Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Fatter ikke at folk bruker netflix eller andre betalings tjenester. Innholdet er latterlig dårlig, nesten aldri oppdatering, nesten aldri fulle serier som regel halvparten. Som oftest blir ting også fjernet etter en stund. Ikke spør meg hvorfor.

Var glad jeg fikk sett ferdig det meste som faktisk var verdt å se med de 2 gratis månende jeg hadde.

Jeg bruker popcorntime nå. Nye filmer og serier(episoder) blir lagt ut nærmest med en gang. 720-1080 kvalitet på alle, til og med norsk teksting på de aller fleste. Om det er noen serier/filmer som mangler så bruker jeg bare putlocker.. Selvfølgelig ikke apper for dette som jeg vet. Så blir jo bare titting på laptop men kobler den lett til tven om det skulle være et problem.

 

Har ingenting med at jeg er fattig, men det faktumet at det er smarter og samtidig bedre(med mindre du kanskje har en familie og et par barn da kan jeg forstå det mer), samtidig som det er andre ting jeg heller vil bruke pengene på.

 

Ulovlig eller ei. Hvem i all verden bryr seg.

 

Vel, enkelt å svare deg på det:

Bare den siste tiden har tv-serier/splitter nye sesonger med eksempelvis House of cards og Marvels Daredevil blitt dumpet ut på Netflix i sin helhet - Snakker da om hele sesongen på en gang.

Utrolig digg å få en av favorittseriene sine som et maratonløp med ny sesong.

 

Dette er kjappere enn det piratene klarer å legge de ut på Torrent-sidene sine, og jeg bruker den norske Netflix versjonen.

 

Selv abbonerer jeg ikke på tv-kanaler, hater reklamer og reality-shows - sparer nok en del penger på det + NRK avgiften.

Tipper at de 79kr pr.mnd kjapt er spart inn ja :)

 

Og som NIrD sier, man betaler for det man ønsker og støtter de tjenestene man selv mener det er verdt å støtte.

XBox spill f.eks betaler jeg med glede for å støtte utviklingen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fatter ikke at folk bruker netflix eller andre betalings tjenester. 

 

Selv er jeg ekstremt fornøyd med Netflix og HBO Nordic. Bruker ihvertfall Netflix nesten hver eneste dag. Er så mye å se på at vi her i huset ser nesten ikke på tradisjonelle tv kanaler lengre. 

 

Og var jeg deg så ville jeg vært særdeles forsiktig med å bruke Popcorntime. Nå har flere lisensjegere sluttet å gå etter dem som sprer men etter dem som laster ned. Dvs deg.... Bøtene starter på 2500kr. 

Lenke til kommentar

Ulovlig eller ei. Hvem i all verden bryr seg.

 

Håper du ser verdien av andres arbeid på en annen måte når du blir voksen.  Klag gjerne på tjenestene, men de som har laget seriene og filmene du liker å se fortjener å få betalt for arbeidet som er gjort.   Kanskje du heller finner en måte å donere penger direkte?

 

Ja, noen bryr seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Fatter ikke at folk bruker netflix eller andre betalings tjenester.

 

 

Selv er jeg ekstremt fornøyd med Netflix og HBO Nordic. Bruker ihvertfall Netflix nesten hver eneste dag. Er så mye å se på at vi her i huset ser nesten ikke på tradisjonelle tv kanaler lengre. 

 

Og var jeg deg så ville jeg vært særdeles forsiktig med å bruke Popcorntime. Nå har flere lisensjegere sluttet å gå etter dem som sprer men etter dem som laster ned. Dvs deg.... Bøtene starter på 2500kr.

Hvordan kan de gi bøter når det er fult lovlig å bruke i Norge?

Lenke til kommentar

Fatter ikke at folk bruker netflix eller andre betalings tjenester. Innholdet er latterlig dårlig, nesten aldri oppdatering, nesten aldri fulle serier som regel halvparten. Som oftest blir ting også fjernet etter en stund. Ikke spør meg hvorfor.

Var glad jeg fikk sett ferdig det meste som faktisk var verdt å se med de 2 gratis månende jeg hadde.

Jeg bruker popcorntime nå. Nye filmer og serier(episoder) blir lagt ut nærmest med en gang. 720-1080 kvalitet på alle, til og med norsk teksting på de aller fleste. Om det er noen serier/filmer som mangler så bruker jeg bare putlocker.. Selvfølgelig ikke apper for dette som jeg vet. Så blir jo bare titting på laptop men kobler den lett til tven om det skulle være et problem.

 

Har ingenting med at jeg er fattig, men det faktumet at det er smarter og samtidig bedre(med mindre du kanskje har en familie og et par barn da kan jeg forstå det mer), samtidig som det er andre ting jeg heller vil bruke pengene på.

 

Ulovlig eller ei. Hvem i all verden bryr seg.

 

Ha-ha-ha, ja, du er rene geniet og det med lover og sånn er jo bare dumt.....Ganske morsomt at du ikke ser hvor uendelig selvsentrert egoist du fremstår med et slikt innlegg. Forstår du egentlig selv hva du skriver??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fatter ikke at folk bruker netflix eller andre betalings tjenester. Innholdet er latterlig dårlig, nesten aldri oppdatering, nesten aldri fulle serier som regel halvparten. Som oftest blir ting også fjernet etter en stund. Ikke spør meg hvorfor.

Var glad jeg fikk sett ferdig det meste som faktisk var verdt å se med de 2 gratis månende jeg hadde.

Jeg bruker popcorntime nå. Nye filmer og serier(episoder) blir lagt ut nærmest med en gang. 720-1080 kvalitet på alle, til og med norsk teksting på de aller fleste. Om det er noen serier/filmer som mangler så bruker jeg bare putlocker.. Selvfølgelig ikke apper for dette som jeg vet. Så blir jo bare titting på laptop men kobler den lett til tven om det skulle være et problem.

 

Har ingenting med at jeg er fattig, men det faktumet at det er smarter og samtidig bedre(med mindre du kanskje har en familie og et par barn da kan jeg forstå det mer), samtidig som det er andre ting jeg heller vil bruke pengene på.

 

Ulovlig eller ei. Hvem i all verden bryr seg.

 

Ha-ha-ha, ja, du er rene geniet og det med lover og sånn er jo bare dumt.....Ganske morsomt at du ikke ser hvor uendelig selvsentrert egoist du fremstår med et slikt innlegg. Forstår du egentlig selv hva du skriver??

 

kanskje vi skal roe litt ned folkens? og kanskje lurt å gå tilbake på topic før alt blir fjernet ;) en ren piratvirksomhet-diskusjon er ikke vledig relevant til xbox one ;))

Lenke til kommentar

 

 

Fatter ikke at folk bruker netflix eller andre betalings tjenester.

 

Selv er jeg ekstremt fornøyd med Netflix og HBO Nordic. Bruker ihvertfall Netflix nesten hver eneste dag. Er så mye å se på at vi her i huset ser nesten ikke på tradisjonelle tv kanaler lengre.

 

Og var jeg deg så ville jeg vært særdeles forsiktig med å bruke Popcorntime. Nå har flere lisensjegere sluttet å gå etter dem som sprer men etter dem som laster ned. Dvs deg.... Bøtene starter på 2500kr.

Hvordan kan de gi bøter når det er fult lovlig å bruke i Norge?

Det stemmer ikke. Torrents er ikke lov fordi du sprer samtidig som du laster ned. Dog lar noen klienter deg blokke opplasting, men hvis alle skulle gjort det så hadde ikke Torrents fungert.

 

Ja, popcorntime er Torrents

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Fatter ikke at folk bruker netflix eller andre betalings tjenester.

Selv er jeg ekstremt fornøyd med Netflix og HBO Nordic. Bruker ihvertfall Netflix nesten hver eneste dag. Er så mye å se på at vi her i huset ser nesten ikke på tradisjonelle tv kanaler lengre.

 

Og var jeg deg så ville jeg vært særdeles forsiktig med å bruke Popcorntime. Nå har flere lisensjegere sluttet å gå etter dem som sprer men etter dem som laster ned. Dvs deg.... Bøtene starter på 2500kr.

Hvordan kan de gi bøter når det er fult lovlig å bruke i Norge?

Det stemmer ikke. Torrents er ikke lov fordi du sprer samtidig som du laster ned. Dog lar noen klienter deg blokke opplasting, men hvis alle skulle gjort det så hadde ikke Torrents fungert.

 

Ja, popcorntime er Torrents

 

Tror ikke du skal uttale deg så bastant Benbjo. Det er norske lover som gjelder, og etter norsk lov er det ikke helt klart om PopcornTime er ulovlig, siden man ikke laster ned filene, bare streamer de.

 

Dinside spurte en advokat og en jussprofessor om det er lovlig eller ei. Professoren sa det var lovlig, og advokaten sa det var ulovlig. Som et utgangspunkt ville jeg stolt mer på professoren selv, men hva som er gjeldende rett her er langt i fra klart. Link til artikkelen: http://www.dinside.no/932969/er-popcorn-time-lovlig-i-norge

 

Derfor høres det veldig rart ut Larzen at folk har begynt å få bøter for å bruke popcorntime. Er du sikker på at dette gjelder i Norge? Har du kilde?

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det mange sinte sjeler som ikke likte det jeg sa nei.

"Ulovlig" å laste ned musikk og filmer fra piratbay også. Folk gjør det for det. Aldri hørt om noen her i Norge som har blitt straffet for det heller. Det er så 30+ holdninger på enkelte her inne.

Popcorntime er ikke noe anderledes enn fks hva andre nettsider tilbyr av filmer/serier som har eksistert i flere år uten å blitt tatt ned. Du laster ned innholdet på netflix på samme måte som du laster med innholdet på popcorntime. Altså streaming. Nå er såklart ikke det synlig fordi serverne hos netflix sørger for at det ikke er synlig eller såkalte "ventetid" er et par hundremillioner forskjell på disse to.

 

 

Popcorn time har aldri vært på Xbox Tommx. Innholdet finnes på andre "ulovlige" nettsider, det er bare at isteden for at det er noe uoversiktlig på nettsidene så har alt blitt samlet på et program alla netflix. Bare at det selvfølgelig er ulovlig. Men jeg gidder ikke å støtte netflix fks som tjener grådig fett allerede men allikevel har omtrent like ræva innhold det hadde første året. Er forsatt ikke i nærheten av å være like rask, ha mye innhold og legge ut nye episoder så fort de har vært på tven. :)

 

Men som sagt. Hadde enkelte ikke vært oppvokst på 70 tallet så hadde kanskje tonen vært anderledes. Lever tross alt i 2015 hvor slike ting ikke blir straffet for..

Men får så være, jeg forventet ikke så mange svar, var bare et svar til alle som brukte netflix at jeg ikke skjønner hvorfor folk gidder å betale for noe så dårlig når man kan få noe så mye bedre gratis.

Lenke til kommentar

Her var det mange sinte sjeler som ikke likte det jeg sa nei.

"Ulovlig" å laste ned musikk og filmer fra piratbay også. Folk gjør det for det. Aldri hørt om noen her i Norge som har blitt straffet for det heller. Det er så 30+ holdninger på enkelte her inne.

Popcorntime er ikke noe anderledes enn fks hva andre nettsider tilbyr av filmer/serier som har eksistert i flere år uten å blitt tatt ned. Du laster ned innholdet på netflix på samme måte som du laster med innholdet på popcorntime. Altså streaming. Nå er såklart ikke det synlig fordi serverne hos netflix sørger for at det ikke er synlig eller såkalte "ventetid" er et par hundremillioner forskjell på disse to.

 

 

Popcorn time har aldri vært på Xbox Tommx. Innholdet finnes på andre "ulovlige" nettsider, det er bare at isteden for at det er noe uoversiktlig på nettsidene så har alt blitt samlet på et program alla netflix. Bare at det selvfølgelig er ulovlig. Men jeg gidder ikke å støtte netflix fks som tjener grådig fett allerede men allikevel har omtrent like ræva innhold det hadde første året. Er forsatt ikke i nærheten av å være like rask, ha mye innhold og legge ut nye episoder så fort de har vært på tven. :)

 

Men som sagt. Hadde enkelte ikke vært oppvokst på 70 tallet så hadde kanskje tonen vært anderledes. Lever tross alt i 2015 hvor slike ting ikke blir straffet for..

Men får så være, jeg forventet ikke så mange svar, var bare et svar til alle som brukte netflix at jeg ikke skjønner hvorfor folk gidder å betale for noe så dårlig når man kan få noe så mye bedre gratis.

 

Hva er det du mener her? 

 

Jo folk har blitt straffet her til lands. Enda stort sett folk som laster opp norsk film, men etter nye lover fra 1 juli i fjor så har diverse advokatbyrå samlet inn data fra nettrafikken til folk og begynt å sende ut faktura. 

 

Helt greit å ikke bry seg om at det er ulovlig, men da kan man heller ikke begynne å sutre når man får en overaskelse i posten. 

 

Netflix er lett verdt det for meg. De lager kvalitetsserier selv som fortjener å bli støttet. Hva er 79kr i mnd?

Lenke til kommentar

Jeg har satt min XBO til instant-on (eller hva det heter) og den har alltid lastet ned spill og oppdateringer automatisk. Da jeg startet den idag måtte jeg installere en oppdatering manuelt.

 

Noen andre som har vært borte i det?

Skjedde med meg etter at jeg tok sikringen i rommet Xboxen står. Har du gjort det eller har strømmen gått i det siste?

Lenke til kommentar

Mener å huske at en gang i tiden så jeg achievements sortert etter hvilke achievements som er nærmest fullføring, uansett spill. Tenkte å rydde litt achievements mens jeg venter på The Witcher 3. Noen som husker hvor eller hvordan, eller har jeg bare drømt?

 

Edit: var nok bare spill for spill. Kommer opp i rekkefølge etter hvilke achievements som er nærmest fullføring innen det enkelte spillet. Sikkert bare det jeg så før også!

Endret av TOREGILe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

I vennefanen, der oversikten over hvem som har låst opp mest den siste måneden, har du et valg nederst for å se hele vennelisten.

Der skal dine nærmeste opplåste dukke opp. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

Fatter ikke at folk bruker netflix eller andre betalings tjenester. 

 

Selv er jeg ekstremt fornøyd med Netflix og HBO Nordic. Bruker ihvertfall Netflix nesten hver eneste dag. Er så mye å se på at vi her i huset ser nesten ikke på tradisjonelle tv kanaler lengre. 

 

Og var jeg deg så ville jeg vært særdeles forsiktig med å bruke Popcorntime. Nå har flere lisensjegere sluttet å gå etter dem som sprer men etter dem som laster ned. Dvs deg.... Bøtene starter på 2500kr. 

 

 

jeg er rimelig ferdig med HBO Nordic, de klarer ikke å levere en app på 1.5år og kommer med copy, paste svar når man spør hva de driver med. så når Game of thrones sesong 5 er fedig nå kan de ryke å reise.

 

bortsett fra det er så er Hulu+ den tjenesten jeg bruker mest

Lenke til kommentar

 

jeg er rimelig ferdig med HBO Nordic, de klarer ikke å levere en app på 1.5år og kommer med copy, paste svar når man spør hva de driver med. så når Game of thrones sesong 5 er fedig nå kan de ryke å reise.

 

 

 

 

Bruker iPhone og Airplay til AppleTV og det fungerer veldig bra nå. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Med Windows 8.1 skal det også være mulig å strømme HBOnordic.com til Xbox via Modern IE. Har ikke fått det til, dog.

 

Har pakket opp 360-en igjen pga. HBO-appen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...