Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sniper Elite 3 has a 10GB day one patch on Xbox One

 

Begynner å bli litt vel drøyt med disse day-one patchene nå.

 

Det ironiske er at 10GB er eksklusivt på Xbox One. Utviklerne har sagt at denne patchen vil bli langt mindre på PS4, og skylder på oppdateringssystemet til Xbox.

Og 5 Mbit linjer.

 

Jeg har 25 Mbit linje, og det vil allikevel ta meg en hele dag å laste ned 10 GB.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

nei poenget var å si at xbox er ræva på en måte....

 

men ja enig at det er mye, ikke at det plager meg, ser på en episode på hulu eller netflix så kan man spille, er ikke så desperat etter å spille med en gang, uansett så kjøper jeg eller ikke spill på disk

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Ja jeg kan si meg enig i det. Tragisk. Hele poenget med å kjøpe på disk er jo at det bare er å stikke den inn i maskinen uten noe annet fjas.

 

Håper dette ikke er en indikasjon på hvordan ting vil bli.

Nå er ikke dette en Xbox VS andre konsoller, men det er omtrent bare Xbox one som sliter med dette problemet.

Lenke til kommentar

Ser at spill er veldig billige nedlastbart på amazon. Er det ingenting risikabelt med å kjøpe derfra? Vurderer å gå bananas når boksen min kommer i morgen.

Hvor billig da? Fant bare forza digitalt. 60$ koster de jo på live uansett

 

Funker ikke hvis man har en adresse i Norge.

Bare å bruke fake us adresse ja :)

Lenke til kommentar

nei poenget var å si at xbox er ræva på en måte....

 

men ja enig at det er mye, ikke at det plager meg, ser på en episode på hulu eller netflix så kan man spille, er ikke så desperat etter å spille med en gang, uansett så kjøper jeg eller ikke spill på disk

 

Ta deg en dusj. Det er bare usaklig å bli sur over at folk blir forundret over at måten ting løses på.

 

I følge en artikkel på e24 (http://e24.no/digital/norge-har-tregere-internett-enn-romania/21107721) så er gjennomsnittshastigheten i Norge på 7.4 Mbit. Som vil si at det lastes ned rundt 0,9 Mb/s. Tar man utgangspunkt i den 10 GB diskusjonen, så vil det ta i gjennomsnitt rundt 3 timer å laste ned. I tillegg er det ikke sikkert all nettkapasiteten utnyttes, som igjen gjør at det sikkert tar lenger tid i praktisk.

 

Selvfølgelig kan man gjøre noe annet i mellomtiden, men blir ikke litt av poenget borte? Man drar i butikken, henter spiller, vil hjem å spille, men må først bruke 3 timer på å laste ned en patch.

 

Jeg mener det er tre ting som kan løse problemet:

1. Utvikle spillet godt nok slik at det ikke trenger så omfattende patcher ved lansering

2. Gi brukeren lov til å laste ned patcher i forkant av release (Kanskje det beste forslaget)

3. Ha mulighet til å få patchen per disk ved kjøp (Gratis selvfølgelig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...