Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Som per dags dato er å handle en Xbox One fordi jeg vil spille DR3. Evt oppgradere PCen (siden jeg er PC-gamer av heart, og før tidenes fanboy som hatet konsoller, og håpte Microsoft ville knuse Sony fordi Microsoft var mer kjent for meg pga Windows. Idioti som jeg vokste fra meg), og heller vente en stund med ny konsoll til det er flere spill å velge i.

 

Absolutt alle som er interessert i indie bør uansett se videoen over som LarZen posta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er for meg det paradoksale med hvordan Sony fanboys har holdt på de siste månedene. Hvor enn det er snakk om Xbox dukker de umiddelbart opp og oppfører seg som drittunger. Om det legges ut en video av et XBO-spill på youtube kan du banne på at det har 500 dislikes etter 5 minutter.

 

Er målet deres å overtale potensielle xbox one-kjøpere til å heller gå for PS4? For det som har skjedd etter å ha hengt på neogaf og andre forum, inkludert dette, er at jeg faktisk har fått MINDRE lyst på PS4. Det er selvfølgelig tullete :) , men det er nå engang magefølelsen jeg sitter med. Jeg har rett og slett ikke lyst til å assosieres med denne gjengen.

 

Med tanke på hvor bra PS4 virker, og hvordan den tilsynelatende innfrir alle sony-fans sine ønsker, hvorfor ikke ha litt tillit til den?

 

Er vel ikke bare Sony fanboys som har spredd møkk overalt men også tidligere Microsoft fanboys. Dem som føler at Microsoft har prøvd å ta ifra dem friheten og som tror at MS med vilje har prøvd å ødelegge deres hobby.

 

Dere vet mitt standpunkt når det kommer til XBO og at jeg hadde ikke hatt noe problem med deres opprinnelige visjon. En visjon jeg er overbevist vi får i en form før denne kommende konsoll generasjonen er over på begge plattformer.

 

Jeg gleder meg til både XBO og PS4, men for meg så appellerer XBO mer. Det er flere ting som gjør dette som fks.kontrolleren,OS og spill for å nevne noe. Men også måten dem kommer ut med informasjon og videoer. Noe jeg synes Sony er dårligere med i denne runden.

 

Og som deg MasterSnake så får all denne drittkastingen meg til å foretrekke XBO mer. Et produkt er mer en kun det du får, det er et helhets bilde av mange ting. Det jeg assosierer med PS4 er pene spill og masse dritt ifra hva jeg ser som pubertale mennesker. Mennesker jeg ikke liker.

 

Og når vi er inne på dette med fanboys, så er det noe vi alle er. Men det er dem som foretrekker noe og så har du dem som med nebb å klør skal spre budskapet av at deres valg er det rette og at alle andre valg er feil.

 

Og det vi ser ang XBO og all dritten som kommer er ifra den verste slag av fanboys, pubertale mennesker eller hva jeg helt alvorlig anser som voksne med seriøse antenne problemer.

 

Ahhh...godt å få ut litt altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft fanboysen er inne ser lite eller ingenting galt med microsoft og hvordan de har håndtert seg de siste månedene, men microsoft selv ser galskapen. Bra noen får opp øynene.

Lenge siden jeg så noe fersk statistikk men da var playstation brukeren gamlere en xbox 360 brukeren.

Selv har jeg, uansett om noen tror det eller ei, kommer meg ut av playstation bobla for år siden. Har spilt 99,99% på pc, og bare spilt noen få eksklusive spill på ps3. Kommer det noe til xbone som frister meg så kjøper jeg den glatt. Men foreløpig ser det ut som at pc og ps4 kommer til å gi meg mer en nok å spille.

Lenke til kommentar

Microsoft fanboysen er inne ser lite eller ingenting galt med microsoft og hvordan de har håndtert seg de siste månedene, men microsoft selv ser galskapen. Bra noen får opp øynene.

Lenge siden jeg så noe fersk statistikk men da var playstation brukeren gamlere en xbox 360 brukeren.

Selv har jeg, uansett om noen tror det eller ei, kommer meg ut av playstation bobla for år siden. Har spilt 99,99% på pc, og bare spilt noen få eksklusive spill på ps3. Kommer det noe til xbone som frister meg så kjøper jeg den glatt. Men foreløpig ser det ut som at pc og ps4 kommer til å gi meg mer en nok å spille.

 

Det er overraskende få av medlemmene her inne som ser problemet i det Microsoft prøvde på. Jeg tror det kommer av at vi har god økonomi i Norge, og at folk derfor bryr seg mindre om eierskapet til de tingene man kjøper. God økonomi, eller ikke, det her er prinsipp.

Lenke til kommentar

 

Det er overraskende få av medlemmene her inne som ser problemet i det Microsoft prøvde på. Jeg tror det kommer av at vi har god økonomi i Norge, og at folk derfor bryr seg mindre om eierskapet til de tingene man kjøper. God økonomi, eller ikke, det her er prinsipp.

 

Folk er forskjellige. Vi regarer på utfordringer basert på egne erfaringer. Ergo er det ingen automatikk i at noe som er et problem for deg, er et problem for meg. På samme måte må jeg erkjenne at noe som oppleves som en bagatell for meg, kan være et problem for andre.

 

Når det er sagt så fortrekker jeg mye heller digitale kjøp kontra fysiske. Jeg trenger ikke en spilleske eller en fysisk disk. Jeg vil mye heller ha hele min kjøpshistorikk hos innehaver. Enten det er Origin, Steam, Apple eller MS Store. Jeg stiler dette over det å eie et fysisk eksemplar. Jeg foretrekker enkeltheten med å eie ting digitalt. Det har ingenting med hverken økonomi eller prinsipp å gjøre.

 

edit: typos

Endret av PaulKemp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si at man eier noe digitalt, da det mer er en leietjeneste. Men ja, vi reagerer på våre egne erfaringer. Alle mine digitale DLC på første generasjon Xbox er borte for evig og alltid, bare fordi Microsoft valgte å stenge støtten for konsollen. Støtten for Xbox 360 varer frem til 2016, og hvem vet når online-støtten da forsvinner. Jeg har ingen garanti for at det som ligger lagret på min konsoll alltid vil fungere.

 

Personlig har jeg ingenting i mot å laste ned digitalt på PC, selv om jeg helst skulle ønsket at absolutt alt var samlet på Steam. Jeg trenger heller ikke å bekymre meg for at Steam ikke er bakoverkompatibel for gamle spill, og at sykluser stenges når de blir eldre. Min for del etter dette helt avgjørende. Microsoft har for eksempel ikke klart å komme med klare svar på hva som blir å skje med våre digitale spill på Xbox 360 og/eller Xbox One når systemene blir gamle.

Lenke til kommentar

Er som dere sier at hvordan folk reagerer er basert på personlige erfaringer og preferanser.

 

Jeg fks er slik at når jeg har spilt ferdig et spill så spiller jeg det med 99.8% sikkerhet aldri igjen. Og kan like greit selge eller kaste spillet...det vil uansett bare stå å ta plass i hylla før det havner i en eske på loftet. Og til syvende å sist havner det på dynga.

 

Blitt litt flinkere til å selge spill jeg er ferdig med til Gamestop slik at jeg får noe igjen for det, så det er jo en positiv ting med å kjøpe fysiske spill for meg.

 

Skulle jeg gå 100% over til digitalt på konsoll så måtte det være noen fordeler for meg og evnt mine venner.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Er som dere sier at hvordan folk reagerer er basert på personlige erfaringer og preferanser.

 

Jeg fks er slik at når jeg har spilt ferdig et spill så spiller jeg det med 99.8% sikkerhet aldri igjen. Og kan like greit selge eller kaste spillet...det vil uansett bare stå å ta plass i hylla før det havner i en eske på loftet. Og til syvende å sist havner det på dynga.

 

Blitt litt flinkere til å selge spill jeg er ferdig med til Gamestop slik at jeg får noe igjen for det, så det er jo en positiv ting med å kjøpe fysiske spill for meg.

 

Skulle jeg gå 100% over til digitalt på konsoll så måtte det være noen fordeler for meg og evnt mine venner.

 

Så hvorfor ikke bare selge det, eller gi det bort til noen andre? Jeg prøvde Jedi Outcast her om dagen på den orginale Xbox, og det var et gledelig gjensyn. Å spille Shenmue på Sega Dreamcast var også et bra gjensyn. Så gamle spill er også mulig å laste ned via Steam.

Lenke til kommentar

 

Så hvorfor ikke bare selge det, eller gi det bort til noen andre? Jeg prøvde Jedi Outcast her om dagen på den orginale Xbox, og det var et gledelig gjensyn. Å spille Shenmue på Sega Dreamcast var også et bra gjensyn. Så gamle spill er også mulig å laste ned via Steam.

 

Jeg selger som nevnt nå oftere til Gamestop, selge til private har jeg gjort litt tidligere men en får så lite for det. En får faktisk mer hos Gamestop i mange tilfeller, spesielt om en passer på når dem har innbytte kampanjer osv.

 

Eldre spill har jeg ingen interesse av, jeg har prøvd endel gamle spill for å mimre litt. Men det viser seg alltid for meg at minnene er bedre en å spille disse gamle spillene.

 

Og med så mye nye bra spill så ser jeg ingen grunn til å bla bakover i tid når alt som kommer fremover er så bra.

 

Slik er nå jeg da, vet andre liker å samle opp og spille gamle spill og koser seg med det. Folk er forskjellige :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker at folk gjør som de vil, men det virker på Microsoft som om det ikke er plass til begge deler, noe jeg mener er rart. En bra fremtid består av valgmuligheter, ikke bare fysisk media, eller bare digitalt.

 

Synes du dem sender det budskapet? Jeg har ikke helt fått det inntrykket, men mer at dem ser at digital distribusjon er noe som det bare vil bli mer av i tiden fremover og at dem vil prøve å tilrette legge det bedre en hvordan det er idag.

 

Allerede før MS måtte ta sin kjente 180 så hadde dem jo på plass fysiske spill samens med digitale spill. Men dem fysiske spillene var under DRM og at en hadde mulighet for å behandle det som rene digitale lisenser om en ville.

 

Vi vil jo nå fortsatt ha fysiske spill som er kun fysiske spill slik som tidligere. Og det vil nok ikke evnt forsvinne før denne kommende generasjonen avsluttes av en ny.

 

Men jeg ser ikke helt for meg at vi fortsatt har spill på fysiske plater på samme måte som vi har idag i år 2020-2022.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Synes du dem sender det budskapet? Jeg har ikke helt fått det inntrykket, men mer at dem ser at digital distribusjon er noe som det bare vil bli mer av i tiden fremover og at dem vil prøve å tilrette legge det bedre en hvordan det er idag.

 

Allerede før MS måtte ta sin kjente 180 så hadde dem jo på plass fysiske spill samens med digitale spill. Men dem fysiske spillene var under DRM og at en hadde mulighet for å behandle det som rene digitale lisenser om en ville.

 

Vi vil jo nå fortsatt ha fysiske spill som er kun fysiske spill slik som tidligere. Og det vil nok ikke evnt forsvinne før denne kommende generasjonen avsluttes av en ny.

 

Men jeg ser ikke helt for meg at vi fortsatt har spill på fysiske plater på samme måte som vi har idag i år 2020-2022.

 

Basert på hva? Bare ta musikk som et eksempel. Hver eneste sang har vært tilgjengelig som digital nedlasting i evigheter, selv uten DRM, i tillegg til at du finner mye av det gratis. I fjor ble det allikevel solgt 210 millioner fysiske musikkplater, bare i USA. Her snakker vi om et media som er mye, mye enklere å laste ned enn potensielle 50 GB Blu Ray disker, og som i tillegg har lavere verdi. Michael Patcher spør minst 15 år til med fysisk media.

 

http://www.youtube.com/watch?v=duWAMT2gWFE 04:00 om du er interessert i å høre selv.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar

Basert på hva? Bare ta musikk som et eksempel.

 

Du mener akkurat som at platebransjen er identisk idag med hvordan den var for 10 år siden? Eller DVD-bransjen er lik i dag som for ti år siden? Eller at det selges like mange pc-spill over disk idag som i 2003? Selvfølgelig beveger vi oss mot et marked med større penetrasjon av digitalt salg, leie eller streaming. Det kan godt være det er fysiske disker i salg i 2020 også, noen foretrekker jo helt klart dette, deg selv inkludert antar jeg. Men at det vil minske og være borte en gang i fremtiden er det liten tvil om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Du mener akkurat som at platebransjen er identisk idag med hvordan den var for 10 år siden? Eller DVD-bransjen er lik i dag som for ti år siden? Eller at det selges like mange pc-spill over disk idag som i 2003? Selvfølgelig beveger vi oss mot et marked med større penetrasjon av digitalt salg, leie eller streaming. Det kan godt være det er fysiske disker i salg i 2020 også, noen foretrekker jo helt klart dette, deg selv inkludert antar jeg. Men at det vil minske og være borte en gang i fremtiden er det liten tvil om.

 

Jeg er selvfølgelig enig i at det minker. Fysiske disker er redusert rundt 80% i musikkbransjen over noen få år, men allikevel selges det store mengder av det. Og ja, en dag vil det forsvinne, men jeg tror det fortsatt er snakk om minst ti år til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...