomrom. Helt ut av det blå, mens jeg hører på. Ekstremt irriterende. Andre som har samme problem med nåværende versjon av spotify og galaxy S3, og noen som vet hva som hjelper?

Hadde samme problemet ved avspilling av lokalt lagret musikk. Det som hjalp for meg var å deaktivere programmer som benytter seg av lydutgangen, men som jeg ikke bruker - blant annet Wimp (Telenortlf).

Var et par andre programmer jeg deaktiverte, men kommer ikke på hva de het.

Lenke til kommentar

Gikk til innkjøp av det "fantastiske" flip-coveret til S3. Nå etter 2 uker er både dekslet slitent og flassete i 'bøyen', samt at gummikanten har løsnet og revnet. Hørte med flere på jobben som opplever mye av det samme - altså at det er ubrukelig etter 2-3 uker.

 

Noen som har opplevd det samme og har forsøkt å reklamere på dette?

 

Mener at et cover til rundt 300,- bør holde mer enn noen få uker. Virker som ikke annet enn slett arbeid fra Samsung her, for bakdekslet er langt bedre enn det som følger med.

Lenke til kommentar

Gikk til innkjøp av det "fantastiske" flip-coveret til S3. Nå etter 2 uker er både dekslet slitent og flassete i 'bøyen', samt at gummikanten har løsnet og revnet. Hørte med flere på jobben som opplever mye av det samme - altså at det er ubrukelig etter 2-3 uker.

 

Noen som har opplevd det samme og har forsøkt å reklamere på dette?

 

Mener at et cover til rundt 300,- bør holde mer enn noen få uker. Virker som ikke annet enn slett arbeid fra Samsung her, for bakdekslet er langt bedre enn det som følger med.

 

Var ikke langt unna å kjøpe det i dag! Bra jeg bestemte meg for å kjøpe på nett i stede.

 

 

Jeg har sett på mange cover på nett, og det er det under som frister mest. Noen som har prøvd det?

Vil helst ha et som dekker skjermen.

 

http://www.iutstyr.no/index.php?main_page=product_info&cPath=236_240&products_id=3789

Lenke til kommentar

Plukket med meg en slik en fra Taiwan:

http://www.mytrendyp...-s3-82737p.html

 

Brukt den i en måned nå. I begynnelsen hadde jeg problemer med å få magneten til å henge fast når det var en VISA kort i lomma, men det gikk seg til etter noen få dager.

 

Et annet minus er at orginal micro USB plugg er litt stor for å gå gjennom åpningen (det går akkurat). Det fikset jeg med å bruke en gammel nokia USB kabel istedenfor..

 

Totalt sett er jeg godt fornøyd med veska. Den beskytter telefonen og skjermen bra for 100kr.

Endret av kazaa
Lenke til kommentar

Gikk til innkjøp av det "fantastiske" flip-coveret til S3. Nå etter 2 uker er både dekslet slitent og flassete i 'bøyen', samt at gummikanten har løsnet og revnet. Hørte med flere på jobben som opplever mye av det samme - altså at det er ubrukelig etter 2-3 uker.

 

Noen som har opplevd det samme og har forsøkt å reklamere på dette?

 

Mener at et cover til rundt 300,- bør holde mer enn noen få uker. Virker som ikke annet enn slett arbeid fra Samsung her, for bakdekslet er langt bedre enn det som følger med.

Mye bra flip caser der. Takk for tipset, blir nok å bestille en slik en :)

 

Var ikke langt unna å kjøpe det i dag! Bra jeg bestemte meg for å kjøpe på nett i stede.

 

 

Jeg har sett på mange cover på nett, og det er det under som frister mest. Noen som har prøvd det?

Vil helst ha et som dekker skjermen.

 

http://www.iutstyr.no/index.php?main_page=product_info&cPath=236_240&products_id=3789

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...