Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal man kjøre inn TV'er også nå? Er den galskapen blitt dratt inn fra HIFI-verdenen eller er det faktisk tilfellet med OLED?

 

Jeg spør faktisk siden jeg ikke vet bedre.

Ja pga inbrennings fare min kalibratør tar ikke å kalibrerer en Oled før 300 timer.

Har en USB med diverse 4k demoer og HDR som looper med full skjerm.

 

Har hatt 0 inbrenning siden 2014 alle har blitt kjørt inn før bruk.

Endret av samco
Lenke til kommentar

 

 

bestilte lg b7 tv med power var igjen på lager sto det men fikk ny mail om 2-4 ukers leveringstid. heldigviss kjørte netonnet samme tv 1000 kr billigere i dag så fikk kanselert ordren med power.

Det store spørmålet her er det noen sider på nett der dem selger 4k filmer billigt nå som det er black Friday?

​utenlandske nettbutikker går fint

 

Vurderer B7 jeg også :/

Jeg så at CDON hadde en del 4k filmer til " 2 for 300" men ikke de hotteste titlene da.....også hadde de San Andreas til 99...gratis frakt hvis man bestiller for over 100kr

De nyeste tittelene en finner på det tilbudet er Spiderman: Homecoming, Wonder Woman og Transformers: The Last Knight.

 

Er snakk om 4K utgaver og de er ikke en del av tilbudet som jeg kunne se,kanskje de er utsolgt da

Lenke til kommentar

 

 

 

bestilte lg b7 tv med power var igjen på lager sto det men fikk ny mail om 2-4 ukers leveringstid. heldigviss kjørte netonnet samme tv 1000 kr billigere i dag så fikk kanselert ordren med power.

Det store spørmålet her er det noen sider på nett der dem selger 4k filmer billigt nå som det er black Friday?

​utenlandske nettbutikker går fint

 

Vurderer B7 jeg også :/

Jeg så at CDON hadde en del 4k filmer til " 2 for 300" men ikke de hotteste titlene da.....også hadde de San Andreas til 99...gratis frakt hvis man bestiller for over 100kr

De nyeste tittelene en finner på det tilbudet er Spiderman: Homecoming, Wonder Woman og Transformers: The Last Knight.

Er snakk om 4K utgaver og de er ikke en del av tilbudet som jeg kunne se,kanskje de er utsolgt da

Mulig det er utsolgt. Prøvde å søke de opp og fant ikke lenger Wonder Woman eller Transformers: The Last Knight i 4k. Er ikke listet i det hele tatt lenger.

Lenke til kommentar

Om jeg skulle kjøpt et OLED TV så hadde jeg sett på Philips 9002. Den er dessverre dyr men er vist et beist. Knuste alle dem andre OLED skjermene i blind test.

 

Men over til hodeklokker. Noen som har tips til noen trådløse og gode klokker? Må være behagelige å bruke over lengre tid og har et klart og stort lydbilde. Kommer til å bruke Dolby Atmos funksjonen på X så dem behøver ikke å ha sin egen surround løsning. Vil da bli brukt til både spill og film på X.

 

Evnt også noen klokker med mikrofon for dem gangene jeg skal prate med folk. Beste hadde jo vært en klokke som har begge deler. Men en kan kanskje ikke få i pose å sekk?

Lenke til kommentar

 

Ble med en Sony A1 55tommer Oled hjem i dag .....

som er på full skjerm innkjøring nå....

Blir ikke brukt til spilling før den har 300 timer på baken.

 

Så nå har du både Sony Oled og Lg Oled ?

Ikke helt fornøyd med Lg`en da eller?

Begge har sine fordeler og ulemper har egentlig bare likt Lg på grunn av 3D på Oled.

Motion er mye bedre på A1

Lenke til kommentar

Om jeg skulle kjøpt et OLED TV så hadde jeg sett på Philips 9002. Den er dessverre dyr men er vist et beist. Knuste alle dem andre OLED skjermene i blind test.

 

Men over til hodeklokker. Noen som har tips til noen trådløse og gode klokker? Må være behagelige å bruke over lengre tid og har et klart og stort lydbilde. Kommer til å bruke Dolby Atmos funksjonen på X så dem behøver ikke å ha sin egen surround løsning. Vil da bli brukt til både spill og film på X.

 

Evnt også noen klokker med mikrofon for dem gangene jeg skal prate med folk. Beste hadde jo vært en klokke som har begge deler. Men en kan kanskje ikke få i pose å sekk?

Phillips Oled vant en phillips tv shootout..... plystrer å går videre ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første shootout med Vivid mode :D lo så jeg grein....

Ja nei takk tror jeg står glatt over.

 

Phillips som er en avf sponsor vinner sin egen shootout ....

tror jeg holder med til hd tv test .. sine tester mot random folk sine meninger om Vivid mode :D

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, OK. Tror jeg tar ekspertisen til AVforum og deres entusiaster over deg akkurat på den biten her gitt Samco.

 

Gjør du har du noen gang sett en avf omtale de tar opp panel feil på oled? Aldri...

Ikke engang i 2014 når hele paneler var rosa på sidene og gul i midten på 100prosent hvit...

 

9 av 10 på nesten alle omtaler ;)

 

Hd tv test er mye bedre ikke noe Brand biast omtaler og vincent tester alle tvr i 2/3 uker.

Eneste siden jeg tar seriøst.

Endret av samco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gjør du har du noen gang sett en avf omtale de tar opp panel feil på oled? Aldri...

Ikke engang i 2014 når hele paneler var rosa på sidene og gul i midten på 100prosent hvit...

 

9 av 10 på nesten alle omtaler ;)

 

 

Du snakker til døve ører om du prøver å sette tvil til Avforum sine tester og ekspertise til meg. Der taper du uansett hva du måtte mene. 

Lenke til kommentar

 

 

Ble med en Sony A1 55tommer Oled hjem i dag .....

som er på full skjerm innkjøring nå....

Blir ikke brukt til spilling før den har 300 timer på baken.

Så nå har du både Sony Oled og Lg Oled ?

Ikke helt fornøyd med Lg`en da eller?

Begge har sine fordeler og ulemper har egentlig bare likt Lg på grunn av 3D på Oled.

Motion er mye bedre på A1

 

A1 ser ut til å være en veldig bra tv ja,bare synd at input lag verdien ved spilling er litt for høy for min del.

Lenke til kommentar

Om jeg skulle kjøpt et OLED TV så hadde jeg sett på Philips 9002. Den er dessverre dyr men er vist et beist. Knuste alle dem andre OLED skjermene i blind test.

 

Men over til hodeklokker. Noen som har tips til noen trådløse og gode klokker? Må være behagelige å bruke over lengre tid og har et klart og stort lydbilde. Kommer til å bruke Dolby Atmos funksjonen på X så dem behøver ikke å ha sin egen surround løsning. Vil da bli brukt til både spill og film på X.

 

Evnt også noen klokker med mikrofon for dem gangene jeg skal prate med folk. Beste hadde jo vært en klokke som har begge deler. Men en kan kanskje ikke få i pose å sekk?

 

Kanskje Steelseries Siberia 800/840? 840 har Bluetooth, ellers like. Og til XBOX/PS4 bruk må man ha kabel fra headsettet ned til håndkontrolleren, om man vil bruke mikrofonen. Sitter å vurderer 840'en selv. 1500,- hos Lefdal i dag.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ble med en Sony A1 55tommer Oled hjem i dag .....

som er på full skjerm innkjøring nå....

Blir ikke brukt til spilling før den har 300 timer på baken.

 

Så nå har du både Sony Oled og Lg Oled ?

Ikke helt fornøyd med Lg`en da eller?

Begge har sine fordeler og ulemper har egentlig bare likt Lg på grunn av 3D på Oled.

Motion er mye bedre på A1

A1 ser ut til å være en veldig bra tv ja,bare synd at input lag verdien ved spilling er litt for høy for min del.

Høyt i 1080p 4k har den 30ms som er helt kurant for min del som konsoll spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...