Gå til innhold

Her er Nvidias nye verstingskjermkort


Anbefalte innlegg

Med andre ord det er subjektivt siden du ikke kan bevise det.

 

Spar med for den slags billig argumentasjon, jeg henviser til forskning som er gjort på emnet. Du har ikke henvis til noe forskning for din sak. Greit nok, jeg har ikke lenket til forskningen, men det er ikke det samme som at "det er subjektivt".

 

AtW

 

Billig argumentasjon?

 

Det jeg kaller en billig argumentasjon er å skrive at en undersøkelse av et fåtall av individer - uten å henvise til kilder - er nok til å definere et generelt svar for menneskeheten.

 

Strengt tatt skrev jeg at mennesker ser godt over 35 Fps, noe som er godt dokumentert, (men ofte ikke ligger på nett), deretter ble det spurt om kilder. Jeg nevnte en kilde, fordi jeg vet jeg har sett den liggende på nett før og fordi det er det høyeste "frameraten" jeg har sett henvist. Jeg sa ikke den undersøkelsen alene var grunnlaget for min påstand. Men selvfølgelig det er jo enklere å angripe andres påstander og mangel på dokumentasjon enn det er å komme opp med noe selv, for en minst like udokumentert påstand.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med andre ord det er subjektivt siden du ikke kan bevise det.

 

Spar med for den slags billig argumentasjon, jeg henviser til forskning som er gjort på emnet. Du har ikke henvis til noe forskning for din sak. Greit nok, jeg har ikke lenket til forskningen, men det er ikke det samme som at "det er subjektivt".

 

AtW

 

Billig argumentasjon?

 

Det jeg kaller en billig argumentasjon er å skrive at en undersøkelse av et fåtall av individer - uten å henvise til kilder - er nok til å definere et generelt svar for menneskeheten.

 

Strengt tatt skrev jeg at mennesker ser godt over 35 Fps, noe som er godt dokumentert, (men ofte ikke ligger på nett), deretter ble det spurt om kilder. Jeg nevnte en kilde, fordi jeg vet jeg har sett den liggende på nett før og fordi det er det høyeste "frameraten" jeg har sett henvist. Jeg sa ikke den undersøkelsen alene var grunnlaget for min påstand. Men selvfølgelig det er jo enklere å angripe andres påstander og mangel på dokumentasjon enn det er å komme opp med noe selv, for en minst like udokumentert påstand.

 

AtW

 

Du har ingen kilder. En kilde er blant annet en link med veldokumentert informasjon. Alt du skriver er bare tomme påstander uten noen som helst mening dersom du ikke kan henvise til kilder. Det er enkelt å finne dårlig informasjon på nettet som ikke er valid - eller helt feil. Jeg så (X), det er gjennomført (X) osv har ingen betydning så lenge du ikke kan hente den informasjonen fram slik at andre kan lese det.

 

Ditt ord mot mitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syntes det er for ofte her på forumet at folk virkelig jobber for å overtale folk til å bruke mindre penger enn de selv mener de kan eller vil bruke.

 

Hadde jeg sagt at jeg ville bruke 50k på en pc hadde hvalvparten av posten vært "det er teit, unødvendig og du er dum" :hm:

 

Ja, det er litt rart, med tanke på at data egentlig ikke er noen spesielt dyr hobby :) 50K for en high-end PC er riktignok ikke småpenger, men det er rimelig sammenlignet med high-end utstyr til f.eks. foto, stereo og hjemmekino.

 

For de som har en fast inntekt og en rimelig grei lønn, så vil prisene på high-end PC-utstyr sannsynligvis ikke fortone seg som så avskrekkende. Da koker det ned til hva man velger å prioritere lønnen sin på (mange velger f.eks. å bruke penger på reiser, innbo, bil, osv. Har man familie og barn så er det naturlig at man velger å prioritere penger på familien sin). Med det lønnsnivået vi har i Norge så skal det ikke mange måneder med sparing til før man kan skaffe seg et skjermkort til 8000 kr., dersom man velger å prioritere dette.

 

Dersom man spiller ofte eller bruker PC'en mye hver dag, så har jeg ingen problemer med å se at folk velger å bruke en betydelig andel av pengene sine på denne hobbyen.

 

Helt enig. Jeg vil heller kjøpe high-end hardware kombinert med et hjemmekinoanlegg enn en bil og kanskje et større hus. Så da var det bare å skaffe seg en jobb først.. :cry:

 

On-topic:

 

De hadde vært ganske heftig dersom Octa SLI med GTX 690 var mulig. Lurer på hva slags 3DMark11 score den hadde oppnådd. :ohmy:

 

Sitter selv med en dyr bil og klarere fint å kjøpe dyre pc-komponenter, riktig nok er det to faste inntekter i dette huset, men det handler bare om å prioritere. Er man ofte på byen å bruker flere tusen kroner i måneden på alkohol, og det i tillegg går mye penger på fastfood (som er ekstremt dyrt i lengden) kan man glemme dyre pc-komponenter :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis FPS hakker i det heletatt så er det nok noe galt med spillet eller driveren. Bildeflyten skal ikke hakke, det er stuttering.

Dette videoklippene hakker i mine øyne, dette er akseptabelt.

Er det Crysis eller driveren det er noe galt med?

 

Stuttering/hakking er jo rett og slett at en serie bilder ikke oppleves som bevegelse, men heller som et raskt slideshow.

 

Slik som Nvidia konstaterer så er 35 nok for at bildet skal ha en bra flow. Alt annet er subjektivt.

 

Det handler absolutt ikke om at bildet skal ha en bra flyt. Det handler om å ha X framerate for å få Y spillmotor spillbar. Det er klinkende likegyldig om NVIDIA mener at 35 FPS er nok dersom en spillmotor krever 125 FPS for å være spillbar. Enkelte spillmotorer har tilogmed annerledes fysikk etter frameraten.

 

En som har 1000 musesamplinger fordelt på 120 rammer har mye bedre oppløsning i tidsvinduet over en som har 35. Han med 35 FPS vil nærmest være parkert i forhold.

 

Dersom motstanderen har 60 sykroniserte rammer med serveren er det ikke nok å ha 35 FPS.

 

Det har aldri vært snakk om jevn flyt eller hvor mange FPS man kan se osv. Slike påstander har folk skrevet på forum i 15 år nå og det får være deres tap når det ikke engang er det som er tema. Når folk ikke engang greier å skjønne hva temaet bør de avstå fra å lire av seg tilfeldig svada.

 

Dersom en spillmotor krever 60, 120 eller 125 FPS hos klienten for å virke optimalt så handler det ikke om at 35 FPS ser glatt ut... :wallbash:

 

Dersom bakeren er utsolgt for boller så er det ikke pga man glemte pengene at man ikke får kjøpt.

 

 

San22_:

Folk snakker som om de skulle kjøpe nytt grafikkort til 4k hver måned men når det holder at de gjør det en gang hver 18-24 måned så ser jeg ikke helt problemet dersom man faktisk prioriterer å spille. Det er ikke så vanskelig å få råd til litt av hvert med å kutte å bruke penger der det ikke er interessant. Så lenge det ikke er snakk om ekstrem luksus så har man rett og slett dårlig økonomisk sans dersom man ikke kan ta seg råd til maskinvare. "Per synes grafikkortene er vldig dyre og fikk ikke råd til grafikkort til 4k fordi han kjøpte drinker og kebab for 20k."

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lol, 8000-9000kr for en marginalt bedre ytelse, no thx. Har enda ikke funnet et spill som gir mitt 580 antydning til stress...

 

Da spiller du ikkje Battlefield 3 online :p

 

690+680 kan jo bli en vinner det :)

 

Nå er jo 2x 680 godt nok for meg akkurat nå, men frister jo alltid med litt mere. Har bare plass til 2 skjermkort i kassa, så da må et 690 til for å få mere guffe.

Skal man ha best mulig ytelse, så er det nok 2x 680 som er bedre enn ett 690 fordi 680korta vil overklokke en del lengre.

 

Dæven å flott skjermkortet på bildet så ut! :yes:

 

Dual+singel, 590+580 eller 690+680, har aldri vært støttet av nvidia, heller ikke via noe hax, kun AMD har fixet dette..

Dooh... glemte det jeg :p

Har jo enda 6990+6970, så sikkert derfor jeg tenkte litt (skjerm) kort :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det handler absolutt ikke om at bildet skal ha en bra flyt. Det handler om å ha X framerate for å få Y spillmotor spillbar. Det er klinkende likegyldig om NVIDIA mener at 35 FPS er nok dersom en spillmotor krever 125 FPS for å være spillbar. Enkelte spillmotorer har tilogmed annerledes fysikk etter frameraten.

 

En som har 1000 musesamplinger fordelt på 120 rammer har mye bedre oppløsning i tidsvinduet over en som har 35. Han med 35 FPS vil nærmest være parkert i forhold.

 

Dersom motstanderen har 60 sykroniserte rammer med serveren er det ikke nok å ha 35 FPS.

 

Det har aldri vært snakk om jevn flyt eller hvor mange FPS man kan se osv. Slike påstander har folk skrevet på forum i 15 år nå og det får være deres tap når det ikke engang er det som er tema. Når folk ikke engang greier å skjønne hva temaet bør de avstå fra å lire av seg tilfeldig svada.

 

-Snip-

 

Jeg har aldri opplevd stuttering eller ujevn bildeflyt så lenge FPS er over 35 i single player spill. Når det gjelder online spill (spesielt FPS) så er det enkelt å merke forskjellen mellom 35 og 60+ FPS. På bakgrunn av dette så er min minimum 35 i single player spill og 60 i online spill.

 

-Snip-

 

Dersom en spillmotor krever 60, 120 eller 125 FPS hos klienten for å virke optimalt så handler det ikke om at 35 FPS ser glatt ut...

 

-Snip-

 

Spillmotor som krever (X) FPS for å virke optimalt? De eneste spillene jeg vet om som faktisk krever et bestemt minimum for å virke optimalt er VELDIG gamle spill med physics som krevde minst for eksempel 45 FPS for å funke riktig - uten lag og lignende.

 

Kan du eksemplifisere hva du mener eller er det relatert til det jeg skrev tidligere om online spill? Som konstatert tidligere så ser jeg enkelt forskjellen mellom 35 og 60 + FPS i online spill.

Endret av Symmetrical
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis FPS hakker i det heletatt så er det nok noe galt med spillet eller driveren. Bildeflyten skal ikke hakke, det er stuttering.

Dette videoklippene hakker i mine øyne, dette er akseptabelt.

Er det Crysis eller driveren det er noe galt med?

 

Stuttering/hakking er jo rett og slett at en serie bilder ikke oppleves som bevegelse, men heller som et raskt slideshow.

 

Slik som Nvidia konstaterer så er 35 nok for at bildet skal ha en bra flow. Alt annet er subjektivt.

 

Det handler absolutt ikke om at bildet skal ha en bra flyt. Det handler om å ha X framerate for å få Y spillmotor spillbar. Det er klinkende likegyldig om NVIDIA mener at 35 FPS er nok dersom en spillmotor krever 125 FPS for å være spillbar. Enkelte spillmotorer har tilogmed annerledes fysikk etter frameraten.

 

En som har 1000 musesamplinger fordelt på 120 rammer har mye bedre oppløsning i tidsvinduet over en som har 35. Han med 35 FPS vil nærmest være parkert i forhold.

 

Dersom motstanderen har 60 sykroniserte rammer med serveren er det ikke nok å ha 35 FPS.

 

Det har aldri vært snakk om jevn flyt eller hvor mange FPS man kan se osv. Slike påstander har folk skrevet på forum i 15 år nå og det får være deres tap når det ikke engang er det som er tema. Når folk ikke engang greier å skjønne hva temaet bør de avstå fra å lire av seg tilfeldig svada.

 

Dersom en spillmotor krever 60, 120 eller 125 FPS hos klienten for å virke optimalt så handler det ikke om at 35 FPS ser glatt ut... :wallbash:

 

Dersom bakeren er utsolgt for boller så er det ikke pga man glemte pengene at man ikke får kjøpt.

 

 

San22_:

Folk snakker som om de skulle kjøpe nytt grafikkort til 4k hver måned men når det holder at de gjør det en gang hver 18-24 måned så ser jeg ikke helt problemet dersom man faktisk prioriterer å spille. Det er ikke så vanskelig å få råd til litt av hvert med å kutte å bruke penger der det ikke er interessant. Så lenge det ikke er snakk om ekstrem luksus så har man rett og slett dårlig økonomisk sans dersom man ikke kan ta seg råd til maskinvare. "Per synes grafikkortene er vldig dyre og fikk ikke råd til grafikkort til 4k fordi han kjøpte drinker og kebab for 20k."

 

Så sant, så sant :)

Lenke til kommentar

Man kan trygt kalle dette her et entusiast-kort. De som har råd til det kjøper det. Og de som ikke har råd til det venter i 3-4 måneder til prisen har halvert seg. ( Man får ikke bruk for dette kortet før om 1 år uansett, hvis ikke mer. )

 

Prisen halverer seg neppe, men rundt 50% reduksjon bør man kunne forvente etter ca 5-6 mnd. hvis fabrikken klarer å levere kort, vel og merke... (De sliter visst litt).

Er det bare jeg som måtte flire litt av denne? :rofl:

 

Hæhæh!! Hvorfor kjøpe 1 når du kan få 2 for bare dobbel pris!?

Endret av Buzz76
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye artige diskusjoner her nå :)

 

Angående framerate, så er det en forskjell på å ha feks 35 fps minimum og 35 fps konstant. Dette fordi variasjoner i fps fører til at det blir variasjoner av hvor lang tid hver frame får på skjermen før neste blir overlappet. Dette merker man blant annet ved screen tearing. Hvis fps er konstant vil det være bedre flyt på skjermen. Og disse påstandene om hvor mange fps øyet ser er basert på at fps er konstant.

 

Jeg kan ikke huske hvor jeg har lest dette, men lest det har jeg lell :p

 

Angående økonomi og hvor lurt/nødvendig det er å kaste vekk x antall tusen på y objekt; paps lærte meg når jeg var tenåring at det spiller INGEN rolle om man betaler 1000 kr eller 4000 kr for et objekt i en engangssum så lenge man har pengene. Det er hva du må betale hver måned som spiller noen rolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For et deilig og vakkert kort ! Kjære AMD ; slik skal man designe et kort , murstein er ut !

Smaken er som baken, syns dette kortet ser rimelig harry ut. Først treskruer, så nagler.

De har i det minste en fin stil på sine GTX *80-kort.

 

EDIT:

Personlig foretrekker jeg "racingdesignet" ATI/AMD har gått for de siste 3 årene, og har vanskelig for å se hvordan du kan sammenligne kortene med mursteiner.

 

EDIT2:

Jeg må bare medgi at jeg falt pladask for den lysende GeForce-logoen

Mener å huske Jen-Hsun Huang sa på livefeeden GTX 690 kun inneholdt ting som forbedret ytelsen. Betyr det at den lysende GEFORCE-logoen forbedrer ytelsen?

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rart hvordan folk lar seg lure hver gang når de må ha det nyeste og dyreste med engang det kommer ut

 

Spesielt når det ikke finnes noen spill som kan redferdiggjøre prisen.

om noen måneder er prisen gått ned

 

Da er det kanskje komme noen spill som nyttgjøre seg den økte datakraften

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...