Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Chatta med support nå. Det var visstnok et kjent problem, og pengene skulle dukke opp "in a few hours".

 

 

 

Jeg fikk min replacement Xbox One i dag. Den er musestille. Feels good man. :)

 

Jeg gikk for sånn advance replacement, og kommer til å sende inn min bråkebox i morgen. De hadde lagt med kode for én måned med Live. Alt i alt en smertefri opplevelse.

 

Heldige jævel! Tror jeg må sende inn min advanced exchange box igjen, vifta på den høres ikke god ut i det hele tatt. Durer jo fanken mer enn den forrige :p Hørtes grei ut til å begynne med, men så etter noen timer er det akkurat som at vifta ikke sitter skikkelig eller noe... Jaja, "heldigvis" ikke coil whine xD

 

Edit: Eller, tja, nå høres det mer og mer ut som coil whine igjen...

 

 

 

Jeg var nok litt snar viser det seg. Coil whine is back. Jippi... :hrm: Veldig mye lavere enn på forrige maskinen, men fortsatt ganske irriterende. Denne nye var jo faktisk stille i en hel dag! Argh... Jaja. I'll deal with it.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bare ikke begripe at de går i maskinvare fella igjen, etter alt styret med RROD etterfulgt av at de taper kampen mot ps4 salgsmessig... så klarer de faktisk å gi ut tonnevis med xboxer som piper og bråker som et helvette... eneste lyspunktet er jo faktisk at de har bra kundeservice NÅR (ikke hvis) noe skjer. :/

Lenke til kommentar

Kan bare ikke begripe at de går i maskinvare fella igjen, etter alt styret med RROD etterfulgt av at de taper kampen mot ps4 salgsmessig... så klarer de faktisk å gi ut tonnevis med xboxer som piper og bråker som et helvette... eneste lyspunktet er jo faktisk at de har bra kundeservice NÅR (ikke hvis) noe skjer. :/

 

Tja, brukte 10 dager fra jeg ringte kundeservice til jeg fikk advanced exchange boksen min, litt lenger enn jeg hadde håpt og trodd. Men, så lenge jeg kan få en ny boks på den måten helt til jeg får en som funker skikkelig så går det vel greit til slutt :p Nesten det mest irriterende er hvor lang tid det tar å laste ned både patcher og spill igjen når man får en ny maskin....

Lenke til kommentar

Den norske lanseringen av Xbox One har vært en skikkelig meh-opplevelse. Masse konsoller med feil, og man kan ikke akkurat skylde på barnesykdommer med tanke på hvor lenge konsollen egentlig har vært på markedet.

 

Enormt treg til å installere spill, kjip oppløsning, ekstern strømforsyning som bråker, stor fysisk maskinvare, færre spill enn konkurrenten, UI-en er rotete og tregere enn Xbox 360. Sjekke achievements er rotete og slitsomt, og butikken er et kaos. Brukte blant annet en evighet på å finne ut av hvordan jeg skulle joine en kamp, etter at en kompis hadde sendt en forespørsel direkte til meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det må vel i grunn være den mest elendige lanseriungen MS har gjort her i landet? Tror neppe Norge blir ett Xbox land i løpet av denne generasjonen her heller :p

Ville aldri blitt det uansett hvor mange bedre spill XO hadde hatt, så lenge pleisteisjen er i gamet så kjøper sauene den, akkurat som med eplelogoen.

 

 

Sykt så vanskelig det skulle være å få tak i en XO i butikk... tomt over alt jo :confused:

Ja, på grunn av defekte partier. Amazon var blant annet nødt til å gjøre konsollen utilgjengelig for salg etter for mange klager. Virker som Elkjøp har gjort det samme.

 

Fantastisk at MS er føre-var da med endel konsoller, så slipper flere å gå på den smellen. Kundeservicen til MS er det hvertfall ikke noe å utsette på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det må vel i grunn være den mest elendige lanseriungen MS har gjort her i landet? Tror neppe Norge blir ett Xbox land i løpet av denne generasjonen her heller :p

 

Det merkes også. Det var kanskje 20 stykker i kø på Obs for å plukke opp FIFA 15 på torsdag, og jeg så ingen som hadde plukket det opp til Xbox One.

Lenke til kommentar

 

Det merkes også. Det var kanskje 20 stykker i kø på Obs for å plukke opp FIFA 15 på torsdag, og jeg så ingen som hadde plukket det opp til Xbox One.

Norge er PS FANBOYS 4 Life lizzm

 

Men ja, på min lokale Gamestop fraråder de folk i å kjøpe One pga. all dritten med konsollen. Men nå er det vel lov å håpe det hele er over ganske kjapt.

Lenke til kommentar

 

Ja det må vel i grunn være den mest elendige lanseriungen MS har gjort her i landet? Tror neppe Norge blir ett Xbox land i løpet av denne generasjonen her heller :p

Ville aldri blitt det uansett hvor mange bedre spill XO hadde hatt, så lenge pleisteisjen er i gamet så kjøper sauene den, akkurat som med eplelogoen.

 

 

 

Nei men når det utsetter konsollen nesten 1 år uten grunn (annet enn å rute mest mulig konsoller mot store markeder hvor PS4 lanseres) , det var jo ikke som at konsollen var "lokalisert" noe særlig når den først kom til landet. Og når den først kommer så lemper MS inn palleviss med drittkonsoller og bare driter over norske fans enda mer. Når det går så langt at butikker fraråder folk i å kjøpe den...ja nei trenger vel ikke å si mer :p

 

Så jeg har forståelse for at folk går for PS4 denne gangen jeg altså :fun: Mer forundret er jeg over at du enda ikke har ordnet deg noen konsoll. Men du tok kanskje skrekken og valgte å vente til de defekte konsollene var luket ut, ganske fornuftig avgjørelse forresten!

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

 

Ja det må vel i grunn være den mest elendige lanseriungen MS har gjort her i landet? Tror neppe Norge blir ett Xbox land i løpet av denne generasjonen her heller :p

Ville aldri blitt det uansett hvor mange bedre spill XO hadde hatt, så lenge pleisteisjen er i gamet så kjøper sauene den, akkurat som med eplelogoen.

 

 

 

Nei men når det utsetter konsollen nesten 1 år uten grunn (annet enn å rute mest mulig konsoller mot store markeder hvor PS4 lanseres) , det var jo ikke som at konsollen var "lokalisert" noe særlig når den først kom til landet. Og når den først kommer så lemper MS inn palleviss med drittkonsoller og bare driter over norske fans enda mer. Når det går så langt at butikker fraråder folk i å kjøpe den...ja nei trenger vel ikke å si mer :p

 

Så jeg har forståelse for at folk går for PS4 denne gangen jeg altså :fun: Mer forundret er jeg over at du enda ikke har ordnet deg noen konsoll. Men du tok kanskje skrekken og valgte å vente til de defekte konsollene var luket ut, ganske fornuftig avgjørelse forresten!

 

Når jeg kjøper konsoll vurderer jeg innhold opp mot det som interesserer meg, og så langt har jeg greid å vente. Dummeste man kan gjøre er å la seg blinde av en logo og kjøpe med engang selv om konsollen ikke har mye å tilby deg... da sitter man jaggu med skjegget i postkassa frem til konsollen får noe av interesse. Må alltid veie opp for hva man får, aka ROI. Noe en norsk PS-sau sjelden gjør. Også er det jo såklart morsomt når de samme klager over f.eks dårlig nett på PS... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg kjøper konsoll vurderer jeg innhold opp mot det som interesserer meg, og så langt har jeg greid å vente. Dummeste man kan gjøre er å la seg blinde av en logo og kjøpe med engang selv om konsollen ikke har mye å tilby deg... da sitter man jaggu med skjegget i postkassa frem til konsollen får noe av interesse. Må alltid veie opp for hva man får, aka ROI. Noe en norsk PS-sau sjelden gjør. Også er det jo såklart morsomt når de samme klager over f.eks dårlig nett på PS... :)

 

 

 

 

Nå tror jeg faktisk vi, for en gang skyld traff konsensus! Så du skal få ett pluss for det!

 

Har men en PS4, og har hatt det siden lansering er det jo i bunn og grunn svært lite å hente på One. Eneste grunnen til at jeg, nok en gang, har skaffet meg en One var at Gamestop dealen var for god til å takke nei til. Jeg gikk jo faktisk i pluss på den dealen :p

 

At PSN har vist tegn til bugs og svakheter, skal selvsagt kommenteres og kritiseres. Noe jeg selvsagt er flink til å gjøre :) Var vel ikke rent få som muligens irriterte seg over all sytinga og klaginga mi i PS4 tråden når den kom til landet gitt. Men klagingen var berettighet, så jeg gav jo selvsagt rent faen i det og kjørte på videre.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Ja det må vel i grunn være den mest elendige lanseriungen MS har gjort her i landet? Tror neppe Norge blir ett Xbox land i løpet av denne generasjonen her heller :p

Ville aldri blitt det uansett hvor mange bedre spill XO hadde hatt, så lenge pleisteisjen er i gamet så kjøper sauene den, akkurat som med eplelogoen.

 

Nei men når det utsetter konsollen nesten 1 år uten grunn (annet enn å rute mest mulig konsoller mot store markeder hvor PS4 lanseres) , det var jo ikke som at konsollen var "lokalisert" noe særlig når den først kom til landet. Og når den først kommer så lemper MS inn palleviss med drittkonsoller og bare driter over norske fans enda mer. Når det går så langt at butikker fraråder folk i å kjøpe den...ja nei trenger vel ikke å si mer :p

 

Så jeg har forståelse for at folk går for PS4 denne gangen jeg altså :fun: Mer forundret er jeg over at du enda ikke har ordnet deg noen konsoll. Men du tok kanskje skrekken og valgte å vente til de defekte konsollene var luket ut, ganske fornuftig avgjørelse forresten!

Når jeg kjøper konsoll vurderer jeg innhold opp mot det som interesserer meg, og så langt har jeg greid å vente. Dummeste man kan gjøre er å la seg blinde av en logo og kjøpe med engang selv om konsollen ikke har mye å tilby deg... da sitter man jaggu med skjegget i postkassa frem til konsollen får noe av interesse. Må alltid veie opp for hva man får, aka ROI. Noe en norsk PS-sau sjelden gjør. Også er det jo såklart morsomt når de samme klager over f.eks dårlig nett på PS... :)
. Omg. Du er helt fjern... Man er ikke en ps sau fordi man velger ps4 over Xbox. Jeg valgte ps4 pga den var kraftigere. Og gå bedre grafikk og den har alle spillene jeg liker å spille.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...