Gå til innhold

Datautstyr for spillere tar helt av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlige preferanser er noe alle har og uansett å mye en vil ha "rett" i noe så er det alltid noen med andre preferanser og smak en seg selv.

Enkelte ting er uansett fakta - da hjelper det fint lite hva noen føler eller mener.

-Konsollkontrollere er fullstendig underlegent PC i FPS

-Konsollkontrollere er fullstendig underlegent PC i RTS

-Konsollkontrollere er fullstendig underlegent PC i XXXYYY

-Grafikken på konsoll er fllstendig underlegen en mid-range PC. (Men her ER det selvfølgelig riktig at det er individuelt hva dette betyr. Både Bioshock og Heavy Rain er f.eks. nydelige spill på PS3, jeg "trenger" ikke mer enn det.)

-Om du liker Justin Bieber mangler du enhver form for kritisk musikksans, og får tre års karantene på å uttale deg om musikk.

 

Sånne ting er rett og slett fakta.

 

Vel jeg har sett folk som har spilt diverse online fps spill med kontrollere som gjør ting jeg ikke trodde var mulig uten mus & tastatur så jeg er ikke helt enig der slik. Det krever nok noe mer trening å bli skikkelig god i et fps med en kontroller vil jeg tro.

 

RTS spill er jo mye enklere med mus & tastatur, der er nok alle enige.

 

Grafikk er jo best på pc, det er det er ikke en diskusjon engang. Men om en synes grafikk er viktigere en gode spill opplevelser så går en klipp at noe av det beste som er kommet av spill uansett plattform på mange år. Og det er jo bare trist da...

Lenke til kommentar

Problemet med FPS på konsoll er at det er aktivert aim assist. Når spillet gjør halvparten av jobben for deg så blir det aldri bra. derfor er FPS på PC best. Fordi det gir best representasjon av SPILLERENS prestasjoner, ikke den innebygde autoaimen.

Lenke til kommentar

Problemet med FPS på konsoll er at det er aktivert aim assist. Når spillet gjør halvparten av jobben for deg så blir det aldri bra. derfor er FPS på PC best. Fordi det gir best representasjon av SPILLERENS prestasjoner, ikke den innebygde autoaimen.

 

Dette er faktisk mulig å deaktivere i mange spill, men det gjør de fleste spill direkte uspillbare. Så da er jo litt av poenget borte egentlig.

Lenke til kommentar

Flere spillere blir eldre, og tjener penger som de selvfølgelig bruker på hobbyen sin :) Samt at det skader jo ikke med BitCoin hysteriet som gjør at skjermkort betaler seg selv i løpet av et år (som tilfeldigvis er samme release syklus som AMD har). Hurra for gratis 6970 og 7970. Pengene gikk til U2711...

Lenke til kommentar

Problemet med FPS på konsoll er at det er aktivert aim assist. Når spillet gjør halvparten av jobben for deg så blir det aldri bra. derfor er FPS på PC best. Fordi det gir best representasjon av SPILLERENS prestasjoner, ikke den innebygde autoaimen.

 

Dette er faktisk mulig å deaktivere i mange spill, men det gjør de fleste spill direkte uspillbare. Så da er jo litt av poenget borte egentlig.

 

Ja, og hvorfor er spillene uspillbare med den av?

Lenke til kommentar

Flere spillere blir eldre, og tjener penger som de selvfølgelig bruker på hobbyen sin :) Samt at det skader jo ikke med BitCoin hysteriet som gjør at skjermkort betaler seg selv i løpet av et år (som tilfeldigvis er samme release syklus som AMD har). Hurra for gratis 6970 og 7970. Pengene gikk til U2711...

How??

Lenke til kommentar

Personlige preferanser er noe alle har og uansett å mye en vil ha "rett" i noe så er det alltid noen med andre preferanser og smak en seg selv.

Enkelte ting er uansett fakta - da hjelper det fint lite hva noen føler eller mener.

-Konsollkontrollere er fullstendig underlegent PC i FPS

-Konsollkontrollere er fullstendig underlegent PC i RTS

-Konsollkontrollere er fullstendig underlegent PC i XXXYYY

-Grafikken på konsoll er fllstendig underlegen en mid-range PC. (Men her ER det selvfølgelig riktig at det er individuelt hva dette betyr. Både Bioshock og Heavy Rain er f.eks. nydelige spill på PS3, jeg "trenger" ikke mer enn det.)

-Om du liker Justin Bieber mangler du enhver form for kritisk musikksans, og får tre års karantene på å uttale deg om musikk.

 

Sånne ting er rett og slett fakta.

 

Vel jeg har sett folk som har spilt diverse online fps spill med kontrollere som gjør ting jeg ikke trodde var mulig uten mus & tastatur så jeg er ikke helt enig der slik. Det krever nok noe mer trening å bli skikkelig god i et fps med en kontroller vil jeg tro.

 

De få gangene noen har prøvd kontroller vs mus og tast, så er det voldtekt hver gang, så det er ikke så mye å være uenig i. Om man nerfer spillet hardt, som med shadowrun eller hva det het, så kan man få relativt jevne forhold.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å sammenligne en som spiller mus+tast vs kontroller blir slakt uansett. Man må se på om spillet fungere hvis alle bruker kontrollere vs om alle bruker mus. Og tro det eller ei, FPS spill på konsoller der alle bruker håndkontroller funker fint. HVIS man har på aim assist.

 

Hvis man ikke har aimassist så blir det , som San22_ i alle fall sier uspillelig. Og da kan man diskutere om FPS funker på konsoller. For om spillet må jukse for deg for at det skal være spillbart, ja da er det ett problem med spilltypen på kontrolltypen.... Skillelig konkurranse vil man aldri få i alle fall. Ikke når en viss andel av "skillen" til spilleren er basert på hjelp fra konsollen.

Lenke til kommentar

Problemet med FPS på konsoll er at det er aktivert aim assist. Når spillet gjør halvparten av jobben for deg så blir det aldri bra. derfor er FPS på PC best. Fordi det gir best representasjon av SPILLERENS prestasjoner, ikke den innebygde autoaimen.

 

Dette er faktisk mulig å deaktivere i mange spill, men det gjør de fleste spill direkte uspillbare. Så da er jo litt av poenget borte egentlig.

 

Ja, og hvorfor er spillene uspillbare med den av?

 

Uspillbart var litt å ti i, men problemet oppstår i mange fps pga kontrollene. Altså klarer man ikke å være like presis med en kontroll kontra en gamermus og gamertastatur. Klart at dette er en vane sak, men mye vanskeligere blir det. Det er tross alt en grunn til at auto aim er til stede :)

Lenke til kommentar

Å sammenligne en som spiller mus+tast vs kontroller blir slakt uansett. Man må se på om spillet fungere hvis alle bruker kontrollere vs om alle bruker mus. Og tro det eller ei, FPS spill på konsoller der alle bruker håndkontroller funker fint. HVIS man har på aim assist.

 

Hvis man ikke har aimassist så blir det , som San22_ i alle fall sier uspillelig. Og da kan man diskutere om FPS funker på konsoller. For om spillet må jukse for deg for at det skal være spillbart, ja da er det ett problem med spilltypen på kontrolltypen.... Skillelig konkurranse vil man aldri få i alle fall. Ikke når en viss andel av "skillen" til spilleren er basert på hjelp fra konsollen.

 

Ingen sier at fps spill ikke fungere på konsoller, men heller at det er mer "gøy" på pc. Du har i det minste mer kontroll via mus og tastatur enn det du har på en kontroll, noe som jeg personlig setter mer pris på.

Lenke til kommentar

Men hvorfor har ikke det skjedd allerede? Jeg mener, pc har vært overlegen konsoll i tiår, hvorfor skulle det skje fremover?

 

Penger min venn, PENGER :)

 

Hadde for eksempel Uncharted også vært tilgjengelig på pc hadde det solgt bedre. Mer salg = mer penger.

Så enkelt er det. Det er flere fordeler for spillutviklere å utvikle spill til pc kontra konsoller, men det orker jeg ikke å begynne å forklare her :)

 

Hvis man kun har budsjett til å utvikle til kun en plattform derimot, vil nok mange foretrekke konsoll på AAA spill. Se på crysis 2, det solgte skuffende lite på pc pga. ting som piratkopiering. Samme med bulletstorm.

For min del droppet jeg disse to pga deres DRM. GFWL og Securerom. To DRM so gjør at jeg alltid dropper spill som har dem når jeg vet om dem. Samme gjelder Origin forresten pga all Dataminingen dens.

Lenke til kommentar

Men hvorfor har ikke det skjedd allerede? Jeg mener, pc har vært overlegen konsoll i tiår, hvorfor skulle det skje fremover?

 

Penger min venn, PENGER :)

 

Hadde for eksempel Uncharted også vært tilgjengelig på pc hadde det solgt bedre. Mer salg = mer penger.

Så enkelt er det. Det er flere fordeler for spillutviklere å utvikle spill til pc kontra konsoller, men det orker jeg ikke å begynne å forklare her :)

 

Hvis man kun har budsjett til å utvikle til kun en plattform derimot, vil nok mange foretrekke konsoll på AAA spill. Se på crysis 2, det solgte skuffende lite på pc pga. ting som piratkopiering. Samme med bulletstorm.

For min del droppet jeg disse to pga deres DRM. GFWL og Securerom. To DRM so gjør at jeg alltid dropper spill som har dem når jeg vet om dem. Samme gjelder Origin forresten pga all Dataminingen dens.

 

Origin = Greit nok...

 

BF3 og Origin = FAIL

Lenke til kommentar

Bulletstorm var det heller ingen demo til på release. Original, ny IP, ingen demo? Forventer de at vi skal kjøpe spillet på god tro? Nei takk.

 

At det kom demo på det til PS3 og Xbox men ikke PC gjør ikke saken bedre.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det er mange grunner til at spilling er best på PC, og det kommer faktisk ikke til å forandre seg i forutseelig fremtid.

 

*PC'en vil alltid være råest fordi det ikke slippes èn variant av PC'en hvert tiende år, men nye PC'er hele tiden.

*PC'en er uendelig fleksibel.

*Man trenger ikke kjøpe lisens for å lage spill til PC.

*Man kan publisere spill på PC uten utgiver - kun over nett, og betale en liten bit til f.eks Steam istedet for en stor bit til drittsekker som EA eller Ubisoft.

 

De mest grafiske, kompliserte, moderne, utfordrende, fleksible, åpne, spennende, annerledes, og indie- spillene vil derfor alltid finnes på PC.

Lenke til kommentar

Bulletstorm var det heller ingen demo til på release. Original, ny IP, ingen demo? Forventer de at vi skal kjøpe spillet på god tro? Nei takk.

 

At det kom demo på det til PS3 og Xbox men ikke PC gjør ikke saken bedre.

 

Like greit da spillet sugde :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...