Gå til innhold

Her er Nvidias nye verstingskjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du skal se på skjermen, ikke inni pcen.

 

Vi er sikkert bare gammeldagse, og begynner å bli gamle :p

 

Tror nok ikke det har noe med det å gjøre :p Kanskje det bare er meg, kabinettet mitt er vendt med glasset mot meg og sitter 20cm fra skjermen slik at jeg ser inn hele tiden. Da er det fint med et skjermkort som har en tøff bakplate, det er en av grunnene til at jeg velger å gå over til Asus sitt 7970 "TOP" kort :)

 

Hadde et 6970 før, dette hadde også en svart bakplate, og jeg la ikke merke til hvor bra det så ut før jeg fikk mitt Sapphire 7970. For å si det sånn, det var ikke så veldig spennende å kikke inn der lenger :p

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Enig med Arni og flere andre, imponerende kort og frister selv om det strider mot fornuften.

Problemet er vel at fornuften forsvinner når man ser noe slikt :tease:

M14x R2 om en måned får holde :wee:

Tror nok ikke det har noe med det å gjøre :p Kanskje det bare er meg, kabinettet mitt er vendt med glasset mot meg og sitter 20cm fra skjermen slik at jeg ser inn hele tiden. Da er det fint med et skjermkort som har en tøff bakplate, det er en av grunnene til at jeg velger å gå over til Asus sitt 7970 "TOP" kort :)

 

Hadde et 6970 før, dette hadde også en svart bakplate, og jeg la ikke merke til hvor bra det så ut før jeg fikk mitt Sapphire 7970. For å si det sånn, det var ikke så veldig spennende å kikke inn der lenger :p

http://techbay.no/product.html/ek-bakplate-for-ek-fc7970-sort?category_id=83

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Arni og flere andre, imponerende kort og frister selv om det strider mot fornuften.

Problemet er vel at fornuften forsvinner når man ser noe slikt :tease:

M14x R2 om en måned får holde :wee:

Tror nok ikke det har noe med det å gjøre :p Kanskje det bare er meg, kabinettet mitt er vendt med glasset mot meg og sitter 20cm fra skjermen slik at jeg ser inn hele tiden. Da er det fint med et skjermkort som har en tøff bakplate, det er en av grunnene til at jeg velger å gå over til Asus sitt 7970 "TOP" kort :)

 

Hadde et 6970 før, dette hadde også en svart bakplate, og jeg la ikke merke til hvor bra det så ut før jeg fikk mitt Sapphire 7970. For å si det sånn, det var ikke så veldig spennende å kikke inn der lenger :p

http://techbay.no/pr...?category_id=83

 

Du er rene gullkornet arni90 lol :D Hadde ingen anelse at dette var tilgjengelig. Takk for den :)

Lenke til kommentar

Bakplater tar plass, dumt i SLI 2-3-4 , men enig at hele baksiden av kretskortet kunne hatt noe over seg.

Har måtte sette lapper imellom her så ikke skiten skulle kortslutte utenfor kabinettet.

 

Kjører ikke SLi så har ikke det problemet :p Uansett så er det bare å skru av bakplata hvis den/de er i veien :)

 

Bakplater tar plass, dumt i SLI 2-3-4 , men enig at hele baksiden av kretskortet kunne hatt noe over seg.

Har måtte sette lapper imellom her så ikke skiten skulle kortslutte utenfor kabinettet.

 

Kjører ikke SLi så har ikke det problemet :p Uansett så er det vel bare å skru av bakplata hvis den/de er i veien?? :)

Lenke til kommentar
Dette må jo være det mest bortkastede produktet siden krigen. Jeg sitter selv med et "gammelt" GTX 470 og har ikke møtt et eneste spill som har gitt det noe særlig motstand.Så lenge konsollene holder igjen grafikkutviklingen på PC-siden skjønner jeg ikke helt hva folk skal med så heftige skjermkort.
antar at du mener at du kjører 470 i sli eller noe ? for er mange spill i dag som knebler 1 stk 470. men er ellers enig med deg i at det er få spill som krever spesiellt mye.

 

Mulig. Jeg kjører selv et 480 kort som hittil ikke har blitt kneblet av noe som helst. BF3 på fullt og det som verre er (altså ingenting).

Lenke til kommentar
Dette må jo være det mest bortkastede produktet siden krigen. Jeg sitter selv med et "gammelt" GTX 470 og har ikke møtt et eneste spill som har gitt det noe særlig motstand.Så lenge konsollene holder igjen grafikkutviklingen på PC-siden skjønner jeg ikke helt hva folk skal med så heftige skjermkort.
antar at du mener at du kjører 470 i sli eller noe ? for er mange spill i dag som knebler 1 stk 470. men er ellers enig med deg i at det er få spill som krever spesiellt mye.

 

Mulig. Jeg kjører selv et 480 kort som hittil ikke har blitt kneblet av noe som helst. BF3 på fullt og det som verre er (altså ingenting).

 

Metro er ganske mer krevende.

Lenke til kommentar
Dette må jo være det mest bortkastede produktet siden krigen. Jeg sitter selv med et "gammelt" GTX 470 og har ikke møtt et eneste spill som har gitt det noe særlig motstand.Så lenge konsollene holder igjen grafikkutviklingen på PC-siden skjønner jeg ikke helt hva folk skal med så heftige skjermkort.
antar at du mener at du kjører 470 i sli eller noe ? for er mange spill i dag som knebler 1 stk 470. men er ellers enig med deg i at det er få spill som krever spesiellt mye.

 

Mulig. Jeg kjører selv et 480 kort som hittil ikke har blitt kneblet av noe som helst. BF3 på fullt og det som verre er (altså ingenting).

 

L-O-L :!:

Lenke til kommentar
Dette må jo være det mest bortkastede produktet siden krigen. Jeg sitter selv med et "gammelt" GTX 470 og har ikke møtt et eneste spill som har gitt det noe særlig motstand.Så lenge konsollene holder igjen grafikkutviklingen på PC-siden skjønner jeg ikke helt hva folk skal med så heftige skjermkort.
antar at du mener at du kjører 470 i sli eller noe ? for er mange spill i dag som knebler 1 stk 470. men er ellers enig med deg i at det er få spill som krever spesiellt mye.

 

Mulig. Jeg kjører selv et 480 kort som hittil ikke har blitt kneblet av noe som helst. BF3 på fullt og det som verre er (altså ingenting).

 

L-O-L :!:

Spørs jo hvilken skjerm han har da.

11" med 400x600 så kanskje.

 

Det er fult mulig at han kan spille BF3 maxed out på 1920x1080 med over 35 FPS average. En GTX 580 er nærmere 60 FPS average - fra egen erfaring.

 

Edit: Usikker på minimum FPS.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Det er greia med alle som snakker om "max"

99% av forumet har billigskjemen 1920x1080 og ikke 1920x1200 , så da skalerer alt litt bedre hele tiden.

 

Billigskjermen 1920x1080? ...

 

De bedre skjermene har som oftest 1920x1080 (1080p) da 16:9 er MYE mer populært enn 16:10 (1200p) i dag. De fleste foretrekker nok 16:9 over 16:10 da 16:10 føles mindre naturlig etter min mening.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

16:10 er ganske ubrukelig. 4 vinduer dekker akkurat 16:9 og 5 vinduer (to oppe og tre nede) på 16:9 1080p tar 900 piksler i høyden. Jeg greier meg med 180 ubrukte piksler i bunnen om jeg ikke skal ha 120 ekstra på 16:10 :tease:

16:9 roter bort mindre plass både ved multitasking og film.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Det er greia med alle som snakker om "max"

99% av forumet har billigskjemen 1920x1080 og ikke 1920x1200 , så da skalerer alt litt bedre hele tiden.

 

Billigskjermen 1920x1080? ...

 

De bedre skjermene har som oftest 1920x1080 (1080p) da 16:9 er MYE mer populært enn 16:10 (1200p) i dag. De fleste foretrekker nok 16:9 over 16:10 da 16:10 føles mindre naturlig etter min mening.

 

Nei. 16:9 føles ikke naturlig versus 16:10 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...