Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX 680


Anbefalte innlegg

Hmmm, snasent kort.

Faktisk sjokkerende god ytelse, med spesifikasjoner og strømforbruk i ettertanke. Dette hadde jeg ikke ventet. Så vel for meg noe ytelse rundt 7870-7950, så dette er veldig bra.

 

For meg selv så er det BF3-ytelsen som er det viktigste, og det er da altså i de tunge situasjonene du faktisk trenger solid ytelse. I denne testen så yter GTX 680 32% mer der det virkelig teller. (eller 20 % på gjennomsnittlig ytelse som ikke er helt like aktuelt) :wee:

 

Mens i Far Cry 2 så yter GTX 680 over 23 % bedre, ikke 15 % som forfatter oppgir, så ryktene om 20-40 % stemmer i noen få tilfeller. Men som antatt så gjaldt dette kun et lite antall spill... Ta rykter med en klype salt må man jo alltid gjøre.

 

Håper vi ikke må vente alt for lenge til entusiastversjonen kommer! Tipper vel da på 3GB minne, 384/512bit minnebuss og flere transistorer og større kjerne/høyere effektforbruk. Er ikke morro med så lavt effektforbruk når du står parat med fasekjøler og vannkjøling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slutter aldri og bli imponert over kva to 560 Ti i SLI faktisk leverer. Det nye kortet virker svært bra, men når man tenke pris i forhold til ytelse so trur eg det vil ta ei stund før vi får nåke som knuser 560 Ti i SLI. Har prøvd dette sjøl og og talla er faktisk heilt relle.

Lenke til kommentar
Vil ikke boost gi berg og dalbane viftestøy?
Nei.

Jo.

Du har testet et GTX 680 du også eller??

Eller rettere sagt, hvorfor spør du når du tydeligvis vet svaret?

Når du starter en 3D applikasjon så kan man høre visten spinne opp etter en liten stund, mulig viftehastigheten endres med et par % ved bruk av, men det er iallefall ikke noe jeg har lagt merke til. Mulig tester fra Hardware.no har noen kommentarer her...?

Endret av HKS
Lenke til kommentar

EVGA eller ASUS sitt kort?

EVGA har vel like bra overclocking som ASUS?

 

Har ingenting å si på kortene nå, da det er Nvidia som produserer, og EVGA og Asus kun setter på sitt klistremere og pappeske.

 

Ellers er det 100% like.

 

Du må vente til produsentene kommer med kort som de fikler mere med. Det tar dessverre litt tid.

 

 

 

Personlig så så dette bra ut i forhold til 6970 som jeg har i dag, slik at det kanskje blir en oppgradering mot sommeren. Men venter til det kommer kort med dobble kjølere, for mer stillhet og bedre kjøling.

Lenke til kommentar
Vil ikke boost gi berg og dalbane viftestøy?
Nei.

Jo.

Du har testet et GTX 680 du også eller??

Eller rettere sagt, hvorfor spør du når du tydeligvis vet svaret?

Når du starter en 3D applikasjon så kan man høre visten spinne opp etter en liten stund, mulig viftehastigheten endres med et par % ved bruk av, men det er iallefall ikke noe jeg har lagt merke til. Mulig tester fra Hardware.no har noen kommentarer her...?

 

Jeg opplevde ingen svingninger under testperioden, og slik jeg har forstått det skal ikke slikt skje i praksis. Strømforbruket er konstant, ogviftekontrolleren tar høyde for slike variasjoner. Vifta holder rett og slett jevn hastighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

savner egentlig en test av 580 gtx i sli, hvordan er det oppsettet mot dagens 680 kort? er det i det hele tatt noe å tjene på å skifte ut sli oppsettet?

Lenke til kommentar
Vil ikke boost gi berg og dalbane viftestøy?
Nei.

 

Jo.

Nei. I teorien så vil viftestøyen være mer stabil enn i vanlig modus. Men generelt sett høyere.

Hele teorien bak det er jo at den skal ha et konstant "Power Target" som den sikter seg inn på, og at effektforbruket vil ligge mer konstant enn før, uansett spill eller applikasjon.

Bruker applikasjonene/spillet store deler av kjernen så vil den ikke booste særlig mye, men om spillet bare utnytter deler av grafikkprosessoren, så vil den øke klokkefrekvensen.

 

Så om det i praksis blir store svingninger i viftestøy (altså i strømforbruk) så er det fordi funksjonen ikke fungerer i det hele tatt.

 

Om den funker som beskrevet så sier det jo seg selv at du ikke får berg-og-dalbane-svingninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...