Gå til innhold

Datautstyr for spillere tar helt av


Anbefalte innlegg

Problemet med FPS på konsoll er at det er aktivert aim assist. Når spillet gjør halvparten av jobben for deg så blir det aldri bra. derfor er FPS på PC best. Fordi det gir best representasjon av SPILLERENS prestasjoner, ikke den innebygde autoaimen.

En kontroller er ikke like god som en mus til raskt å peke på en pixel og klikke. Derfor auto aim, legg merke til at det kun er denne pek og klikk funksjonen som blir påvirket. Ikke andre ferdigheter i spillet.

 

Ja det kan være nytting. Gatling laser i Fallout 3 mot fiender langt unna om du hadde høy skill var merkelig pga auto aim, strålen hoppet fra fiende til fiende ettersom de falt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nettopp det jeg sier. Konsoller er underlegne PCer til FPS fordi kontrolleren er unøyaktig nok til å kreve aimassist for at spillet skal være spillenes.

 

I single player som Fallout 3 derimot er det likegyldig om det er autoaim eller ei fordi det er deg mot spillet, ikke deg mot andre spillere...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det er nettopp det jeg sier. Konsoller er underlegne PCer til FPS fordi kontrolleren er unøyaktig nok til å kreve aimassist for at spillet skal være spillenes.

 

I single player som Fallout 3 derimot er det likegyldig om det er autoaim eller ei fordi det er deg mot spillet, ikke deg mot andre spillere...

 

Likegyldig er det jo ikke, det endrer jo spillopplevelsen.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Forståelig dette. Har jo aldri vært tvil om at seriøse gamere spiller på PC og er villig til å bruke penger på en spillopplevelse som konsollspillere bare kan drømme om.

 

Det å være seriøs gamer og pengesterk er to forskjellige ting. De mest proffe CS og Quake spillerene jeg har kjent har som regel kjørt på særdeles lav grafikk når de spiller. Mulig det har endret seg over årene ettersom HW har blitt bedre, men har en følelse av at det bare er de halvseriøse som kjører med dyr HW og full grafikk. Dette er ikke nødvendigvis de som spiller i noe klansystem.

 

Nei, på ingen måte. Folk kjøper HW etter interesser, prioriteringer, bruksområder, Behov (forskjellige meninger om dette) og sist, men ikke minst: størrelsen på lommeboken.

 

Man må ikke ha en pc til 10K for å kalle seg en gamer, en gamer er en gamer. Selv sitter jeg med pc komponenter i en "høy" prisklasse, spiller også en god del, men jeg ser ikke på meg selv som en gamer, heller mer en person som har interesse for pc-produkter. Vi er alle forskjellige med forskjellig HW, interesse og intelligens, det er det fine med pc-samfunnet :p

 

Så dere som sitter med en konsoll, kom til "the dark side". When you go PC you never go back :p

 

Selv har jeg kun eid en gammel X-box, men jeg mener likevel at enkelte spill passer best på konsoll. Et eksempel er Fifa. Styre Fifa på med tastatur vs en PS3 håndkontroller = game over.

Nå finnes det sikkert håndkontrollere til pc også, men det derimot er noe de færreste har. Alle FPS spill passer derimot best på pc.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt det, men hva vet vel jeg som sitter med en Logitech kontroller? Min mening er noe av det følgende:

-Gamecube sin controller er noe av det beste, men den sliter litt med knappene samt at 3rd party kontrollere ofte fusker på styreknappene.

-Den orginale xbox kontrollen hadde geniale joystikker som fungerte helt perfekt. Det var presist og hadde perfekt mostand. Skulderknappene var greie nok, men har ikke brukt dpaden på den...

-Playstation sin kontroller har noe gode styreknapper, men er ikke helt i mål. Skulderknappene trenger en liten forbedring, og joystikkene er virkelig dårlig til hva som helst annet enn å peke i retninger. Litt av probleme kunne ha blitt fikset om utforming rundt hadde vært et octagon, men hovedproblemet er at spakene er alt for upresise. PS3en har enda løsere spaker, og det er veldig synd at de ikke slapp ut boomerangmodellen ut.

-Skulle ha likt å prøvd Sega Genesis/Saturn sine kontrollere, bare for å se hvor elevert dpaden er.

-Alt for lenge siden jeg har rørt N64 kontrolleren, men mener å huske at Z-knappen var genial

-Wiimoten...veldig presis på peking i hvertfall. Kvaliteten på styreknappene er ikke helt i mål, men mesten. Ganske grei. Nunchucken lider av en dårlig C knapp, men Z-knappen er veldig god. Nuncucken sin styrespake er på nivå med playstation sin i følsomhet, men octagonet fikset litt av problemet samt at toppen er bedre utformet. Maksvinkelen fikser også litt av problemet

-Logitech gamepad..... dpaden er alt for elevert, styrespakene mangler motstand og går alt for langt ut samt at de sitter i 4firkanter i stede for rundinger, men skulderknappene er nesten i mål. Samt at du må ha et program som lurer spillene til å tro at du sitter med en 360kontroller for å få tilgang til f.eks rumble.

Lenke til kommentar

Forståelig dette. Har jo aldri vært tvil om at seriøse gamere spiller på PC og er villig til å bruke penger på en spillopplevelse som konsollspillere bare kan drømme om.

 

Det å være seriøs gamer og pengesterk er to forskjellige ting. De mest proffe CS og Quake spillerene jeg har kjent har som regel kjørt på særdeles lav grafikk når de spiller. Mulig det har endret seg over årene ettersom HW har blitt bedre, men har en følelse av at det bare er de halvseriøse som kjører med dyr HW og full grafikk. Dette er ikke nødvendigvis de som spiller i noe klansystem.

 

Nei, på ingen måte. Folk kjøper HW etter interesser, prioriteringer, bruksområder, Behov (forskjellige meninger om dette) og sist, men ikke minst: størrelsen på lommeboken.

 

Man må ikke ha en pc til 10K for å kalle seg en gamer, en gamer er en gamer. Selv sitter jeg med pc komponenter i en "høy" prisklasse, spiller også en god del, men jeg ser ikke på meg selv som en gamer, heller mer en person som har interesse for pc-produkter. Vi er alle forskjellige med forskjellig HW, interesse og intelligens, det er det fine med pc-samfunnet :p

 

Så dere som sitter med en konsoll, kom til "the dark side". When you go PC you never go back :p

 

Selv har jeg kun eid en gammel X-box, men jeg mener likevel at enkelte spill passer best på konsoll. Et eksempel er Fifa. Styre Fifa på med tastatur vs en PS3 håndkontroller = game over.

Nå finnes det sikkert håndkontrollere til pc også, men det derimot er noe de færreste har. Alle FPS spill passer derimot best på pc.

 

Jeg digger Fifa, har selv Fifa 11 og 12 og spiller dette mer enn noe annet på pc. Bruker riktig nok en trådløs Xbox 360 kontroll til dette. Nå vet jeg ikke hvordan Fifa spillene ser ut på konsoller, men på pc med max grafikk er det NYDELIG!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...