Gå til innhold

Person of Interest, alle sesonger (Amerikansk sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lester er liksom lederen av HR, cool.

 

Håper på at det blir mer om bakhistorien til Finch framover. Litt lei av for mye fokus på Carter og Reese. Kanskje bringe tilbake Finch sin forlovede og Ingram. Håper også at Leon, PoI`en fra sesongstarten returnerer så Michael Emerson og Ken Leung kan ha en ordentlig reunion etter Lost.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ukens episode (i USA) synes jeg var sesongens beste så langt.

 

Herlig at Kara/Snow-historien kom tilbake, og at det kom opp for Reese nå at hun er fremdeles i live. Lurer litt på hvor mye Kara vil være på showet framover, ettersom skuespillerinnen som spiller henne også driver med en annen serie.

 

Enda en ny farlig fiende for Reese med han MI6-fyren. Kunne vært greit å kjørt noe story på det, om ikke denne sesongen, så neste om Snow/Kara-delen ikke avsluttes før slutten av sesong 2.

 

Liker litt å se tidligere PoI-returnere, og som en Lost-fan likte jeg å se Michael Emerson og Ken Leung igjen sammmen på skjermen med returen av Leo fra sesongstarten i høst.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet+5132

Ukens episode (i USA) synes jeg var sesongens beste så langt.

 

Herlig at Kara/Snow-historien kom tilbake, og at det kom opp for Reese nå at hun er fremdeles i live. Lurer litt på hvor mye Kara vil være på showet framover, ettersom skuespillerinnen som spiller henne også driver med en annen serie.

 

Enda en ny farlig fiende for Reese med han MI6-fyren. Kunne vært greit å kjørt noe story på det, om ikke denne sesongen, så neste om Snow/Kara-delen ikke avsluttes før slutten av sesong 2.

 

Liker litt å se tidligere PoI-returnere, og som en Lost-fan likte jeg å se Michael Emerson og Ken Leung igjen sammmen på skjermen med returen av Leo fra sesongstarten i høst.

 

Gleder meg stort til den 10. :p

Lenke til kommentar

Episode 12 kommer på torsdag, ja, men i forrige uke var det episode episode 11. Hvis den siste epsioden du så inneholdt en tidligere marinesoldat som mistet en arm, kjæresten hans, et bankran som går feil og leder til at Reese blir arrestert så har du sett episode 10. Episode 11 handler om en elev på videregående, som er et geni og Finch som går undercover som en av lærerene hans. Reese sitter forøvrig i fengsel gjennom hele episoden.

 

Angående de siste episodene så har de vært av varierende kvalitet, jeg likte dem godt... men denne serien kan levere enda bedre. Føler at det er på tide å ta fram enten Root, eller ekspartneren til Reese for å øke spenningen. Samtidig prøver jo HR å gjenoppbygge seg, og det er jeg også interessert i. Min mening er at dette er en bra serie, for å være CBS er det en veldig bra serie (en kanal med kvalitetserier som NCIS, NCIS LA, nok en NCIS spinoff, 2 Broke Girls osv). Alikkevel merker jeg at den plages av sesonger på 23 episoder, som fører til at det blir noe fyllstoff. Jeg vil rett og slett ha mer av de røde trådene, for det er da Person of Interest blir noe annet enn resten av det crappy sendeskjemaet til CBS.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Den siste episoden jeg så var episode 11 ja.

Synes det var litt for lett at Carter bare spaserte inn, og byttet DNA prøven.

 

Synes vi burde se litt mer av hunden, i aksjon, den burde beskytte Finch litt oftere.

Lenke til kommentar

Akkurat når FX har sendt teasere og trailere med Eminence Front av The Who siden før jul så bruker Person of Interest den. Bra valg, sangen passet og det er fint at The Who brukes til noe annet enn CSI som en hit-serie som PoI og kanskje årets beste nye serie The Americans.

 

http://www.youtube.com/watch?v=26BxrVpR-B0

 

Det var ganske uvanlig episode i grunn, ukas Person of Interest var ikke så viktig for noen andre enn Fusco som alene fikset det. Episoden handlet stort sett om å dra hovedplottet videre, og det samtidig med å bruke gamle fjes på nytt (tidligere eieren til Bear også). Liker.

 

God episode i dag uansett.

Lenke til kommentar

Meget god episode i dag, for min del. Ikke ble bare hovedplottet dratt videre, men karaktene fikk også utviklet seg. Reese sin historie om det han opplevde på Balkan var flott, ga meg litt Homeland vibber. PoI er preget av patriotiske karakter, som nettopp blir ødelagt av patriotisme. Finch ville skape noe som kunne redde uskyldige liv, men som ville ha blitt misbrukt. Reese ville kjempe for landet sitt, men ble en kaldblodig morder. Conolly ble mer og mer paranoid etter 9/11, og ville latt en uskyldig person lide fordi han var overbevist om at han er en trussel for USA. Carter tok også valg, og handlinger som hun eller ikke ville ha tatt, siden hun trodde dette var for landet hennes.

 

Fusco sin historie var mer som en tegneserie, enn noe mer seriøst. Alt i alt var dette en god episode, som viste styrkene til POI. Stort og variert karaktergalleri, sterke røde tråder, god tematikk, spennende drama og tørr humor.

Lenke til kommentar

Har noe med at Person of Interest er en serie som skal brukes over hele sesongen (slutten av september til slutten av mai). Det er så og si kanskje en av de virkelig store dramaseriene i USA nå, så CBS er forsiktig med å sende for mye episoder utenfor viktige eller store perioder på tv-skjermen.

 

Blir mye flere i februar siden da er det "sweeps"-periode. Dette er da populæriteten og seertall avgjør en del på grunn av reklameinntekter. Gjør en serie bra her i seertallene, så tjener kanalene mer på reklame siden det er her innkjøpene av reklametid avgjør hva de skal kjøpe før neste "sweep"-måned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...