Gå til innhold

Person of Interest, alle sesonger (Amerikansk sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Der forsvant

Kara og Snow

, det var synd. To veldig spennende karakterer, skulle ønske de hadde gjort mer ut av dem. Meeen, manusforfatterene har vel mer snax på lager.

Lenke til kommentar

Alt i alt en interessant episode, synes måten Kara døde på var litt antiklimatisk. Forventen nesten mer av henne, men ser skuespilleren (Annie Parisse) har fått en rolle i the Following. Det har mest sannsynligvis påvirket historieutviklingen. Snow, derimot, synes jeg fikk en verdig slutt. Selv om han virket som en badguy, så har han vist seg å ha noe godt igjen i seg. Han kunne ha gått for hevn og drept Reese, for så å drepe Kara... men det gjorde han ikke. Velger å tro at Snow innså at John kunne bidra med noe godt til verden, samtidig som Kara var en psykopat som måtte tas ut fot alles beste.

 

Denne episoden fungerte best som en gamechanger, der de fleste røde trådene til Reese ser ut til å ha blitt nøstet opp i. Derimot, så liker jeg at Finch også har havnet opp i hele CIA-buisnessen. Den nye karakteren, spilt av onkelen til Nolan-brødrene virker spennende... samtidig som både Root, Elias og HR har sitt å bidra med i serien. Det er nå fem måneder til et-eller-annet vil skje, og personlig gleder jeg meg til å se hvordan dette vil videreutvikle seg.

Endret av Suburbian Hero
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Haha, veldig spesiell Person of Interest denne uka. Veldig viktig sådan, noe som er å forvente når Jonathan Nolan regisserer og skriver episoden.

 

Et par nye folk, og en haug med returnerende fjes. Husker jeg likte Sarah Shahi godt på Life, men ikke bedre enn Adam Arkin eller Damian Lewis.

 

Første møte mellom Shaw og Finch var veldig bra synes jeg. Og jeg likte hvordan Hersh, Special Counsel, "Root" og Leon dukka alle opp i episoden.

 

Lurer på litt hvordan de kommer til å gå framover nå. Virker som HR-delen ihvertfall blir liggende i en stund. Shaw kommer nok tilbake allerede i neste episode 8. mars.

Lenke til kommentar

Fantastisk episode, en av POIs beste uten tvil. Det jeg spesielt likte er hvordan hele episoden tok plass fra et annet perspektiv tidligere, noe som skyldes at den både ble skrevet og regissert av Jonathan Nolan. Jeg merket innflytelsen hans hele veien, episoden hadde en viss selvsikkerhet over seg. Karaktergalleriet ble godt brukt, og til tross for at det var en ganske mørk episode, så fikk den også plass til humor. Rett og slett en veldig godt utført episode, og til tider minte det hele meg litt om Haywire.

 

Dette er en av mine favorittserier, spesielt når det gjelder procedurals, og her viser seren hvorfor den holder så høy stjerne hos meg. Kara og Snow er borte, hele plottet rundt CIA-bakgrunnen til Reese er borte... men så henter serien fram et plot som hele tiden har ulmet i bakgrunnen. Hva skjedde egentlig med resten av maskinen til Finch? Serien har lykkes med å lage en egen mytologi, og dette lover godt for en tredje sesong også (seertallene ser i hvertfall bra ut).

Lenke til kommentar

Person of Interest blir fornyet uansett. 14 millioner seere så og si ukentlig er ganske bra.

Det er det jeg gikk utifra, men når du allerede nevner seertall... kommer dere i Serienytt til å legge ut serieprognosen i år også?

 

Jeg er klar over at det er fremdeles litt for tidlig på året til at (de store) kanalene begynner å snakke om fornying, men det hadde vært morro å vite hvordan tilstanden er :).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+5132

Holy shieet! Den siste episoden, gjør hele serien enda mer spennende! Ser fram til neste sesong. Har ikke funnet datoen enda, så om noen vet når neste sesong starter er det bare å skrike ut!

Lenke til kommentar

Kjempefornøyd med denne sesongen, i bunn og grunn. Sesongavslutningen fungerte meget godt, føler jeg. Episoden som introduserte Shaw, samt episoden der Stanton og Snow ble drept satte en del røde tråder på plass. Dermed ble det ikke så stort behov for å gjøre dette i denne episoden, selv om en ny, mest sannsynligvis viktig karakter, ble introdusert. Vi fikk vite at maskinen er AI, selvtenkende, og nå velger å gi numrene til Finch og Reese samtidig som den gir numre til Northern Lights. Spørsmålet er hva den vil med Root, men det kommer etterhvert.

 

Denne episoden fokuserte mest på bakgrunnen til Finch, og hvorfor han i utgangspunktet ville redde de urelevante numrene. Scenen med forlovenden hans var hjerteskjærende fantastisk. Jeg liker også at Carter har fått sin egen storyline, og det blir morro å se hva som skjer videre.

 

Alt i alt har serien nå resatt seg selv, og kan fokusere på number-of-the week samtidig som det er en del overhengende røde tråder. Dette er CBS, tross alt, så serien må ha et visst case-of-the week element for å kunne levere 20+ episoder i sesongen. Jeg gleder meg til forsettelsen, spesielt siden både Root og Elias forsetter å være med videre.

 

 

Det blir annonsert etterhvert, CBS må vel først få høstprogrammet på plass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

*Snip*

Hva tror du Root kommer til å gjøre med nummerene?

Episoden når Finch lå på sykehus og kona hans kom var ganske trist ja, samtidig som jeg måtte smile da Shaw og Reese skjøt han karen i bryllupet. Personen som ble omtalt som "Ma'am" ble også introdusert, eller har vi hørt om hun før?

Lenke til kommentar

Neste sesong er tilbake i september, mulig 26. september (Tjuesyvende for oss) om ikke CBS har andre planer. Mulig de kan skifte den fra en torsdag til en annen kveld (men tviler de gjør det).

 

Fin sesongfinale, likte sesong 1 sin litt bedre, men ikke en verst en. Savnet Fusco i sesongfinalen.

Lenke til kommentar

Root vil nok ikke være en trussel i nærmeste fremtid, da hun ble lagt inn på et mentalsykehus. Hva hun gjør videre er vanskelig å si, spesielt med tanke på at det er maskinen som styrer skuta. Kanskje den hjelper henne med å rømme, da Root tross alt ville bare sette den fri?

 

Damen som ble introdusert i limoen er en ny karakter, jeg tror ikke at hun har blitt vist før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

 

Root vil nok ikke være en trussel i nærmeste fremtid, da hun ble lagt inn på et mentalsykehus. Hva hun gjør videre er vanskelig å si, spesielt med tanke på at det er maskinen som styrer skuta. Kanskje den hjelper henne med å rømme, da Root tross alt ville bare sette den fri?

 

Damen som ble introdusert i limoen er en ny karakter, jeg tror ikke at hun har blitt vist før.

Hva mener de egentlig med å sette den fri? At den skal slippe å gi alle numrene?

Lenke til kommentar

Det er egentlig et paradoks. Maskinens programkode begrenser måten den kommuniserer på, så den kan bare gi nummer gjennom telefoner. Poenget er at den skal kunne advare alle på alle slags måter, men Harold har skrevet en begrensning i koden slik at den ikke skal gjøre det, fordi maskinen ikke skal være "Gud". På den annen side, maskinen er en AI, så den må være i stand til å endre sin egen kode.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Shaw blir en fast del av serien neste sesong, Sarah Shahi får fast rolle i sesong 3.

 

Så for meg det, eller en potensiell spinoff så dette er bra. Likte karakteren hennes.

 

EDIT:

 

Person of Interest flyttes til tirsdager neste sesong, som gjør at den følger etter både NCIS og NCIS:LA som er enda bedre enn torsdager serien allerede har.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Har ikke hatt så mye tid til å skrive om serien, men nå har jeg sett de to første episodene. PoI er fremdeles en veldig bra serie, og jeg liker veldig godt måten de har utvidet casten til serien. Serien går jo på CBS, så måten de kan endre serien på er begrenset i utgangspunktet. Til tross for dette, så klarer serien alltid å ta bra vendinger og føles fersk. Jeg liker veldig godt det de har gjort med Carter, som også tillater i større grad en mulighet for at Elias kan bli en reel trussel igjen.

 

Root er også en spennende karakter, og det kan bli veldig interessant å se hva som vil skje med henne utover i sesongen. Shaw skaper også en egen dynamikk, og hun ligner en del på Reese i begynnelsen. Hun fungerer bra som en kontrast, for å vise hvordan Reese har endret seg i løpet av de to første sesongene. De overhengende trusselene er fremdeles med i serien, så serien har som vanlig en del stoff å gå gjennom i løpet av sesongen. Så far, so good.

Endret av Suburbian Hero
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...