Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen tv-dekoder i xbo...

Nei, er vist voldsomt vanskelig for endel å skjønne det her. Det er en enkel HDMI pass-trough, that's it.

 

Så alle som har forhåndsbestilt er viktigere enn de som skal kjøpe på release? /golfclap

 

Alle som forhåndsbestiller er produkt er viktige kunder for ethvert selskap, det gir dem en indikasjon på salg på en lansering. Forhåndsbestiller en et spill fks så får en ofte noe ingame crap osv. Og om dette stemmer så takker MS dem som har forehåndbestilt en XBO og som dessverre må vente lenger på en lansering med spill.

 

Går ikke an å klage på slikt ;)

Den produserer mindre varme en ps4.

 

Nå er jeg voldsomt spent på hvor du har tall på dette ifra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle som forhåndsbestiller er produkt er viktige kunder for ethvert selskap, det gir dem en indikasjon på salg på en lansering. Forhåndsbestiller en et spill fks så får en ofte noe ingame crap osv. Og om dette stemmer så takker MS dem som har forehåndbestilt en XBO og som dessverre må vente lenger på en lansering med spill.

 

Går ikke an å klage på slikt ;)

Hvorfor venter du "lenger" enn meg? Hvorfor skal du få ekstra ting, bare fordi jeg vil gå i butikken å kjøpe produktet? Ta f.eks på elkjøp, så har jeg kjøpt de fleste spillene, grunnet jeg får samme deal som om jeg forhåndsbestilte. De selger som regel Nordic Edition eller med ekstramaterialet som andre får av å forhåndsbestille. Jeg vil ikke vente på at Posten leverer flere dager etter release. Jeg vil gå inn i en butikk på releasedagen å kjøpe en konsoll. Hvorfor er du mer verdt enn kunder som vil gå i butikk å kjøpe den?

Lenke til kommentar

Nå er jeg voldsomt spent på hvor du har tall på dette ifra.

 

Nå kan jeg ikke snakke for ham, men vil tro at det er fordi den har et høyere strømforbruk. Men jeg har ikke peiling på det selv, men liker at Microsoft har gjort den såpass stor så vi slipper en konsoll som bråker så mye som Xbox 360 gjorde, og et nytt RRoD-problem. Tror Sony sin blir støysvak også, men nå har de naturligvis litt mer kompetanse enn Microsoft på akkurat hardware. Ikke noe hokuspokus.

Lenke til kommentar

Hvorfor venter du "lenger" enn meg? Hvorfor skal du få ekstra ting, bare fordi jeg vil gå i butikken å kjøpe produktet? Ta f.eks på elkjøp, så har jeg kjøpt de fleste spillene, grunnet jeg får samme deal som om jeg forhåndsbestilte. De selger som regel Nordic Edition eller med ekstramaterialet som andre får av å forhåndsbestille. Jeg vil ikke vente på at Posten leverer flere dager etter release. Jeg vil gå inn i en butikk på releasedagen å kjøpe en konsoll. Hvorfor er du mer verdt enn kunder som vil gå i butikk å kjøpe den?

 

Dem som forhåndsbestiller er viktig da dem viser tidlig at dem skal kjøpe produktet. Noe som gjør at produsent av produktet kan se en indikasjon på etterspørsel på en lansering og justere evnt produksjon eller gjøre drastiske forandringer pga lave forhåndsbestillinger som nok tilfellet har vært med XBO før dem tok en 180.

 

Generelt sett så er forhånd bestillere lojale kunder og er sånn sett prioritert og viktige kunder. Det går nok for alle bransjer.

Lenke til kommentar

Greit at Xbox One er større på grunn av varme. Hvordan klarer Sony da å lage verdens minste konsoll, og attpåtil en kraftigere?

 

Ouya er mindre :tease:

 

Dem som forhåndsbestiller er viktig da dem viser tidlig at dem skal kjøpe produktet. Noe som gjør at produsent av produktet kan se en indikasjon på etterspørsel på en lansering og justere evnt produksjon eller gjøre drastiske forandringer pga lave forhåndsbestillinger som nok tilfellet har vært med XBO før dem tok en 180.

 

Generelt sett så er forhånd bestillere lojale kunder og er sånn sett prioritert og viktige kunder. Det går nok for alle bransjer.

Jeg er da en lojal kunde selv om jeg kjøper ting i butikk. Jeg vet jeg skal ha Battlefield 4 f.eks, men jeg kjøper det på release forde. Er ikke jeg en lojal kunde siden jeg ikke har forhåndsbestilt? Jeg skal også kjøpe X1. Ryse, The Division, Project Spark og mange andre titler, mulig mange fler titler en andre som har forhåndsbestilt kun for å spille CoD eller Fifa på nextgen. Hvorfor er ikke jeg en lojal kunde?

Lenke til kommentar

 

Ouya er mindre :tease:

Jeg er da en lojal kunde selv om jeg kjøper ting i butikk. Jeg vet jeg skal ha Battlefield 4 f.eks, men jeg kjøper det på release forde. Er ikke jeg en lojal kunde siden jeg ikke har forhåndsbestilt? Jeg skal også kjøpe X1. Ryse, The Division, Project Spark og mange andre titler, mulig mange fler titler en andre som har forhåndsbestilt kun for å spille CoD eller Fifa på nextgen. Hvorfor er ikke jeg en lojal kunde?

 

Du er helt klart en viktig kunde, men som nevnt så er dem som forhåndsbestiller veldig viktig da dem viser etterspørsel og blir ofte sett på som "lojale" kunder. At dem som gjør dette får goder for det burde være en selvfølge egentlig.

 

Noe det langt ifra er, så MS gjør en bra ting med å evnt gi bort et par spill til kunder som har forhåndsbestilt. (om det stemmer da vel å merke...)

Lenke til kommentar

De har hatt bedre ingeniører, og kanskje hatt mer fokus på størrelse? Hva har størrelsen å si, uansett?

Den skal stå under TVen, og om den er 10, 20 eller 40 cm bred har vel ingenting å si.

 

Det er nok viktig for endel Oslo folk som bor i små leiligheter til prisen av et nytt hus og bil utenfor sentrum :p

Dem må vel sende søknadskjema til samboer et par mnd i forveien før dem kjøper noe pga plass mangel...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

 

Du er helt klart en viktig kunde, men som nevnt så er dem som forhåndsbestiller veldig viktig da dem viser etterspørsel og blir ofte sett på som "lojale" kunder. At dem som gjør dette får goder for det burde være en selvfølge egentlig.

 

Noe det langt ifra er, så MS gjør en bra ting med å evnt gi bort et par spill til kunder som har forhåndsbestilt. (om det stemmer da vel å merke...)

 

Og jeg som trudde alle kunder er viktige :)

Lenke til kommentar

For de som er usikker på hvordan de gratis spillene fungerer osv.

 

Jeg er rimelig sikker på at alle ''Day One'' konsollene inneholder disse gratis spillene. Og på samme måte som Limited/Nordic Editions av spill fungerer i dag, du MÅ ikke forhåndsbestille for å få de. Finnes Limited Edition av spill flere måneder etter release om de ikke selger noe bra.

 

Så om du stikker innom Elkjøp dagen etter release og de fortsatt har igjen Day One editions, skal du ikke se bort ifra at de gratis spillene er med på kjøpet.

 

Men såklart, vil anbefale alle å forhåndsbestille så du er 100% sikker på at du får en konsoll til release.

Lenke til kommentar

 

Men såklart, vil anbefale alle å forhåndsbestille så du er 100% sikker på at du får en konsoll til release.

Men så er det jo bare de som har bestilt før dags dato som skulle få disse spillene. Vil nå ikke hjelpe å bestille nå, da de ikke er like viktige som de som allerede har bestilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...