Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Ikke dumt, men for å holde fred i familien pleier man jo å ha flere konsoller - lurer mer på om de virkelig mener at man må kjøpe flere utgaver av samme spill?

Du trenger ikke det så lenge de to konsollene du har i hus ikke spiller samme spill samtidig. Bare spill med en profil som har spillet installert så går det bra. Da kan du hoppe så mye du vil mellom de to konsollene uten å betale ekstra avgift. Du kjøper bare spillet en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ms dropper x360 umiddelbart. Sony holder nok liv i ps3 et par år til slik at de holder 10 års løftet.

Microsoft gikk jo nettopp ut og sa Xbox 360 fortsatt har lang levetid og mange gode spill i vente. Hvorfor trakk du konkusjonen at de skal droppe xbox 360 så tidlig?

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Det er nok masse her vi ikke vet enda og, vi får bare vente og se.

 

den her er bekreftet i værtfall

 

"Does the PlayStation 4 always need to be connected to the internet, I asked?

 

"Oh yes, you can go offline totally. Social is big for us, but we understand there are some people who are anti-social! So if you don't want to connect to anyone else, you can do that."

 

kilde:

http://www.eurogamer...rnet-connection

 

og da er vi jo godt på vei.... selv om sony engang 30 år etter utgivelse av ps4 bestemer seg for å kutte ut ps4. så kan man fortsatt kose seg med spill i sp som mann har kjøpt på disc :)

Endret av Zombien.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du trenger ikke det så lenge de to konsollene du har i hus ikke spiller samme spill samtidig. Bare spill med en profil som har spillet installert så går det bra. Da kan du hoppe så mye du vil mellom de to konsollene uten å betale ekstra avgift. Du kjøper bare spillet en gang.

 

Antar man ikke kan logge på profilen om den blir brukt på en annen konsoll samtidig. Ikke akkurat praktisk i en husholdning som deler på spill men har flere maskiner.

Lenke til kommentar

hva med en ps4?... den er ikke restriktiv og forbrukerfiendtlig.. og sony vet hva de holder på med og hva gamers vil ha..

 

Vurder helt klart PS4 nå etter MS uttalelser. Men sløyfet ikke PS3 bakoverkompabiliteten etter en stund?

 

Uansett liker jeg ikke retningen konsollene går i. Jeg vil ha bedre løsninger for gamere, som gjør ting enklere.

 

Antar man ikke kan logge på profilen om den blir brukt på en annen konsoll samtidig. Ikke akkurat praktisk i en husholdning som deler på spill men har flere maskiner.

 

Nettopp. Tenk deg all kranglingen :green:

Lenke til kommentar

Antar man ikke kan logge på profilen om den blir brukt på en annen konsoll samtidig. Ikke akkurat praktisk i en husholdning som deler på spill men har flere maskiner.

 

Men hvorfor skal du være logget på to profiler samtidig? Hvis alle i familien har hver sin profil trenger man vel ikke det? Og skal man spille et spill samtidig på to konsoller har jo ikke akkurat det gått på tidligere konsoller med mindre man kjøper to av samme spill uansett. Man får jo bare en cd, skjønner ikke hvordan man skal klare og dele den på to konsoller med mindre man deler broderlig og spiller en time hver som vi gjorde i gamle dager? Blir jo det samme nå.

 

Og det med å være logget på samme profiler på to steder er vel litt unødvendig? Det er jo vel sånn over alt nå, med spotify, wimp, netflix, facebook osv. Man kan jo ikke være to steder på en gang. Man har jo hver sin profil isteden.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Vurder helt klart PS4 nå etter MS uttalelser. Men sløyfet ikke PS3 bakoverkompabiliteten etter en stund?

 

Uansett liker jeg ikke retningen konsollene går i. Jeg vil ha bedre løsninger for gamere, som gjør ting enklere.

 

 

for min del så skal jeg ikke kvitte meg med ps3'en uansett... så det spiller ikke så stor rolle med bc eller ikke for min del. men det er jo mulig å få spillet favoritt ps3 spillet på ps4, da det blir bc emulering i gaikai. på xbone så er det jo ingen mulighet for bc i det hele tatt...

 

for mindel så er disse 3 punkt viktigst...

 

1. ikke kreve at spill maskinen må være always online for å spille/fungere

2. ikke ha brukt spill sperre

3. ikke ta betalt for å få spille online

 

da er jeg fornøyd...

Endret av Zombien.
Lenke til kommentar

En abonnementsavgift på Xbox Live Gold vil være siste spadetak i Xbox-graven for min del. Har betalt for Gold i en god stund nå og føler ikke jeg sitter igjen med særlig mye jeg ikke kunne fått på Playstation. Det kinect-kameraet ser utvilsomt bra ut, og er en av få ting som trekker interessen min men hvor mye trenger jeg det? Ikke nok.

Lenke til kommentar

Men hvorfor skal du være logget på to profiler samtidig? Hvis alle i familien har hver sin profil trenger man vel ikke det? Og skal man spille et spill samtidig på to konsoller har jo ikke akkurat det gått på tidligere konsoller med mindre man kjøper to av samme spill uansett. Man får jo bare en cd, skjønner ikke hvordan man skal klare og dele den på to konsoller med mindre man deler broderlig og spiller en time hver som vi gjorde i gamle dager? Blir jo det samme nå.

 

Og det med å være logget på samme profiler på to steder er vel litt unødvendig? Det er jo vel sånn over alt nå, med spotify, wimp, netflix, facebook osv. Man kan jo ikke være to steder på en gang. Man har jo hver sin profil.

 

Det er ikke det at man vil spille samme spill samtidig. Det er det at spillet låses til maskinens profil. Om man da vil spille et spill som allerede er installert på en annen Xbox må man bruke en profil som er koblet til spillet, altså bruke profilen fra den andre Xboxen. Da kan ikke den profilen brukes samtidig på den andre maskinen. Vil man da spille ett annet spill samtidig som den andre konsollen spiller må man ha en ny konto.

 

Det man kan gjøre er å opprette begge profilene på begge maskinene, og logge på de forskjellige profilene alt ettersom hvilket spill man spiller. Det gjør dog at man kun kan spille spillene som er knyttet til profilen den andre ikke spiller på.

Lenke til kommentar

Det er ikke det at man vil spille samme spill samtidig. Det er det at spillet låses til maskinens profil. Om man da vil spille et spill som allerede er installert på en annen Xbox må man bruke en profil som er koblet til spillet, altså bruke profilen fra den andre Xboxen. Da kan ikke den profilen brukes samtidig på den andre maskinen. Vil man da spille ett annet spill samtidig som den andre konsollen spiller må man ha en ny konto.

 

Det man kan gjøre er å opprette begge profilene på begge maskinene, og logge på de forskjellige profilene alt ettersom hvilket spill man spiller. Det gjør dog at man kun kan spille spillene som er knyttet til profilen den andre ikke spiller på.

 

Nettopp, dette er ikke å gjøre ting lettere....

Lenke til kommentar

 

Du må ta Yoshida med en klype salt.

 

Alt han sier at man kan gå offline. Det samme kan du med Xbox One, selv om den krever aktivering av spill. Yoshida blir aldri spurt hvor lenge systemet kan være frakoblet, eller hvordan aktivering blir.

 

Dessuten sa han bare at bruktspill vil fungere på hver maskinvare. Bruktspill fungerer også på hver maskinvare når det gjelder Microsoft.

 

Ingenting er bekreftet fra Sony sin side, og de kan like gjerne gå samme vei for alt vi vet.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært genialt om Microsoft under E3 plutselig viste frem en addon kalt Xbox Two. Koble den til og du får tilgang til alle X360 spill på din X1.

 

Lov å fantasere.... :)

De har jo hintet om en 360-relatert annonsering på E3. Det virker dog som om den handler om et spill istedenfor noe hardware-relatert.

 

"I think the [Xbox 360] is going to be very vibrant for many years. In fact, we have a huge [Xbox 360] announcement for E3 that I keep wanting to talk about, but I can't," Spencer said. "I think it will surprise people. I loved what we did last year with Minecraft; bring Minecraft to the box; six million units later it's kind of a beast. I think there's a lot of life in the [Xbox 360] for years to come."
Lenke til kommentar

Ja, eller man kan spille på sin Xbox 360?

 

Om du hadde sett alt som står i min stereo benk så hadde du skjønt kjapt hvorfor det ikke er aktuelt. :)

 

EDIT: Men seriøst så ønsker jeg å kunne ha muligheten til å spille X360 spill på X1. Akkurat som jeg tar tilbake blikk å spiller eldre PC spill som jeg enten savner eller aldri fikk tid/viste om. Det er så mye spill og selv om vi får ny teknologi så er mange av disse eldre spillene like unike og aktuelle den dag idag.

 

Hvor trist hadde det ikke vært om vi ikke hadde Gog.com fks? Eller at spill vi har i Steam plutselig stoppet å virke pga oppgraderinger? Synes det er viktig jeg å ha tilgang til alt som er av spill til dem aktuelle plattformene....er jo trist om dem skal bare sakte men sikkert forsvinne.

 

Når X1 kommer så er det enkelt å fortsatt bruke sin X360 for å gjøre dette. Men hva om 8år?

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...