Gå til innhold

Datautstyr for spillere tar helt av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dumme analytikere...Hvorfor den stasjonere PC pensjonere seg når det ikke har kommet noe som er bedre?

 

det er mer en ytelse som spiller inn når de spår døden for PCer..

 

det er en grund til at ikke alle kjører rundt i store biler med ferrari ytelse. (heller kjører 1,9tdi i en liten stasjonsvogn)

 

Men så lenge prisene holdes nede på datakomponenter.. og ytelsen er så høy og fin som den er.. vil nok datamaskinene vare en del år til..

(men bare så lenge det er økonomisk riktig og eie datamaskiner fremfor en tablet.)

 

Men vi sparer miljøet for mye forurensning ettersom vi som bygger våre egene maskiner, og bytter bare ut komponenter som trengs, (ikke ny maskin hver gang)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet er hvor mye oppgangen i PC gaming beror på at dagens konsoller er ~7 år gamle nå? Tipper vi ser en nedgang i pengebruken igjen når next gen konsoller kommer på markedet også.

 

Når det er sagt. PC gaming har fått sin død spåd før, av folk som ikke vet bedre...

Lenke til kommentar

Forståelig dette. Har jo aldri vært tvil om at seriøse gamere spiller på PC og er villig til å bruke penger på en spillopplevelse som konsollspillere bare kan drømme om.

Så du mener at spillopplevelser defineres av grafikken? Synd, du går glipp av fantastiske spillopplevelser som red dead og uncharted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forståelig dette. Har jo aldri vært tvil om at seriøse gamere spiller på PC og er villig til å bruke penger på en spillopplevelse som konsollspillere bare kan drømme om.

Så du mener at spillopplevelser defineres av grafikken? Synd, du går glipp av fantastiske spillopplevelser som red dead og uncharted.

 

Defineres alene? Nei, men har en relativt vesentlig innvirkning? Ja, definitivt. Alle gode spill rekker man ikke uansett, så blir det en vurderingssak om man orker en hel plattform til for de ekslusivene enn ikke får på de plattformene man har allerede.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forståelig dette. Har jo aldri vært tvil om at seriøse gamere spiller på PC og er villig til å bruke penger på en spillopplevelse som konsollspillere bare kan drømme om.

Så du mener at spillopplevelser defineres av grafikken? Synd, du går glipp av fantastiske spillopplevelser som red dead og uncharted.

 

For en tåpelig "fanboy"-kommentar - du setter kommentaren hans på spissen. Han mener ikke at grafikk og utseende er alt, men han mener det spiller en rolle i brukeropplevelsen. Dessuten vender du deg direkte til han ved å si "du går glipp av" mens han snakker generelt.

 

Om du bare spiller på konsoll går du glipp av en god del spill du også, og dersom du skulle hatt alle plattformene fordi det finnes èn eller to gode titler til det hadde det blitt dyrt i lengden

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forståelig dette. Har jo aldri vært tvil om at seriøse gamere spiller på PC og er villig til å bruke penger på en spillopplevelse som konsollspillere bare kan drømme om.

Så du mener at spillopplevelser defineres av grafikken? Synd, du går glipp av fantastiske spillopplevelser som red dead og uncharted.

 

Defineres alene? Nei, men har en relativt vesentlig innvirkning? Ja, definitivt. Alle gode spill rekker man ikke uansett, så blir det en vurderingssak om man orker en hel plattform til for de ekslusivene enn ikke får på de plattformene man har allerede.

 

AtW

Relativt vesentlig innvirkning hvis man synes grafikk er viktig for opplevelsen; ja. Jeg kjenner mange som ikke bryr seg om å se film i HD eller som DVD rip, rett og slett fordi de mener at så lenge de får med seg innholdet er ikke kvaliteten viktig for opplevelsen. For meg er HD viktig, men jeg innser at andre kan få samme nytte av SD.

 

Samme med folk som elsker musikk, men hører den på billige desktop høyttalere. De trenger ikke hi-fi for å få en enda større opplevelse av musikken.

 

For min del har ikke spillopplevelsen noe vesentlig å si på grafikken, spiller skytespill og strategispill på lavest grafikk alltid, for å få raskest FPS.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Forståelig dette. Har jo aldri vært tvil om at seriøse gamere spiller på PC og er villig til å bruke penger på en spillopplevelse som konsollspillere bare kan drømme om.

Så du mener at spillopplevelser defineres av grafikken? Synd, du går glipp av fantastiske spillopplevelser som red dead og uncharted.

 

For en tåpelig "fanboy"-kommentar - du setter kommentaren hans på spissen. Han mener ikke at grafikk og utseende er alt, men han mener det spiller en rolle i brukeropplevelsen. Dessuten vender du deg direkte til han ved å si "du går glipp av" mens han snakker generelt.

 

Om du bare spiller på konsoll går du glipp av en god del spill du også, og dersom du skulle hatt alle plattformene fordi det finnes èn eller to gode titler til det hadde det blitt dyrt i lengden

Fanboy? Meg? Du ser at han skriver at "seriøse" gamere spiller på pc, som om det er et krav for å være seriøs gamer.Og jeg holder meg nøytral i saken om pc mot konsoll, spiller mest pc selv, men mener ikke grafikken er så vesentlig at den utgjør en utrolig viktig del av spillopplevelsen som gjør at konsollspillere ikke får like nytte ut av spillene sine. For noen er grafikk viktig, for andre betyr det ingenting. Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Tipper vi ser en nedgang i pengebruken igjen når next gen konsoller kommer på markedet også.

Konsollene dør antagelig før PC'en, det er ikke lenge før mobiler (inkl nettbrett) kan gi opplevelser på linje med "konsoll nivået".

Så du mener at spillopplevelser defineres av grafikken? Synd, du går glipp av fantastiske spillopplevelser som red dead og uncharted.

Ganske mye annet enn bare grafikken som kan gi en bedre opplevelse på PC, f.eks;

  • Lastetider (SSD/RAID etc)
  • Mange skjermer.
  • Bredere utvalg i inn-enheter.
  • Generell prosesserings hastighet (flyt).
  • Tweaking/oppgraderings muligheter samt 3'parts add-ons.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Forståelig dette. Har jo aldri vært tvil om at seriøse gamere spiller på PC og er villig til å bruke penger på en spillopplevelse som konsollspillere bare kan drømme om.
Så du mener at spillopplevelser defineres av grafikken? Synd, du går glipp av fantastiske spillopplevelser som red dead og uncharted.

 

Hva mener du med dette? Både Red dead og Uncharted er spill som leverer god grafikk...."The joke is on you"....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tipper vi ser en nedgang i pengebruken igjen når next gen konsoller kommer på markedet også.

Konsollene dør antagelig før PC'en, det er ikke lenge før mobiler (inkl nettbrett) kan gi opplevelser på linje med "konsoll nivået".

Så du mener at spillopplevelser defineres av grafikken? Synd, du går glipp av fantastiske spillopplevelser som red dead og uncharted.

Ganske mye annet enn bare grafikken som kan gi en bedre opplevelse på PC, f.eks;

  • Lastetider (SSD/RAID etc)
  • Mange skjermer.
  • Bredere utvalg i inn-enheter.
  • Generell prosesserings hastighet (flyt).
  • Tweaking/oppgraderings muligheter samt 3'parts add-ons.

Helt enig. Men det var jo ikke det vi diskuterte heller. Bare fordi jeg ytret at grafikk ikke er så ekstremt viktig for alle, virker det som om folk tror jeg har tatt et standpunkt mot pc. Spiller begge jeg.

 

Forståelig dette. Har jo aldri vært tvil om at seriøse gamere spiller på PC og er villig til å bruke penger på en spillopplevelse som konsollspillere bare kan drømme om.
Så du mener at spillopplevelser defineres av grafikken? Synd, du går glipp av fantastiske spillopplevelser som red dead og uncharted.

 

Hva mener du med dette? Både Red dead og Uncharted er spill som leverer god grafikk...."The joke is on you"....

Helt enig, men visse pc gamere mener at kun pc leverer gode nok grafikkopplevelser ;) Hvis man limiterer seg til pc kun fordi "der er det best grafikk" vil jeg påstå man kan gå glipp av noe, som de eksemplene jeg nevnte.

Endret av Cuz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...