Gå til innhold

Her er Nvidias nye verstingskjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Liten pris å betale hvis du er en skikkelig entusiast.

 

to GTX 680 i SLI? koster jo mindre, man får bedre kjøler og bedre overklokkingsmuligheter...

motherboards.org testa kortet og fikk 44 grader under load...det er kjempe mye kaldere enn 680, dessuten så sparer man ikke penger på 2x 680...

Lenke til kommentar

Liten pris å betale hvis du er en skikkelig entusiast.

 

to GTX 680 i SLI? koster jo mindre, man får bedre kjøler og bedre overklokkingsmuligheter...

motherboards.org testa kortet og fikk 44 grader under load...det er kjempe mye kaldere enn 680, dessuten så sparer man ikke penger på 2x 680...

 

jeg har aldri sett på MBO som en kilde til noen ting, fullt av feil, markedsføring og irriterende mange retakes. mannen skryter av XFX kort, da er det noe galt...

 

2x GTX 680 koster 7600kr (dustinhome.no)

Lenke til kommentar

7.999,- :sick:

 

Vil si det helt greit med tanke på at dual 680 koster det samme. Sparer plass, lik ytelse med en veldig forsiktig overklokk.

Faktisk identisk ytelse. http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_690/28.html

Virker som om Nvidia har en mer aggressiv Boost Clock med disse kortene, jeg er faktisk imponert hvor bra ytelsen dette kortet gir. Eneste negative må være dårligere klokking på stock spenning og en ukjent spenningskontroller.

Lenke til kommentar
motherboards.org testa kortet og fikk 44 grader under load...det er kjempe mye kaldere enn 680, dessuten så sparer man ikke penger på 2x 680...

Det stemmer det, 3way-SLI med 580 er 736W , men 3way-SLI med 680 er 509W

Og 473W med 2x 680 , mot 400W for 690 ( maks last / hele pcen)

 

690 har da 70W lavere forbruk en 2x 680 i SLI

Lenke til kommentar

Ukjent spenningskontroller, men PCIe-slotten stiller med 75W + 8pin x2 som blir 375W tilsammen.

Det er 10 digitale strømkontrollere kun til gpuene, og selve kortet alene trekker 270W.

Da har du like mye watt som cpu trekker tilovers som du kan klokke med.

Lenke til kommentar

Ukjent spenningskontroller, men PCIe-slotten stiller med 75W + 8pin x2 som blir 375W tilsammen.

Det er 10 digitale strømkontrollere kun til gpuene, og selve kortet alene trekker 270W.

Da har du like mye watt som cpu trekker tilovers som du kan klokke med.

PCIe-plugger kan fint levere mye mer enn de er merket for, å trekke 500W fra 2x 8-pin og PCIe-slot er null stress. Det som begrenser 690 på overklokking er at spenningskontroll er låst.

 

Likevel er dette et latterlig kraftig kort, og det har ingen åpenbare svakheter som GTX 590 hadde. Om du har 8000 kr å bruke på grafikkort er det helt klart dette du bør bruke det på.

Lenke til kommentar

Liker ikke at de ikke har satt på en bakplate slik som DCUII kortet til 7970. Synes det trekker ned mye for min del. Det er tross alt den delen av kortet som synes mest og da hjelper det lite når det ser fett ut på undersiden. Det hadde virkelig vært prikken over i'en...

Lenke til kommentar

Du skal se på skjermen, ikke inni pcen.

 

 

Jeg er også opptatt av hvordan det ser ut i pc-kabinettet :)

Til en slik pris forventer jeg kun det beste, både ytelsesmessig og utsendemessig. En kul bakplate hadde ikke skadet, that's all am saying :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...