Gå til innhold

Har jeg blitt hacket? Finner navnet mitt på forskjellige blogger.


Anbefalte innlegg

Hei. Heromdagen hadde jeg lite å gjøre, bestemte meg for å google navnet mitt bare for morro skyld. Ble overrasket av resultatet...

 

Noen kommenterer på blogger med mitt navn. Kjenner ikke engang personene på de ulike bloggene, så jeg har ikke glemt at jeg har kommentert dem. + at det ikke er min skrivemåte.

 

Dette sto på bloggen til ei for meg helt ukjent jente, men kommentaren er skrevet i mitt navn. Og det finnes bare 1 person i Norge som heter det samme som meg.

 

 

På en av kommentarene har personen skrevet sitt telefonnummer, men det er ikke et nummer jeg kjenner igjen. Finner det ikke på 1881 heller. Noen som vet hvor jeg kan finne et nummer som verken finnes på 1881 eller Gule Sider? Vil kontakte personen som skriver å si at han/hun kommenterer i mitt navn.

 

Misstenker at jeg kan være innlogget på noens datamaskin, uten at den personen vet om at han eller hun skriver i kommentarer i mitt navn...Men tror ikke det er årsaken heller.

 

Hva bør jeg gjøre?

Endret av MakaroniGryte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig noen har samme navn som deg?

 

Som jeg skrev i trådstarten, det er ikke mulig. Jeg er den eneste personen i Norge som har dette navnet.

Hvordan vet du det?

 

Det vet jeg, så ikke spør mer om det. Denne tråden skal ikke gå ut på å diskutere om noen annen har likens navn. Finnes bare 7 stykker i Norge med samme etternavn som meg (de fleste er slekt) og ingen med samme fornavn som meg.

Endret av MakaroniGryte
Lenke til kommentar

Hørtes heller ut som om du har logget inn et sted, og personen som kommenterer har tatt det som en selvfølge at de er logget inn som seg selv? - Tenker dette siden det er snakk om seriøse innlegg.

 

Kan jo være en idé å bytte passord?

 

Har tenkt på det, ja. Men jeg aner ikke hvem det kan være, og ikke hvor jeg er innlogget heller. Så det kan bli litt vanskelig å bytte passord.

Personen som skriver har jo ved 1 tilfelle skrevet sitt telefonnummer også, men numret er tydeligvis anonymt.

 

Personen har kommentert i mitt navn helt tilbake til år 2010 eller lengre.

 

Edit: Nå fant jeg enda en kommentar fra 2010, og den er skrevet på bloggen til en person som jeg faktiskt kjenner...Ikke skrevet av meg.

Endret av MakaroniGryte
Lenke til kommentar

Fant enda en, som er skrevet ganske nylig. Imorgen må jeg ta kontakt med personen. Dersom noen som kjenner meg ser kommentarene tror de vel at jeg har blitt helt kokko... :dontgetit:

 

Kan også være slik at noen har det jævlig morro med navnet mitt. For i kommentarsfeltet så må man fylle i både navn og e-postadresse. Antar at man kan skrive hvilket navn som helst, og samme med e-postadresse. Det er også ei " Husk meg ?"-rute man kan krysse i.

 

Det er på ei blogg-side og hva jeg vet så er jeg ikke medlem. Kan ikke huske at jeg har laget en bruker der.

 

Men "jeg" kan jo også være innlogget slik at navnet mitt kommer automatiskt. Men uansett skal jeg kontakte personen imorgen, så det er egentlig ikke så mye å spekulere i.

Endret av MakaroniGryte
Lenke til kommentar

Den bloggen er jo ikke en pålogget tjeneste. Du kan skrive hva som helst i feltet "Navn".

Noen har av en eller annen grunn skrevet navnet ditt.

Men de har ikke logget på noen konto, såvidt jeg ser.

 

 

PS:

Det er ikke sikker at personen som bruker ditt navn bruker sitt eget nummer.

Kan hende eieren av nummeret er en pizzasjappe i Gjøvik, og vet like lite om dette som du gjør.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den bloggen er jo ikke en pålogget tjeneste. Du kan skrive hva som helst i feltet "Navn".

Noen har av en eller annen grunn skrevet navnet ditt.

Men de har ikke logget på noen konto, såvidt jeg ser.

 

 

PS:

Det er ikke sikker at personen som bruker ditt navn bruker sitt eget nummer.

Kan hende eieren av nummeret er en pizzasjappe i Gjøvik, og vet like lite om dette som du gjør.

 

Tror ikke det. Ringte nettopp fra skjult nummer til nummeret i kommentaren. Jeg sa ikke et ord, men stemmen til personen i andre enden hørtes veldig kjent ut. Så jeg er 99% sikker på hvem det er.

 

I morgen skal jeg ringde å snakke med han, eller sende ei melding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...