Gå til innhold

The Elder Scrolls Online - Diskusjonstråd


  

138 stemmer

  1. 1. Hvilken fraksjon skal du spille i ESO?

    • Daggerfall Covenant
      29
    • Ebonheart Pact
      64
    • Aldmeri Dominion
      43


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler jeg bare løper og løper og løper... Og løper... Plukker opp ditt.. Leverer datt.. Trykker litt på noen taster.. Når er det man liksom kommer forbi det stadiet? Er det bare dette hele spillet dreier seg om? Eller er det bare en slags startfase? Er på lvl 7 nå. Mainquesten er blitt borte og jeg kjenner jeg bare vil videre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg føler jeg bare løper og løper og løper... Og løper... Plukker opp ditt.. Leverer datt.. Trykker litt på noen taster.. Når er det man liksom kommer forbi det stadiet? Er det bare dette hele spillet dreier seg om? Eller er det bare en slags startfase? Er på lvl 7 nå. Mainquesten er blitt borte og jeg kjenner jeg bare vil videre..

 

Ikke så ulikt samtlige RPG spill osv der ute vel? Eneste forskjellen her er at det er massivt mye større... Men du er nå lv7...dvs en liten fis i det store å hele. Er vel fra lv 10 så kan du starte med PvP. Etterhvert så vil du få tilgang til dungeons men slik det er stort sett med dem fleste mmo spill så starter dem store utfordringene når du er på høyeste level.Veien opp er for å forberede deg til faenskapet du har i møte...skaffe utstyr og spille med folk som er i stand til kommunisere og sammen mestre faenskapen utviklerne har laget... :p

Lenke til kommentar

Har foreløpig ikke møtt noen å samarbeide med. Virker litt meningsløst også der man løper frem og tilbake for å snakke med NPC's. Dessuten virker som den lvl greia har hengt seg.. Har vært på lvl 7 i fem timer nå, har gjort sykt mange quests. Men den kommer ingen vei. Jeje.. Er jo en beta så skal ikke klage. Men.. Tilbake til gameplay. Jeg føler dette er laaangt fra den opplevelsen jeg har når jeg spiller single-player rpg-spill. Føles som to helt forskjellige ting. Mindre dybde i et MMO. Men slik blir det vel når det skal være online spill. Noen som har kommet over lvl 10 i denne runden? Kan man komme seg til Skyrim i beta'n?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er litt mye løping og få quester iforhold til andre mmo ja.

 

Orker ikke å spille mer beta jeg, har funnet ut at jeg skal være Bosmer (wood elf) DK og ikke dark elf som jeg først planla.

 

For meg så har ikke racial stats så mye og si, dette spillet tvinger meg til å se så mye på min character så jeg må ha noe jeg er fornøyd med.

Lenke til kommentar

Har foreløpig ikke møtt noen å samarbeide med. Virker litt meningsløst også der man løper frem og tilbake for å snakke med NPC's. Dessuten virker som den lvl greia har hengt seg.. Har vært på lvl 7 i fem timer nå, har gjort sykt mange quests. Men den kommer ingen vei. Jeje.. Er jo en beta så skal ikke klage. Men.. Tilbake til gameplay. Jeg føler dette er laaangt fra den opplevelsen jeg har når jeg spiller single-player rpg-spill. Føles som to helt forskjellige ting. Mindre dybde i et MMO. Men slik blir det vel når det skal være online spill. Noen som har kommet over lvl 10 i denne runden? Kan man komme seg til Skyrim i beta'n?

 

Jeg er lvl 19 - Skyrim vet jeg ikke, holder meg langt unda Ebonheart Pact - makan til kjedelig leveling sone har jeg aldri vært borti :p Er forøverig ranked som nummer 9 i overall leaderboard i PvP :D

Lenke til kommentar

Fenget egentlig ikke meg så veldig mye heller. Husker GW2 beta var jeg helt hekta, men venter til release og prøver igjen.

 

Liker å springe rundt og bygge opp figuren min slik jeg vil. Orket ikke det i betan da mye av det jeg kommer til å fokusere på er crafting og gathering. Lurer på hvor mange crafting prof jeg kan ha uten at det går for mye ut over pve/pvp men, er uansett crafting som kommer til å selge spillet for meg tror jeg.

 

Litt skeptisk på at det ikke er noe AH i dette spillet, blir vanskelig for en crafter å "tjene" penger når man kun kan selge til guild members. Liker ikke å krever penger fra guild members, de føler jeg at jeg bør gi ting til for å hjelpe de.

Lenke til kommentar

Jeg føler jeg bare løper og løper og løper... Og løper... Plukker opp ditt.. Leverer datt.. Trykker litt på noen taster.. Når er det man liksom kommer forbi det stadiet? Er det bare dette hele spillet dreier seg om? Eller er det bare en slags startfase? Er på lvl 7 nå. Mainquesten er blitt borte og jeg kjenner jeg bare vil videre..

Hvorfor gjør du ikke det du har lyst til istedet for å bli ledet av en masse quests? Mye morsommere å spre det litt utover. Utforske, public dungeons, lukke portaler, queste litt, crafte litt etc. Hvis du blir en slave av quests, føles det litt som en FedEx simulator.

Endret av Orwandel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har faktisk lagt inn en blind pre-order på Imperial Edition nå. Jeg ble ikke mest imponert over beta, men jeg ble såpass nysgjerrig at jeg har lyst til å være med på eventuelle overaskelser i dette fremover. Det skader absolutt ikke at det er satt til Tamriel i en mørk og trist setting.

 

Det viste stort potensiale. Håper det er mengder med dybde her etter startområdene.

Endret av SkyMarshall
Lenke til kommentar

TESO skuffer. Grafikken er helt OK (men håper den blir bedre) og man får følelsen av at det er et vanlig MMO-spill. Det eneste de har gjort for å skape en TES-følelse er førstepersons-perspektivet og at man kan plukke opp ting og tang som ligger på bord, etc (og det gjelder forøvrig bare enkelte objekter, ikke tilnærmet alle som i vanlige TES).

 

Armor og våpen er nesten utelukkende stygge og ligner ikke litt på de vi ser i andre TES. Skillsystemet er ødelagt da man kan samle nok skillpoints fra skyshards til å unlocke nesten alle skills, som gjør nesten alle like i høy level. Man kan til og med bruke spesielt gear og mat til å nå både Stamina og Magicka cap (ja, det finnes en cap), noe som gjør det irrasjonelt å fokusere på noe annet enn Health.

 

Om man dør skjer det ingenting, man må vente på å få starte fra start (av en hule feks) eller bli "resurrectet" av en annen. Synes det er en ytters barnslig løsning, da jeg, i alle fall, får følelsen av å spille i en "marshmellow-verden" hvor det er morsomt å havne i bilulykker, og lignende. Man risikerer ingenting, og man looter ikke av andre.

 

De har klart å gjøre hele fansen sint ved å låse en hel rase, imperials, til de som forhåndsbestiller, i tillegg til å ødelegge storyen ved å la de som forhåndsbestiller få spille hvilken som helst rase i hvilken som helst allianse.

 

Forstår at de prøver å tilfredsstille to gjenger, MMO-tilhengerne og TES-tilhengerne. Så kommer de frem med kompromisser, og det ender med å etterlate begge parter misfornøyde. Det er dumt. Personlig synes jeg de kun burde prøvd å bare tilfredsstille TES-gjengen, da det finnes utrolig mange andre "vanlige" MMO der ute, og ESO villa da blitt noe spesielt. Det er det ikke etter min mening.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Klarer ikke å fenge meg dette. Er samme questingen som andre MMO der man må gjøre x antall ting i en quest som er så hjernedødt at jeg ikke orker. Venter på Everquest Next som våger å gjøre noe nytt i sjangeren her.

Jeg har fulgt en del med på EQN, så opplys meg om det jeg har oversett fullstendig. Hva er det EQN gjør som er nytt? Jeg ser omtrent ingenting. Bygging? Det har vi i Minecraft, Windborne, Terraria, selv EQ Landmark. Ellers vil ting som skjer i en instance ikke nødvendigvis skje i de andre. Men bortsett fra sånne småting?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så spillet tar allerede 30Gb plass på min HD, og når jeg skal instalere siste patch trenger jeg 60Gb til :o

 

STORT problem da min HDD har tatt kvelden og har kun en SSD:(

 

Skjønner ikke hvordan du får til dette?? Min install tar 29,4GB, ferdig patchet..

Lenke til kommentar

TESO skuffer. Grafikken er helt OK (men håper den blir bedre) og man får følelsen av at det er et vanlig MMO-spill. Det eneste de har gjort for å skape en TES-følelse er førstepersons-perspektivet og at man kan plukke opp ting og tang som ligger på bord, etc (og det gjelder forøvrig bare enkelte objekter, ikke tilnærmet alle som i vanlige TES).

 

Armor og våpen er nesten utelukkende stygge og ligner ikke litt på de vi ser i andre TES. Skillsystemet er ødelagt da man kan samle nok skillpoints fra skyshards til å unlocke nesten alle skills, som gjør nesten alle like i høy level. Man kan til og med bruke spesielt gear og mat til å nå både Stamina og Magicka cap (ja, det finnes en cap), noe som gjør det irrasjonelt å fokusere på noe annet enn Health.

 

Om man dør skjer det ingenting, man må vente på å få starte fra start (av en hule feks) eller bli "resurrectet" av en annen. Synes det er en ytters barnslig løsning, da jeg, i alle fall, får følelsen av å spille i en "marshmellow-verden" hvor det er morsomt å havne i bilulykker, og lignende. Man risikerer ingenting, og man looter ikke av andre.

 

De har klart å gjøre hele fansen sint ved å låse en hel rase, imperials, til de som forhåndsbestiller, i tillegg til å ødelegge storyen ved å la de som forhåndsbestiller få spille hvilken som helst rase i hvilken som helst allianse.

 

Forstår at de prøver å tilfredsstille to gjenger, MMO-tilhengerne og TES-tilhengerne. Så kommer de frem med kompromisser, og det ender med å etterlate begge parter misfornøyde. Det er dumt. Personlig synes jeg de kun burde prøvd å bare tilfredsstille TES-gjengen, da det finnes utrolig mange andre "vanlige" MMO der ute, og ESO villa da blitt noe spesielt. Det er det ikke etter min mening.

Word. Helt enig. Min strategi er heller å vente på TES6.

 

Som Todd Howard sier er det gjennomgående temaet i TES-serien "be who you want, do what you want" og "make the game your own world". Dette kræsjer fullstendig med MMO-konseptet, og man blir, som du nevnte, sittende igjen med en slags gyllen middelvei som ikke egentlig funker. Det er nå hvertfall min mening. Sykt glad det er ikke er Bethesda Game Studios som utvikler dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Congratulations, you just received your personal access code for the upcoming Elder Scrolls Online beta event!

 

The beta event (PC/Mac) will take place from Friday, 14th of March (16:00 GMT / 17:00 CET) until Monday, 17th of March (03:59 GMT / 04:59 CET) and will let you explore the world of Tamriel before the official launch on 4.4.14.

 

On top of access to the game, the code will also give you a sneak peek of the digital items included in the Explorer's Pack and the Imperial Edition.

 

Explorer's Pack

- Play any race in any alliance

- Scuttler Vanity Pet

- Bonus Treasure Maps

 

Imperial Edition

- Play as an Imperial

- Imperial Horse Mount

- Mudcrab Vanity Pet

- Rings of Mara

 

Please visit the official Elder Scrolls Online website for more information www.elderscrollsonline.com

 

Your unique access code: 945F53M5NRRNWYFMCXFA

How to redeem your code:

Create your account by visiting https://account.elderscrollsonline.com/register/account-information

1. Once you’ve finished creating and verifying your account, click the “Redeem Key” button on the main My Account Page to register your beta key (see above).

2. Make sure you do not include extra spaces after the key is entered or the key won’t redeem.

3. When the process is complete, you’ll be able to download the game client from your Account Page. We suggest doing this as soon as possible.

4. Use the username and password you registered to login and play the game.

 

5. If you already have an Elder Scrolls Online Beta account, you do not need an additional key to play in this event. Instead, pass this code along to a friend!

 

We look forward seeing you online and don't forget to pre-order to get early game access.

Please follow us on Facebook and Twitter to not miss Elder Scrolls Online news and updates.

This beta code will only allow access to the game and digital items during the beta event.

Help/FAQ

EN: http://help.elderscrollsonline.com

DE: http://hilfe.elderscrollsonline.com

FR: http://aide.elderscrollsonline.com

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...