Gå til innhold

Test: Nvidia GeForce GTX 680


Anbefalte innlegg

Jeg har AMD HD6870 og vurderer å bytte. Mitt primære behov er film og media; det skal se bra ut og kvalitet er viktigst.

 

Deretter spillbehovet.

 

Først og fremst snuser på toppmodellen fordi prisen er solid bra og jeg vil ha et skjermkort som virkelig kan levere varene.

 

Hva er best til film: AMD eller nVidia?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare jeg som er overrasket, se på speccesene mellom 7970 og gtx680 på første side, for meg virker det jo som 7970 skal banke gtx680 i støvla.

 

Vurderer helt klart til gtx 680, men føler 2gb vram blir ofte lite i et 3 skjerm system.

 

Hva tror dere?

 

Uansett så har nvidia priset seg smart, og det liker jeg. Lurer dog på hvor bra det overklokker fordi 7970 overklokket helt fantastisk.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Jeg har AMD HD6870 og vurderer å bytte. Mitt primære behov er film og media; det skal se bra ut og kvalitet er viktigst. Deretter spillbehovet. Først og fremst snuser på toppmodellen fordi prisen er solid bra og jeg vil ha et skjermkort som virkelig kan levere varene. Hva er best til film: AMD eller nVidia?

 

"Best på film"

Med film, mener du å se på film eller redigere?

Og se på film er det.. ingen forskjell.

Lenke til kommentar

Imponerende GPU!

 

Sier meg enig med følgende sitat fra Guru3D sin konklusjon:

We certainly like the GeForce GTX 680, it is quite amazing what NVIDIA is able to do with the GK104 which we still think was intended to be the mid-range chip.

 

2012 kommer til å bli et veldig spennende GPU år... ;)

Lenke til kommentar

Jeg har AMD HD6870 og vurderer å bytte. Mitt primære behov er film og media; det skal se bra ut og kvalitet er viktigst. Deretter spillbehovet. Først og fremst snuser på toppmodellen fordi prisen er solid bra og jeg vil ha et skjermkort som virkelig kan levere varene. Hva er best til film: AMD eller nVidia?

 

"Best på film"

Med film, mener du å se på film eller redigere?

Og se på film er det.. ingen forskjell.

 

Uhm film er best på kino??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle ikke GTX 680 yte opptil 20%-40% mer en HD 7970 som det var en artikkel her for litt siden? Eller var det bare rykter fra Nvidia sin side.

 

Jeg er mest spent på kommende skjermkort GTX 660 spesielt med SLI.

 

Fordi det gir mest ytelse for pengene. Det er derfor at GTX 460 SLI som jeg har nå, GTX 560 SLI som på testen her som har ca lik ytelse som det nye GTX 680 skjermkortet er blitt veldig populært produkt. Håper det gjelder det samme for GTX 660 SLI.

 

Jeg har kjørt Crossfire og SLI i mange år nå og har aldri hatt noe problemer med det. Så jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange som misliker å kjøre 2 skjermkort samtidig. Jeg vet at man ikke får 100% ytelse av det andre kortet men spesielt med GTX 460 SLI og 560 ti SLI så er den prosenten verdien den høyeste man kan få med 2 skjermkort som jeg har sett på tester ivhertfall.

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Når det blir testet med en 30" skjerm, må det gå an å få testet i høyere oppløsning også.

 

Nå er jeg nysjerrig på hvordan 680 klokker. Forsto jeg artikkelen rett, kan hastigheten på kjernen være oppimot 1200MHz under last. Hvor mye høyere vil kjernen klokke tro?

 

Ut av boksen hadde jeg vel ventet noe mer enn dette. 7970 har vært ute i 3 mnd allerede, og nvidia har hatt god tid med 680.

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Citat:

 

Ett område Nvidia har satset hardt på, er at skjermkortet skal gi god per watt det trekker. Hele testmaskinen vår, med GTX 680 innabords, henter maksimalt 275 W fra veggen, en verdi som ligger et betydelig hakk under AMDs toppmodell HD 7970.

Nvidias kandidat trekker imidlertid noe mer strøm når det står på tomgang, fordi AMD har en spesiell innebygget strømsparingsfunksjon som kan senke forbruket helt ned til 2,5 W.

 

/End Citat.

 

Jag slutade att läsa här. När blev 18 watt av betydande karaktär? Kör du load 100% av tiden kan jag vara enig, men hur många kör maskiner liknande du testar med 100% load 24/7? AMD drar enligt er lista 2 watt mindre idle. DET är av betydande karaktär för 99% som köper dessa kort. Nvidia har gjort det förbannat bra med detta kort, men av det lilla jag läst så ser inte jag denna test som annat än reklam. Beklagar.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...