Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Selvfølgelig.

 

Noe CBOAT påpeker er dog at Xbonen har er rushet og var aldri planlagt for en 2014 lansering. Jeg tipper alt skylder Sonys overraseksesannonsering av PS4.

 

Kopierer denne fra NeoGAF:

 

  • Development started later (compared to PS4)
  • Reveal event pushed back
  • Driver/OS not up to par
  • THIS looks just like a bunch of HTPC components thrown together
  • Launch list of countries reduced
  • 3rd party title footage severely limited
  • Unclear policies, messaging

It's all starting to add up.

 

Herregud, hva driver dem med hos Microsoft? Har dem så liten tro på produktet sitt at de haster med å lansere den og i tillegg gjør den så utrolig "dårlig" sammenlignet med PS4? Det ville vært bedre for alle om konsollen kom neste år. Kraftigere, billigere og feilfri.

De må vel tape utrolig med penger på å lansere enn halvferdig produkt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men kom ikke PS3 nesten et år etter Xbox 360?

Og i tillegg så hadde PS3 en ganske sterk referanse i form av at Sony hadde allerede lansert PS1 og PS2. Så folk viste mer eller mindre hva de fikk.

Xbox 360 hadde kun Xbox som referanse, og den var langt i fra like solid og kjent som Sony sin.

 

Nå føler jeg at alle kjenner til begge konsollene, styrker og svakheter. Mange vil kjøpe konsollen ut i fra erfaringer og tanker, men om Microsoft lanserer et dårlig produkt vil det bare slå tilbake på dem. Om man opplever noe lignende RRoD så vil det skremme utrolig mange, og det vil koste utrolig mye penger.

 

Jeg tror at Microsofts Xbox One hadde solgt bra også et år senere, og da hadde man sluppet å sett en lanseringskampanje ledet av noen som akkurat er utdannet fra Cheap University.

Lenke til kommentar

Microsoft ble noktatt på senga siden Kaz Hirai sa at Sony ville vente til Microsoft hadde annonsert sin neste konsoll før de gjorde noe: http://www.ign.com/articles/2013/01/21/ps4-sony-will-let-microsoft-make-first-move

 

Kunne kanskje vært bedre å heller gitt ut konsollen når den var tenkt (om det da er tilfellet), men forstår godt at de er redde for å lansere lenge etter PS4. Det kan jo være at de skyter seg selv i leggen nå, men det vil tiden vise. Jeg tror nå at Xbox One vil gjøre det kjempebra, på samme måte som PS4.

Lenke til kommentar

Må ærlig innrømme at det var like før jeg vurderte å plukke opp en PlayStation 4 istedet, men jeg er temmelig låst på grunn av at jeg finner mye glede i Kinectspill og det faktum at jeg får med meg FIFA'14 er også et stort pluss da det tross alt er et av de spillene jeg skal ha fra dag nr1 uansett.

 

Har uansett planer om å ha begge konsollene, men det kan virke som det blir en PlayStation 4 mye tidligere enn først antatt om Xbox One skulle vise seg å skuffe. Og at i motsetning til denne generasjonen hvor jeg først hadde PlayStation 3 for deretter å anskaffe Xbox 360 og har deretter spilt ALT på Xbox 360 med unntak av PlayStation eksklusive spill som resultat av mye bedre håndkontroller på Xbox 360 og det at vi har hatt det mye gøy med Kinect spill så kan det ligge an til å bli andre veien denne generasjonen.

Lenke til kommentar

Selv har jeg forhåndsbestilt begge og gleder meg til begge, men av konsoller blir det PS4 som blir min hovedplattform.

 

Jeg kan ærlig si at jeg liker PS4 bedre enn Xbone pga. den tåpelige markedsføren "beta tested in the future" og "so real that if it's any more real it would be too real", de iditosike policyene og brukerfiendtligheten og mer.

 

Heldigvis har Microsoft fikset på mye av dette, men jeg stoler fremdeles ikke på dem (stoler heller ikke på Sony etter PSN katastrofen), men Sony virker rett og slett mer kundevennlig og gaming-orientert enn MS.

 

Likevel kan jeg lett si at Xbone virker til å bli en herlig maskin og jeg gleder meg til å ta den i bruk.

 

Jeg er en Playstation person, men jeg har ingenting imot verken Xbox (har både X360 og snart Xbone) og Nintendo (har både Wii, 3DS og Wii U) eller PC som jeg gamer mest på.

 

Så om noen her mener jeg er en kritisk PS fanboy fordi jeg mener PS+ er milevis bedre enn Xbox LIVE når det kommer til verdi for pengene. Ja, da har jeg ikke mye å si.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En bekreftet utvikler til Xbox One skriver dette på reddit:

I have an Xbox One here that I've had for almost a year with an uptime high of 29 days that says you're wrong.

 

Får håpe dette ryktet til CBOAT er like sant som nedklokkingsryktet han kom med :)

Lenke til kommentar

Selv har jeg forhåndsbestilt begge og gleder meg til begge, men av konsoller blir det PS4 som blir min hovedplattform.

 

Jeg kan ærlig si at jeg liker PS4 bedre enn Xbone pga. den tåpelige markedsføren "beta tested in the future" og "so real that if it's any more real it would be too real", de iditosike policyene og brukerfiendtligheten og mer.

 

Heldigvis har Microsoft fikset på mye av dette, men jeg stoler fremdeles ikke på dem (stoler heller ikke på Sony etter PSN katastrofen), men Sony virker rett og slett mer kundevennlig og gaming-orientert enn MS.

 

Likevel kan jeg lett si at Xbone virker til å bli en herlig maskin og jeg gleder meg til å ta den i bruk.

 

Jeg er en Playstation person, men jeg har ingenting imot verken Xbox (har både X360 og snart Xbone) og Nintendo (har både Wii, 3DS og Wii U) eller PC som jeg gamer mest på.

 

Så om noen her mener jeg er en kritisk PS fanboy fordi jeg mener PS+ er milevis bedre enn Xbox LIVE når det kommer til verdi for pengene. Ja, da har jeg ikke mye å si.

Jeg har ærlig talt ikke sett mye til reklame for PS4.

Lenke til kommentar

 

En bekreftet utvikler til Xbox One skriver dette på reddit:

I have an Xbox One here that I've had for almost a year with an uptime high of 29 days that says you're wrong.

 

Får håpe dette ryktet til CBOAT er like sant som nedklokkingsryktet han kom med :)

Min 360 Elite viste ikke et fnugg av problemer. Det spørs hvor stor feilrate det blir. Håper den blir lav, da det er forbrukerne det er kjipest for.

Lenke til kommentar

Min 360 Elite viste ikke et fnugg av problemer. Det spørs hvor stor feilrate det blir. Håper den blir lav, da det er forbrukerne det er kjipest for.

Skjønner ikke helt hva det er denne utvikleren prøver å bruke som argument her. Er det en retail versjon av xbox one som han har hatt i 1 helt år? Var konsollen ferdig da? Så den som kommer til ut i november er prikk lik? Er hans versjon overklokket?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...