Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Endelig! Etter mye frem og tilbake så har jeg klart å oppnå NAT : Open på min Xbox One! Kudos til Homebase (aka GET, men med egen dedikert kundeservice for Homebase (fibernett kunder) som faktisk korresponderte med meg fredagskvelden (etter 21:00), lørdag og utrolig nok på søndagskvelden per e-post hvor de i dag utrolig nok valgte det de færreste Internettleverandører pleier å gjøre, nettopp det å høre på kunden, innse at jeg faktisk vet hva jeg driver med, sitter på såpass oppegående nettverksutstyr at hjemmesentralen blir en flaskehals og fikk satt denne Huawei HG8245 fiberrouter/sentralen i bridgemodus så det nå er min egen pfSense server / brannmur som styrer showet og vips så har jeg endelig klart å få NAT : Open og det uten å måtte åpne en eneste port, dette er bare ved bruk av automatisk port forwarding via upnp og det fungerer strålende!

Prøv en multiplayer connection test, og hold inne alle triggerne/bumperne når du har fullført testen (den sier at alt er ok). Du vil få opp mer utfyllende informasjon, slik som MTU/NAT Info etc.

 

Står at min er ''Open'' og, men når jeg kjører en slik test får jeg opp at jeg ligger bak en ''Cone NAT''.

 

Har dog ikke hatt noen problemer med å finne multiplayer games.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om dere går inn på "Detailed network stastics", hvor mye i latency får dere ? Får hele 261 ms her, med US lokasjon.

 

WIFI-Signal : 100%.

Nedlasting hastighet: 32.61 Mbps

Opplasting hastighet: 1.27 Mbps

 

Sitter på Get 70/5 Mbps linje.

 

EDIT: Slo av wifi på macbook og mobil og fikk dette, har en helt jalla integrert wifi boks fra GET :p

 

 

WIFI-Signal : 100%.

Nedlasting hastighet: 57.77 Mbps

Opplasting hastighet: 5.36 Mbps

Latency: 200

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Var det ikke noen som hadde us netflix til us priser? Jeg kom bare rett inn på den norske jeg..trodde ikke jeg hadde abonnement heller, men startet kanskje automatisk en måneds prøve nå da?

Neida, når jeg prøvde å se noe, sa de at jeg ikke hadde betalt eller noe lignende, så da lurer jeg bare fortsatt på hvordan man får us netflix. Har satt locale til us.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Om dere går inn på "Detailed network stastics", hvor mye i latency får dere ? Får hele 261 ms her, med US lokasjon.

 

WIFI-Signal : 100%.

Nedlasting hastighet: 32.61 Mbps

Opplasting hastighet: 1.27 Mbps

 

Sitter på Get 70/5 Mbps linje.

 

EDIT: Slo av wifi på macbook og mobil og fikk dette, har en helt jalla integrert wifi boks fra GET :p

 

 

WIFI-Signal : 100%.

Nedlasting hastighet: 57.77 Mbps

Opplasting hastighet: 5.36 Mbps

Latency: 200

 

har kabel:

 

66.39Mbps/5.19Mbps

188ms latency

 

US

Lenke til kommentar

Prøv en multiplayer connection test, og hold inne alle triggerne/bumperne når du har fullført testen (den sier at alt er ok). Du vil få opp mer utfyllende informasjon, slik som MTU/NAT Info etc.

 

Står at min er ''Open'' og, men når jeg kjører en slik test får jeg opp at jeg ligger bak en ''Cone NAT''.

 

Har dog ikke hatt noen problemer med å finne multiplayer games.

 

 

"Cone NAT" er jo riktig, dette vil jo si at Xbox One klarer å opprette en 1:1 NAT forbindelse som vil si det er full pupp rett igjennom for kommunikasjon til og fra Xbox One på de respektive portene. Dette er jo akkurat det man ønsker å oppnå og er det samme jeg får nå som jeg endelig har fått ting opp å kjøre.

 

Eneste måten å ikke ende opp med "Cone NAT" blir jo å mate Xbox One med en offentlig IP-adresse, og siden 99,99% av alle Internettleverandører for forbrukermarkedet uansett kun gir brukerne sine en eneste offentlig IP-adresse så er dette noe vi alle kan stryke og det vil jo uansett ikke være hensiktsmessig uansett da det betyr at du enten må kjøre en bridge, eller 1:1 NAT routing igjennom router, eller ha Xbox One koblet direkte mot et eget dedikert modem og da vil du jo ha null tilgang på ditt lokale nettverk.

 

Eneste måten å få dette til å fungere skikkelig på er ved å ha en Internettleverandør som er villig til å gi deg flere offentlig IP-adresser, så må du ha en skikkelig server / brannmur hvor du må sette i gang med å sette opp routing fra en offentlig IP-adresse, igjennom server / brannmur til din Xbox One deretter sette opp egen routing mellom ditt lokale nettverk og denne. Blir jo et sant lite helvete av konfigurering og en masse spagetti uten noen gevinst når alt kommer til alt.

 

 

Når en Xbox One står bak en NAT (altså en router) så er det beste du kan oppnå, og det vi alle er ute etter nettopp "Cone NAT" som vil si at Xbox One kan kommunisere til og fra igjennom NAT (router) helt uten restriksjoner på sine respektive porter.

 

 

Det ble en smule langt og rotete, men jeg håper det kan hjelpe deg litt med å forstå hva "Cone NAT" faktisk betyr i denne sammenhengen.

 

 

Om dere går inn på "Detailed network stastics", hvor mye i latency får dere ? Får hele 261 ms her, med US lokasjon.

 

WIFI-Signal : 100%.

Nedlasting hastighet: 32.61 Mbps

Opplasting hastighet: 1.27 Mbps

 

Sitter på Get 70/5 Mbps linje.

 

EDIT: Slo av wifi på macbook og mobil og fikk dette, har en helt jalla integrert wifi boks fra GET :p

 

 

WIFI-Signal : 100%.

Nedlasting hastighet: 57.77 Mbps

Opplasting hastighet: 5.36 Mbps

Latency: 200

 

 

Tester stortsett mellom 130-160 ms over fiberlinje, så det er nok neppe håp om særlig bedre enn dette når vi baserer oss på US servere dessverre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

men det er ikke så mye å si, det virker som man kobler til engelsk, tysk eller fransk server når man spiller.

nevnte latency går på downloads på XBlive og det gjør jo ingenting

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

For å få US Netflix, må en legge inn en DNS server som er i USA. En kjapp tur Google gir mange gode DNS servere til bruk - må absolutt ikke betale for private tjenester som unblock.us osv.

Takk for det! Tror jeg fikk det til. Får opp filmer som olympus has fallen, skyfall og flight. Tipper de ikke er i norge enda, men menyspråket er fortsatt norsk. Er det slik hos deg også?

Lenke til kommentar

Har selv latency på 188 (UK), men lurer på hvordan dere med US kontoer opplever multiplayer, er det US servere dere kobles til??, er det altså masse amerikanske kids som gauler :).

Virker fristene å velge US, men er redd det vil lagge, noen som har hatt på UK og US og merket noen forskjell?

Endret av MacBain
Lenke til kommentar

Noen andre som har hatt problemer med at det mangler dokumenter på pakka fra Microsoft store Tyskland? Ser ut som de har stoppet i Nederland :(

 

Ja, dette skjedde i hvert fall med noen som bestilte til release, meg inkludert. Tok en dag med null framgang så kom den seg videre.

 

Når dere snakker om DNS og Netflix, er dere på Xbox da? Går det ann å skifte DNS-serveren på Xboxen? Ingen som vet om jeg kan bare kjøre en VPN på hele Xboxen da? Har fra privateinternetaccess

Endret av sinsol
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Har selv latency på 188 (UK), men lurer på hvordan dere med US kontoer opplever multiplayer, er det US servere dere kobles til??, er det altså masse amerikanske kids som gauler :).

Virker fristene å velge US, men er redd det vil lagge, noen som har hatt på UK og US og merket noen forskjell?

igjen.... det er europeiske servere jeg kobler til ikke amerikanske.

er på US

Lenke til kommentar

Takk for det! Tror jeg fikk det til. Får opp filmer som olympus has fallen, skyfall og flight. Tipper de ikke er i norge enda, men menyspråket er fortsatt norsk. Er det slik hos deg også?

Klarer ikke å legge inn kortinformasjon. Ikke på norsk og heller ikke amerikansk netflix...merkelige greier...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Er det noen som har funnet hvor mye plass man har igjen på harddisken?

 

Har letet å ikke funnet noenting. Har virkelig Microsoft tatt vekk muligheten for meg å holde orden på GBene?

 

ja, man trenger jo egentlig ikke å vite det... erre fullt så får du beskjed og må slette noe

Lenke til kommentar

 

ja, man trenger jo egentlig ikke å vite det... erre fullt så får du beskjed og må slette noe

Å putte inn en så liten harddisk i tillegg til å fjerne muligheten til å se ledig plass er jo tidenes bommert av microsoft. Når folk har installert 11 spill og den er full så må man slette ett spill, ønsker man å spille dette igjen kan man jo ikke lengre bare spille det fra plate, man må igjennom hele installering igjen.

Blir spennende å se hvordan de vil løse dette framover(vet ekstern hd støtte kommer, men det er ikke bra nok)

Lenke til kommentar

Da ser det ut til at det blir Xbox One på meg også, fra CoolShop... endelig! :)

 

Bestilte den Xbox One Console European Day 1 Forza Edition.. Ble 6000,- da.. :( Men, men.. Fikk med et spill da, tross bare download-voucher..

 

 

Uansett:

 

Andre som har fått konsoll fra CoolShop, som er fornøyde? Alt fungerer som det skal?

 

Har DR3 og Ryse liggende her.. Hva synes dere om tittelene?

 

:)

Lenke til kommentar

Da ser det ut til at det blir Xbox One på meg også, fra CoolShop... endelig! :)

 

Bestilte den Xbox One Console European Day 1 Forza Edition.. Ble 6000,- da.. :( Men, men.. Fikk med et spill da, tross bare download-voucher..

 

 

Uansett:

 

Andre som har fått konsoll fra CoolShop, som er fornøyde? Alt fungerer som det skal?

 

Har DR3 og Ryse liggende her.. Hva synes dere om tittelene?

 

:)

 

Trodde det var slik at de ikke ble å sende? Jeg avbestilte min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...