Gå til innhold

Leserkommentar: Troféhyllen er fylt til randen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes achievements er noe dritt, for å være helt ærlig. Jeg er en tørrlagt achievementhore, og kan med hånda på hjertet si at det er det verste som har blitt tilført spill (i tillegg til DLC, som det ble påpekt av en annen bruker). Om det hadde blitt gjort riktig hver gang så kunne det være noe som fikk en til å spille (og nyte) spill på en måte man normalt ikke ville gjort, men det kan også gjøre et spill til et frustrerende grindinghelvete, og dermed potensielt ødelegge hele opplevelsen av spillet ellers. Siden de er der så 'må' jeg liksom forholde meg til de på et vis, men jeg hadde helst sett hele systemet avviklet så jeg kunne gå tilbake til å spille spill slik jeg selv vil (noe jeg virkelig går inn for å gjøre i dag, men som ikke er like lett alltid heller - som tidligere avhengig av achievements).

Lenke til kommentar

Har brukt godt over hundre timer på Rock Band 2, som blant annet har et trofé som heter noe sånt som "Bladder of Steel Award", som krever at man pløyer gjennom alle låtene i spillet i ei smørbrødliste (80+ låter utgjør rundt 7 timer inkludert lasting og mellomsekvenser). Denne kjørte daværende samboer og jeg igjennom på expert for å sanke inn trofeer, om ikke så mye for skryterettigheter.

 

Like forbanna har de også klistra på to trofeer helt på bunnen av en ganske lang liste som innebærer at man skal ha fullført en solid andel av spillets innebygde tromme-trener på en viss takt. Jeg har tilbrakt en grei andel av de hundre-og-noe timene bak de fire plast- og filt-trommene, men har aldri klart å komme i nærheten av å fullføre nok. Dermed står Rock Band 2, i og for seg selv et legendarisk godt spill, som et slags ufullstendig maleri i et hjørne av rommet med presenning over seg.

 

Veldig god artikkel, som jeg kjenner meg veldig godt igjen i. Ja til trofeer, nei til hurra-du-klarte-å-kle-på-deg-klapp-på-skulderen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner flere som bevisst samler på achievements og mener det er den beste delen med spillet. Selv spiller jeg gjennom spillet helt ubevisst over hva slags achievements jeg får eller har igjen. Sånn er det med de aller fleste jeg kjenner å, untatt det nevnte som mener det motsatte.

 

Har nå spilt godt over 200 timer av NHL12 og har fortsatt ikke halvparten en gang. Kan lett få flere ved å gå inn i practice med en utespiller og en målvakt, men det er rett og slett ikke interessant.

 

Achievements for meg er mer en "Oh, would you look at that, an achievement, How random." opplevelse. Etterulgt av spørsmålet om hvilken teit ting jeg gjorde for å få den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Synes Trophie kan være morsomt nok, men sjelden jeg aktivt går etter de. Typisk spiller jeg spillet uten å bry meg om trophies første gang, men kan gå etter noen trophies iblant. Å spille gjennom spillet på nytt for å få trophies er helt uaktuelt. Jeg har til gode å se en platinum, og synes egentlig det er greit ettersom det sjelden er morsomt å bruke tiden på å få de. Da spiller jeg heller noe jeg faktisk koser meg med.

 

Ellers synes jeg det å kombinere Trophies til en slags sum, som det gjøres på PS3 kan være ålreit, i tillegg til at det er forskjellige grader selvsagt (lat, gull, sølv og bronse). Men fortsatt som oftest uten verdi. Morsomste trophy må være i Red Dead Redemption når man legger en bundet dame på togskinnene og ser på toget komme... For de av oss som klarer å skille på spill og virkelighet vel og merke.

Lenke til kommentar

Synes måten det var gjort på i Mass Effect 1 (360) var fin. Hvor man fikk låst opp egenskaper og fordeler med forskjellige achievements, samtidig som mange av de gjorde at man opplevde forskjellige sider i spillet. Som for eksempel prøvde ut flere våpen, brukte flere medhjelpere, spillte flere klasser osv. Eneste spillet hvor jeg har hatt lyst til å ta masse achievements :) Samt Forza 3 hvor jeg og en kamerat konkurrerte om å ha mest gamerscore, men begge gikk lei før vi nådde 1000 :p Ellers er achievements noe jeg kun ser på som en irriterende ting som popper opp på skjermen når jeg spiller! :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hehe, leste denne Leserkommentaren først nå, men må innrømme at jeg kjente meg igjen mer enn jeg burde. Jeg og MiSP er i samme gruppe. Irriterer meg til stadighet over hvor irriterende teite, vanskelige og slitsome enkelte av disse trofèene er, men allikevel klarer jeg ikke unngå å føle en "plikt" til å gjøre dem og få det Platinumet. >_<

 

Spesielt hater jeg online-trofèer og grinding-trofèer.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...