Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

Tv lg uh850 55 4k/hdr tv

såg Spiderman homecomming på Xn i går, ingenting å klage på der altså mye bedre enn xbox one s.

Stemmer dette virkelig? Mente da at det var nøyaktig samme spiller i begge.

 

Nei, det stemmer ikke. Han er nok rammet av placebo, eller har tilkoblet 2 forskjellige skjermer, eller har ikke identisk oppsett.

UHD-avspilling på X og S er helt likt på begge konsollene. Så at han ser forskjeller tyder på en feil et eller annet sted.

Det er i hvert fall ikke snakk om en ekte A-B sammenligning hvor alle innstillinger og forutsetninger er like.

Konklusjonen bør være, at for å spille av UHD-disker, så gir X og S nøyaktig samme opplevelse.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Tv lg uh850 55 4k/hdr tv

såg Spiderman homecomming på Xn i går, ingenting å klage på der altså mye bedre enn xbox one s.

Stemmer dette virkelig? Mente da at det var nøyaktig samme spiller i begge.

 

Nei, det stemmer ikke. Han er nok rammet av placebo, eller har tilkoblet 2 forskjellige skjermer, eller har ikke identisk oppsett.

UHD-avspilling på X og S er helt likt på begge konsollene. Så at han ser forskjeller tyder på en feil et eller annet sted.

Det er i hvert fall ikke snakk om en ekte A-B sammenligning hvor alle innstillinger og forutsetninger er like.

Konklusjonen bør være, at for å spille av UHD-disker, så gir X og S nøyaktig samme opplevelse.

 

 

 

 

Godt å høre, Jeg venter på en S etter ha solgt day one edition og er spent på hvordan den vil fungere med UHD-Blu Ray. Har S fått samme oppdateringen som X har fått i forhold til black level problemet? Utifra denne tråden så har jeg skjønt at det pushes en del oppdateringer på X om dagen men vet ikke om disse også pushes på S.

Lenke til kommentar

 

 

Tv lg uh850 55 4k/hdr tv

såg Spiderman homecomming på Xn i går, ingenting å klage på der altså mye bedre enn xbox one s.

 

Stemmer dette virkelig? Mente da at det var nøyaktig samme spiller i begge.

Nei, det stemmer ikke. Han er nok rammet av placebo, eller har tilkoblet 2 forskjellige skjermer, eller har ikke identisk oppsett.

UHD-avspilling på X og S er helt likt på begge konsollene. Så at han ser forskjeller tyder på en feil et eller annet sted.

Det er i hvert fall ikke snakk om en ekte A-B sammenligning hvor alle innstillinger og forutsetninger er like.

Konklusjonen bør være, at for å spille av UHD-disker, så gir X og S nøyaktig samme opplevelse.

kan hende det stemmer, men føler HDRn var mer kornette på Sn. instillinger på tvn å alt annet er samma oppsett som før.

Lenke til kommentar

 

Vil ikke påstå det er normalt heller. I hvertfall ikke i min omgangskrets :p

2 stuer og 2 barn. Det skulle vel bli akkurat 4 xboxer. Blir uaktuelt å begynne å flytte på Xboxen når man skal spille.

Innser nå at jeg nettopp gikk mange år tilbake å må begynne å kjøpe spill på fysiske plater.

 

Ikke uvanlig hvis du har barn i huset.

 

Jeg ønsker meg også at xbox hadde en bedre familie-setting. At f.eks. barn på familiekontoen alltid hadde tilgang på mine spill og min gold når de er på en xbox i husholdet. Ev. ha mulighet for flere hjemme-xbox'er på samme ip-adresse.

Lenke til kommentar

 

Vil ikke påstå det er normalt heller. I hvertfall ikke i min omgangskrets :p

2 stuer og 2 barn. Det skulle vel bli akkurat 4 xboxer. Blir uaktuelt å begynne å flytte på Xboxen når man skal spille.

Innser nå at jeg nettopp gikk mange år tilbake å må begynne å kjøpe spill på fysiske plater.

 

 

Jeg tror det skal være mulig å dele innholdet fra din Live konto til alle 4 konsollene. Det er bare det at du må logge inn med kontoen din, og laste ned til hver av konsollene. "Trikset" med å sette en annen konsoll som din "Home XBox" er bare for at det skal kunne være 2 konsoller som kan laste ned innhold fra din konto.

 

Nå logget jeg nettopp på min XBox One S, som ikke er min "Home Xbox" med Live kontoen til en kompis. Han har ingen spill i sin konto. Men kunne fint starte spill som var lagret på min XBox One S..

 

Edit: Sorry, den stod som "Min hjemme XBox" uten at jeg hadde fått det med meg. Fikk ikke lov å starte spillene som lå på HDD med andre sin konto etter at jeg skrudde av at den var min "Hjemme XBox"..

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Den enkle forklaringen er:
Den brukeren som har betalt for et spill har tilgang til det spillet på:
a) Sin "Hjemme konsoll" (Kun 1 konsoll kan settes som "Hjemme konsoll", og du kan skifte dette maks 4-5 ganger på 1 år).

b) Enhver konsoll brukeren er logget på.

 

Altså hvis jeg har kjøpt et spill, kan jeg laste det ned og spille det hvor som helst i verden, så lenge det er min bruker som er logget på.
Hvis jeg er på besøk i Kina, og setter Ding-Dong sin konsoll som min Hjemmekonsoll. Så får han tilgang til alle mine spillkjøp, selv om jeg ikke er logget inn.

 

Samme gjelder Xbox Live Gold-tjenesten. Min hjemmekonsoll kan alltid bruke Gold. Og der hvor jeg til enhver tid er logget inn, kan jeg bruke Gold.

Så for et hus med 2 konsoller, setter jeg min sønn sin konsoll som min hjemmekonsoll. Da har han tilgang til å bruke Gold-tjenesten og spill jeg har kjøpt.
Den konsollen jeg bruker mest, er satt som hans hjemmekonsoll. Det er jo likevel min bruker jeg logger på med, så jeg har mine spill og Gold så lenge jeg er innlogget.

Lenke til kommentar

Dere som opplever problemer med Xbox One X, har dere koblet Xbox One X kontakten rett i veggen? Microsoft har visstnok gått ut og forklart at det ikke anbefales å koble Xboxen til en ekstern "surge protector". Om det er sånn i Norge på våre "padder" vet jeg ikke, men kanskje det er verdt et forsøk?

 

LINK

Lenke til kommentar

Dere som opplever problemer med Xbox One X, har dere koblet Xbox One X kontakten rett i veggen? Microsoft har visstnok gått ut og forklart at det ikke anbefales å koble Xboxen til en ekstern "surge protector". Om det er sånn i Norge på våre "padder" vet jeg ikke, men kanskje det er verdt et forsøk?

 

LINK

Ja rett i veggen

Lenke til kommentar

Dere som opplever problemer med Xbox One X, har dere koblet Xbox One X kontakten rett i veggen? Microsoft har visstnok gått ut og forklart at det ikke anbefales å koble Xboxen til en ekstern "surge protector". Om det er sånn i Norge på våre "padder" vet jeg ikke, men kanskje det er verdt et forsøk?

 

LINK

Tror de mener slik som har overspenningsvern - Surge protector fra Power

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...