Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Det er jo derfor jeg har alle maskinene, slik at jeg kan få spille de eksklusive spillene. Hvis ikke kunne jeg ha nøyd meg med en eller to, dvs. pc + en av konsollene. 

Lenke til kommentar

Jepps, men spørs om jeg går for noe sånt allikevel. Ut i fra det jeg har funnet på nettet virker det ikke som det går, skal man ha spill på den kan man ikke ha noe annet..

 

Får se hva jeg ender opp med, men om det blir helt krise her og jeg ikke kommer på noe bedre er det noen som vet om man kan koble til to disker? Altså en til spill, og en nettverksdisk med filmer og serier. Det er jo flere USB porter på den.. 

Ja du kan ha to disker koblet til samtidig. Har to WD passport ultra på den selv. en 2 tb for spill og en 1 tb for filmer osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser at det blir støtte for den digitale tv-tuneren i Norge. Den gjør det vel også mulig å strømme tv-bildet til Smartglass.

 

Hvordan vil dette fungere i praksis hvis man for eksempel har Get og en dekoder?

 

Ingen effekt.

Med digital tuneren får du kun inn FTA(gratis kanaler),  da den ikke har kortleser støtte

 

i UK feks fungerer den veldig fint på freeview 

 

http://www.freeview.co.uk/whats-on/channels

Lenke til kommentar

Jeg ser at det blir støtte for den digitale tv-tuneren i Norge. Den gjør det vel også mulig å strømme tv-bildet til Smartglass.

 

Hvordan vil dette fungere i praksis hvis man for eksempel har Get og en dekoder?

 

Det er så vidt jeg har forstått kun TV som tas inn via den digitale TV tuneren som kan strømme til SmartGlass.

TV tuneren er kun for luft signaler, som sendes via RiksTV i Norge. Den vil kun kunne ta inn gratiskanaler som ikke trenger noen abonnement, eller dekoderkort fra RiksTV. Så du vil vel kanskje få inn NRK sine kanaler i Norge på Xbox tv-tuneren. Hvis den nye Xbox tv-tuneren støtter den signaltypen man bruker i Norge.

Signaler som kommer inn via HDMI porten på Xboxen fra en ekstern dekoder kan så vidt jeg vet ikke overføres via SmartGlass, pga rettigheter.

Lenke til kommentar

Legg meg til hvis noen av dere har tenkt å kjøpe elder scrolls online for xbox one :) Er på utikk etter noen å spille med , legg meg til med en melding som vedlegg hvor du skriver ESO , slik at jeg ikke tror du er en random jeg nettopp møtte eller noe xD 

Gamertag: Matsern117 

Lenke til kommentar

Hva kan vi forvente oss av eksklusive spill til xbone under E3 i år? Jeg kjenner jo til FM6, GoW (yay, enda en remastered), Halo 5 og det er vel bortimot det jeg kan komme på nå. For en som har alle maskinene har de siste 2 årene vært rimelig skrale mtp hva som finnes av interessante eksklusive spill.

Tipper det blir noe sånt:

 

Gameplay/nye trailere fra:

-Halo 5

-Forza Motorsport 6

-Fable Legends

-Quantum Break

-Scalebound

 

Annonseringer av:

-Gears of War 4 + Gears of War: Ultimate Edition

-Nytt spill fra Rare (ny IP, ikke kinect)

-Battletoads (kanskje utviklet av Rare, men jeg tror det er noen andre som lager det)

-Killer Instinct Season 3

-Nytt spill fra Twisted Pixel Games

 

Andre potensielle annonseringer:

-State of Decay 2 (gir mening mtp at State of Decay YOSE nylig kom ut til Xbox One)

-Halo Wars 2 (MS hintet til det i traileren for Phantom Dust)

-Noe relatert til Minecraft?

 

Jeg tror at SoD2 og HW2 kommer til å komme før eller senere, men det spørs om E3 2015 kanskje er litt for tidlig for disse spillene. Litt usikker angående Crackdown. I fjor var Quantum Break på Gamescom, men ikke på E3. Jeg kan se for meg at MS gjør noe lignende med CD.

 

 

Lenke til kommentar

Min Xbox laster ned mindre data per time, når den er slått av, etter at jeg fikk på plass ekstern harddisk enn det den gjorde før.

 

Når jeg laster ned en oppdatering, eller et spill, så pleier det å ligge på ca 2,5GB i timen da Xboxen er slått på. Og i tiden før jeg hadde ekstern hdd på plass så ble det som regel lastet ned litt over 2GB per time hvis den var avslått. Men etter at jeg fikk den eksterne harddisken så klarer den bare å laste ned ca 650MB i timen da konsollen er avslått, den ligger riktignok på samme nivå som tidligere da den er slått på. 

Er dette normalt? Eventuelt hva kan jeg gjøre for å endre det? 

 

Har satt innstillingene slik at harddisken slås av samtidig med konsollen. 

Og jeg regner med at sånt som nettverkskort og usb ikke kjører 100% da konsollen er i instant-on mode, så noe mindre data som lastes ned er jo helt normalt. 

Lenke til kommentar

En liten forskjell på "Games with Gold" på XOne og X360 som jeg merket her om dagen.

 

Man må ha Gold for å spille spill man tidligere har fått på XOne, men slipper det på X360.

 

Jeg merket det fordi jeg ikke har spilt online i det siste, og siden VISA kortet mitt gikk ut på dato, så har jeg ikke giddet å fornye abonnementet.

Lenke til kommentar

 

Billig GTA v noen plass på nettet ?

 

Da gikk du akkurat glipp av Expert.no sin helgekampanje. Der var det 30% på GTA V. Tilbudet gikk dessverre ut i går.

 

er klar over det , men er ute etter digital download eller en fysisk butikk og hente det i , ingen av delene var mulig hos expert .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...