Gå til innhold

Person of Interest, alle sesonger (Amerikansk sendetid)


Anbefalte innlegg

Jeg likte veldig mye hvordan ukas episode introduserte nok en mulig gruppe som kan utvide seg til å bli en big bad i serien. Greit at de liksom har litt på lager framover.

CIA er ikke lengre et problem med Mr. Snow død.

 

HR er kanskje over ved midten av sesongen, forhåpentligvis siden den visa har spilt for lenge.

 

Elias & Co ser jeg for meg at blir lengre på serien enn HR.

Statlige fiendene er minimale. Bare Hersh-fyren er igjen, så hvis ikke han får en sjef eller blir brukt av Root.

 

Decima Technologies-fyren døde vel ikke i forrige sesong om jeg husker rett. Kan hende den organisasjonen fra dagens episode er derfra.

 

Pluss du har han eks-MI6 fyren med alle leiemorderne som sa han ville møte Reese igjen en dag som ekstra fare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

denne ukes episoden likte jeg godt. Jeg var ikke sikker på om "drittsekken" kom til å bli offer eller en gjerningsmann. Fikk meg til å bruke litt hjerneaktivitet under episoden, og at de faktisk tok livet av ham. Liker at showet faktisk ikke redder hver eneste offer de får. føles litt deilig igrunn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+5132

 

Shaw har følelser, jenta er like fucked up som Shaw :p

John mot HR karen var utrolig fet, det samme med Carter og Rookie'en, det kan også bli spennende. Kanskje Elias også blir involvert.

Dritfet episode!

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Synes de to siste episodene har vært sterke, de tidligere episodene led litt av at det ble en del fokus på procedural og ikke så mye på det andre som gjør denne serien så bra. De siste episodene gir et preg av at serieskaperne vil bygge opp til noe stort.

 

Med dette tenker jeg på det Root sa om at det kommer en ny epoke, noe jeg tror kan ha med kunstig intelligens å gjøre. Maskinen utvikler seg (den styrer seg selv nå), og i takt med dette kan mye skje. Jeg gleder meg stort til å se hva serieskaperne vil gjøre med dette, ettersom HR ser ut til å bli borte. Denne ukas episode kom med en del nye momenter for Carter, spesielt når hun endelig fant ut hvem som er sjefen for HR. Dette er et tydelig tegn på at de er snart ferdige, og også et mulig tegn på at Elias vil ha en mulighet til å komme ut av skyggene og ta over underverdenen igjen.

Ellers liker jeg den nye, voldelige versjonen av WikiLeaks. Det ser ut som om det er noe på gang der, og jeg må innrømme at jeg liker Peter Collier.

Endret av Suburbian Hero
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+5132

 

Bare meg, eller kan det være vanskelig å erstatte Carter på noen som helst måte?
Skjønte jo at noe kom til å skje der, men ganske rart det altså. Kanskje maskinen har funnet på noe lurt, siden den ringte, men kan det klare å få liv i Carter?

 

Lenke til kommentar

Amerikansk sendetid, og over et døgn siden episoden ble sendt.

 

Dette er ikke et sci-fi show hvor folk kommer tilbake. At en hovedkarakter kom til å dø var åpenbart en gang. Dette er tross av alt en serie der hovedkarakterene starter med å si at de kommer til å ende opp døde en eller annen dag, som Reese og Finch så seg enige i piloten. Det er noe som trengs for en serie som PoI, den trenger en realisme om at alle ikke slipper unna dette i live. Uten det så er serien litt Half-ass.

Lenke til kommentar

Jeg synes valget om å drepe Carter var et veldig godt valg, da serien har mer å gå på når det gjelder både Finch og Reese. Carter klarte å rive ned HR, som var både målet og hovedfunksjonen hennes denne sesongen. Jeg synes serieskaperne bygget godt opp til dette, og det gir mening når man tenker over det. Som sagt, Finch og Reese har fremdeles elementer som kan utforskes og både Shaw og Fusco er karakterer som ikke har blitt bygget opp nok til at det ville vært like dramatisk å drepe en av dem.

 

Promo til neste uke:

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ohh, og jeg som gledet meg til denne episoden!

Den neste ser jo ut til å bli enda bedre. Når du sier det Suburban, Carter var kanskje litt brukt ja, men er det ikke på tide å skaffe seg nye fiender evnt. nye allierte?

Kanskje Elias blir satt mer i fokus?

Lenke til kommentar

Elias blir jo bare potensielt enn større fiende med både Carter død, og HR om ikke utsletta ihvertfall lammet.

 

Har fremdeles en del andre trusler som gruppa til Peter Collier og sånt som jeg nevnte øverst her til å spille på. Aldri tatt tråden noe særlig videre på de som sto bak Kara.

Lenke til kommentar

Vel de har jo den gruppen som siterte borgerkrigsgeneraler, og kjemper for anonymitet som ble introdusert denne sesongen.

Er enig at Carter som karakter er ferdig, sånn sett er det greit at hun forsvinner. Samtidig er jo Carter den rake motsetningen fra resten av gjengen. Hun var den ærlig og kjemper for rettferdighet i systemet og ikke korrupt. Resten har alle gjort ting som ikke tåler dagens lys, spent å se hva de gjør framover. Kommer det inn ny karakter som har en nogelunde lik holdning som Carter hadde?

 

ellers så er dette bildet som henger igjen etter episoden, Fusco som badass

 

post-149324-0-12381500-1385061798_thumb.png

Endret av slipten
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å si noe om hvor lenge serien kan vare, generelt sett, for det avhenger av faktorer som seertall, nettverkssjefer og kreative avgjørelser fra serieskaperenes side.

 

Hvis man lurer på hva som vil skje i den nærmeste framtiden, så tror jeg ikke at de vil bringe inn flere karakterer. Nå er jo både Shaw og Root blitt faste karakterer, pluss at de kan hente inn flere folk som Zoe, Leon og hackergutten som Finch fikk god kontakt med osv. Jeg ser for meg at Root vil etterhvert få en større rolle, og det blir for overflødig med flere politikarakterer. Lionel har jo fått veldig lite å gjøre så langt, så jeg ser for meg at han også vil få en større rolle framover.

 

Samtidig så er jeg fullstendig enig med Maury, det er fremdeles en del spørsmål bak de som sto bak Kara. Et annet spørsmål er hvem Hersh fikk ordre fra om å drepe Special Counsel, og hvem som sendte ham etter Root i begynnelsen av sesongen.

 

Lenke til kommentar

Leon blir neppe med noe særlig. Skuespilleren (Ken Leung) er opptatt med en annen serie (The Night Shift som kommer på NBC etter nyttår). På grunn av kontraktforpliktelser kan han bare ta en episode per sesong på en annen serie som regel, om skuespilleren ikke har spesielt meglet fram om det. Samme med hun som spiller Zoe, men hun ser ut til å ha gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...