Gå til innhold

Datautstyr for spillere tar helt av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hverken plattformer eller lanseringsdatoer er bekreftet når det gjelder GTA 5. Så da får vi nøye oss med GTA 4 på PC enn så lenge, ganske så krevende å spille men gøy.

 

GTA V har en ubekreftet dato den 7 august til PC. Så et sted mellom august og september ligger det nok i hyllene :)

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt at dere gidder...

 

Personlige preferanser er noe alle har og uansett å mye en vil ha "rett" i noe så er det alltid noen med andre preferanser og smak en seg selv.

 

Jeg tenker som så at om en er glad i spill og mer eller mindre "låser" seg til et system så går en glipp av store mengder bra spill. Og hva er en mest glad i da egentlig? Noen deler i en maskin? Navnet på en plastboks?

 

Er det ikke spill som er det viktige her da?

Endret av _LarZen_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Først, jeg har lest så fort gjennom denne tråden at der er sikker en del ting jeg ikke har fått med meg .

 

jeg har nå lenge lurt på hvordan dette påvirker det generelle markedet av data komponerte .

Det er hevdet at det kommer alle til gode side lit eldre "utgaver" blir billige, men siden også mange normale brukere også ønsker ytelse så er jeg ikke så sikker på om det er hele sannheten,

 

Det man ønsker seg blir ikke billigere.

og produsentene vil jo ikke selge billig hvis de tjener penger på dyrt utstyr

 

jeg har også det inntrykket at produsentene mer og mer prøver å presse spillene inn på konsoller og vekk fra pcen

Er det en riktig antagelse ?

 

 

Lenke til kommentar
Se på crysis 2, det solgte skuffende lite på pc pga. ting som piratkopiering. Samme med bulletstorm.

 

Hvorfor tror du Crysis 1 + Warhead har solgt like mye på kun PC som Crysis 2 på alle platformer? Fordi det er mye dårligere kanskje?

Kanskje feil eksempel crysis 3, men det fikk da god kritikk.

 

Poenget mitt var at AAA spill, som virkelig kan ta nytten av pc`ens muligheter er ofte porter av konsollspill og lider under dette. BF3 var et eksempel som brøt ut av denne sirkelen, får håpe det fortsetter.

Lenke til kommentar

Hvis man kun har budsjett til å utvikle til kun en plattform derimot, vil nok mange foretrekke konsoll på AAA spill. Se på crysis 2, det solgte skuffende lite på pc pga. ting som piratkopiering. Samme med bulletstorm.

 

Jeg tror nok det stemmer at utviklerene helst vil utgi på alle plattformer inkl. pc for å tjene mest, men det blir jo da ofte konsollporter, som gta 4 osv. osv. Cryisis 2 fikk og lide under dette.

 

Å klandre dårlige salg på piratkopiering er å pisse buksa for å holde seg varm. Piratkopiering skjer også på konsoller, og er heller enklere der enn ellers nå så lenge du ikkje bryr deg om online-funksjonalitet.

 

Videre er Crysis 2 og Bulletstorm er enormt dårlige eksempler å dra. Crysis 2 var det eg er bekjent ein mager konsollport, og Bulletstorm var veldig problematisk å hamle med i følge TotalBiscuit spesielt, som henvendte eit brev han fekk.

 

Det er mange spill som gjør det jævlig på PC fordi det er jævlig dårlig for PC ved enden av visa.

 

Så langt det angår "seriøse gamere" så har jo artikkelen gitt ein rimelig klinkende klar definisjon på kva dei meiner i denne sammenhengen: Nokon som senker veil 1000 dollar i maskina si. I denne sammenhengen blir seriøst brukt i banen av "dedikert stor investering"

 

Ein slik definisjon er bare for å beskrive ein demografi, ikkje nødvendigvis hinte til at dei meiner spillere må synke masse penger i pcen sin.

Endret av Drunkenvalley
Lenke til kommentar

Så du mener at spillopplevelser defineres av grafikken? Synd, du går glipp av fantastiske spillopplevelser som red dead og uncharted.

Red Dead Redemption kunne vært et fantastisk spill styrt med mus og tastatur...

 

+1

 

Enig her. Tenk deg Uncharted på PC med rå grafikk, det hadde vært naijs :p

Lenke til kommentar
Se på crysis 2, det solgte skuffende lite på pc pga. ting som piratkopiering. Samme med bulletstorm.

 

Hvorfor tror du Crysis 1 + Warhead har solgt like mye på kun PC som Crysis 2 på alle platformer? Fordi det er mye dårligere kanskje?

Kanskje feil eksempel crysis 3, men det fikk da god kritikk.

 

Poenget mitt var at AAA spill, som virkelig kan ta nytten av pc`ens muligheter er ofte porter av konsollspill og lider under dette. BF3 var et eksempel som brøt ut av denne sirkelen, får håpe det fortsetter.

 

pføy. BF3 lider også av at det i stor grad er tilpasset konsoll. Kanskje ikke på den tekniske siden, men user interface? oh please...

Lenke til kommentar

Stasjonære maskiner vil alltid yte bedre enn tablets og dritt. Nettbrett, konsoller osv, er helt greit. De er brukvennlige og billige, men for meg er det ikke slik at jeg bare må spille, uansett om det er Farmville eller BF3. Det er heller opplevelsen ved å virkelig føle at kulene flyr forbi deg, at sydhavsøya føles ekte osv. Det vil nettbrett, ultrabooks/netbooks osv alltid ligge langt bak på, og da er det ikke interessant for meg, selv om jeg må bruke litt ekstra for å få x10 ytelse og derav opplevelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dumme analytikere...Hvorfor skulle den stasjonere PC pensjonere seg når det ikke har kommet noe som er bedre?

 

tja, vet ikke om de er så dumme. Selv tror jeg PC som formfaktor har en laber fremtid. Dette fordi ytelsen blir et mindre problem for hver generasjon hardware som lanseres, og som kjent er kostnaden på elektronikk sterkt koblet til volum.

 

Det er begrenset hvor stor detaljering vi kan nytte oss av og ettersom flere og flere nøyer seg med billigere alternativer så vil kostnaden for de få som skal ha det ypperste etterhvert bli uakseptabel med mindre du lever av å se på at olje du eier flyter forbi.

 

Jeg er rimelig sikker på at konseptet med mus og fullstørrelse skjerm og tastatur vil leve veldig lenge. Jeg kan i alle fall ikke se for meg en realistisk erstatning. Maskinvaren som driver det vil imidlertid endre seg drastisk. Både økonomiske og ytelses faktorer tilsier at fremtiden ligger i SoC design. I ytterste konsekvens en chip med alt; CPU, RAM, GPU, SSD og I/O alt på en chip. Så kan en jo legge den i ei stor skoeske og kalle det en PC. :)

Lenke til kommentar
Se på crysis 2, det solgte skuffende lite på pc pga. ting som piratkopiering. Samme med bulletstorm.

 

Hvorfor tror du Crysis 1 + Warhead har solgt like mye på kun PC som Crysis 2 på alle platformer? Fordi det er mye dårligere kanskje?

Kanskje feil eksempel crysis 3, men det fikk da god kritikk.

 

Poenget mitt var at AAA spill, som virkelig kan ta nytten av pc`ens muligheter er ofte porter av konsollspill og lider under dette. BF3 var et eksempel som brøt ut av denne sirkelen, får håpe det fortsetter.

 

pføy. BF3 lider også av at det i stor grad er tilpasset konsoll. Kanskje ikke på den tekniske siden, men user interface? oh please...

 

User interface? Hva er galt med den. Personlig synes jeg alt fungerer topp.

Lenke til kommentar
...Samme med folk som elsker musikk, men hører den på billige desktop høyttalere. De trenger ikke hi-fi for å få en enda større opplevelse av musikken.

Hadde de hørt forskjellen bare én gang er jeg overbevist om at de hadde lytta på noe annet. Spiller kanskje ingen rolle med dårlige produksjoner som Rihanna og Justin Bieber, men å lytte til Earth, Wind & Fire på gode høyttalere eller et godt sett hodetelefoner gir faktisk en HELT annen opplevelse. Blir litt som at det er unødvendig med full HD-skjerm til et spill som leverer 640*480, mens forskjellen er gedigen med rett utgangspunkt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Se på crysis 2, det solgte skuffende lite på pc pga. ting som piratkopiering. Samme med bulletstorm.

 

Hvorfor tror du Crysis 1 + Warhead har solgt like mye på kun PC som Crysis 2 på alle platformer? Fordi det er mye dårligere kanskje?

Kanskje feil eksempel crysis 3, men det fikk da god kritikk.

 

Poenget mitt var at AAA spill, som virkelig kan ta nytten av pc`ens muligheter er ofte porter av konsollspill og lider under dette. BF3 var et eksempel som brøt ut av denne sirkelen, får håpe det fortsetter.

 

pføy. BF3 lider også av at det i stor grad er tilpasset konsoll. Kanskje ikke på den tekniske siden, men user interface? oh please...

 

User interface? Hva er galt med den. Personlig synes jeg alt fungerer topp.

 

Dårlig bruk av plass. Kan ikke trykke på map for å velge spawn punkt, knotet valg av customize options e.t.c.

 

For community forslag på hvordan de BURDE ha gjort det, se bl.a. her:

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1447912-ideal-customization-squad-menu-photoshop-mock-uo.html

 

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1453331-redo-map-loading-screen-pics-inside.html

 

det er 10 ganger bedre enn det DICE har kokt sammen (for å gjøre det konsollvennlig)...

 

Og det værste er at de UIene som blir foreslått også hadde fungert helt fint på consoles...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Personlige preferanser er noe alle har og uansett å mye en vil ha "rett" i noe så er det alltid noen med andre preferanser og smak en seg selv.

Enkelte ting er uansett fakta - da hjelper det fint lite hva noen føler eller mener.

-Konsollkontrollere er fullstendig underlegent PC i FPS

-Konsollkontrollere er fullstendig underlegent PC i RTS

-Konsollkontrollere er fullstendig underlegent PC i XXXYYY

-Grafikken på konsoll er fllstendig underlegen en mid-range PC. (Men her ER det selvfølgelig riktig at det er individuelt hva dette betyr. Både Bioshock og Heavy Rain er f.eks. nydelige spill på PS3, jeg "trenger" ikke mer enn det.)

-Om du liker Justin Bieber mangler du enhver form for kritisk musikksans, og får tre års karantene på å uttale deg om musikk.

 

Sånne ting er rett og slett fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå må det sies at det er vanskelig å si at grafikken er underlegen ofte i det siste, ettersom spill i nyere tid gjør mykje rart som jukser inn "god" grafikk. F.eks er Skyrim tilnærmet identisk same kva platform du spiller på, skjønt eg tør påstå at PC har ein mykje bedre platform for spillet generelt pga mod-support.

Lenke til kommentar

Nå må det sies at det er vanskelig å si at grafikken er underlegen ofte i det siste, ettersom spill i nyere tid gjør mykje rart som jukser inn "god" grafikk. F.eks er Skyrim tilnærmet identisk same kva platform du spiller på, skjønt eg tør påstå at PC har ein mykje bedre platform for spillet generelt pga mod-support.

 

Enig, men det er faktisk en stor forskjell mellom pc,xbox og ps3 når det gjelder Skyrim. Synes jeg iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...